Redirect uitschakelen ?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Sandra
    unknown unknown

Redirecten

Bericht door Sandra »

Martijn,

Is het redirecten niet af te zetten en zo ja hoe?
In about:config staat inderdaad ingesteld dat hij niet moet knipperen. En de iconen staan aan.
Eerst wist ik niet wat je bedoelde maar dat moet je dus in de adresbalk tikken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Redirecten

Bericht door nirwana »

Sandra schreef:Is het redirecten niet af te zetten en zo ja hoe?
In about:config staat inderdaad ingesteld dat hij niet moet knipperen. En de iconen staan aan.
Eerst wist ik niet wat je bedoelde maar dat moet je dus in de adresbalk tikken.
Sandra,

Goed om te horen dat het je alsnog gelukt is. Ja, sorry, het kan voorkomen dat je soms een halve uitleg krijgt. Maar blijf dan vooral doorvragen. Wij weten namelijk niet bij voorbaat hoeveel kennis iemand al van Mozilla heeft en hoe handig iemand is met het zoeken op Internet. De een heeft aan een half woord al genoeg en een ander heeft wat meer uitleg nodig. Beide soorten gebruikers willen we graag verder helpen met het gebruik van Mozilla. Ieder op een eigen niveau...

Overigens helpt het volgens mij wel om de site en de nieuwsbrief met enige regelmaat in de gaten te houden. Zo lees je steeds meer over Mozilla en hoe bepaalde dingen werken. Enige basiskennis van de browser is gewoon handig als je zaken gaat wijzigen of dingen gaat toevoegen. Dan kom je namelijk een beetje in het domein van de Mozilla-ontwikkelaars en dan verschilt het nogal hoe goed iets is beschreven. Doch uiteindelijk is er vaak wel iets voor ontwikkeld en weten we vaak wel hoe iets voor elkaar te krijgen is.

Maar wat bedoel je eigenlijk met het redirecten ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Sandra
    unknown unknown

Bericht door Sandra »

Met redirecten bedoel ik dat een site je kan doorsturen naar een andere site zonder jouw tussenkomst.
Bij IE heet dat meta refresh dacht ik. Dan stopt hij als hij bij het eerste adres aankomt en dan moet je klikken om door te gaan.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Sandra,

Aangezien het hier feitelijk over een nieuw onderwerp ging heb ik het vorige onderwerp in 2en gesplitst zodra het over redirecten ging.
Dit om te voorkomen dat er straks een oplossing voor jouw redirect-vraag onder "User.js doet het niet" komt te staan. We houden het forum namelijk graag overzichtelijk.

En verder zal ik op zoek gaan naar een mogelijke oplossing voor jouw redirect-vraag. Deze is mij nog niet bekend, maar wie weet is er wel iets voor gemaakt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Wat de redirect betreft heb ik nog geen oplossing gevonden. Wel 2 zaken in Bugzilla (waarin alle aanvragen voor verbeteringen in Mozilla worden bijgehouden):
- http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=83265 over refresh via meta-tags en
- http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=220118 gaat over refresh via Javascript

Alleen lijkt het erop dat voor geen van beiden een oplossing in Mozilla is geintegreerd.

Wel kwam ik nog deze opmerking tegen:
---
You could try locking the tabs[you need to install mozilla-tabextensions then it is an option when you right click on the tab[or you can lock all tabs]]. I am not real sure what it does, but it seems to block meta refresh for me. Also, just hitting Escape[ie Stop Loading] seems to block meta refresh for individual pages, though that doesn't scale well.
---
http://lists.debian.org/debian-user/200 ... 02685.html
De Tabbed Browser Extension vind je hier: http://white.sakura.ne.jp/~piro/xul/_ta ... ns.html.en
Succes niet verzekerd, maar hopelijk schiet je er iets mee op...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Sandra
    unknown unknown

Bericht door Sandra »

OK, bedankt voor de info
Plaats reactie