Herstellen Bladwijzermenu

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Hasje
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 oktober 2008, 12:36
Locatie: OSS
    Windows XP Firefox

Herstellen Bladwijzermenu

Bericht door Hasje »

Misschien een simpel probleem, maar voor mij toch niet. Omdat ik wat problemen had met Mozilla, heb ik het programma verwijderd met REVO-uninstaller. Daarna de boel nog eens schoongemaakt met CCleaner.
Tot slot heb ik de laatste versie van Mozzilla weer geinstalleerd. Maar tot mijn grote schrik moest ik constateren dat ik mijn volledige bladwijzer-menu ben kwijtgeraakt. Daar had ik het nodige instaan, wat voor mij heel gemakkelijk werkt. Is er een mogelijkheid om dit bladwijzer-menu terug te halen? Ik zou er zeer mee zijn geholpen.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows Vista Firefox

Re: Herstellen Bladwijzermenu

Bericht door Pettic »

Ben je het menu uit de menubalk kwijt of aan de linkerkant of de inhoud?
Om het menu aan de linkerkant te openen ga je naar menu Beeld > Werkbalken > Bladwijzerwerkbalk.
Als je de inhoud (alle bladwijzers) kwijt bent, ga dan naar menu Bladwijzers > Bladwijzers ordenen > Importeren en reservekopie maken > Herstellen. Kies daar een datum.
Windows; Firefox; Thunderbird
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Herstellen Bladwijzermenu

Bericht door Dorus »

Ik ken revo niet, mogelijk heeft deze meer verwijdert dan de bedoeling was.

Je bladwijzers worden in je profiel opgeslagen. Los van het feit dat je die (en al je andere belangrijke data) regelmatig moet backuppen, kunnen we nu eigenlijk alleen nog maar zoeken wat er nog over is van je ouder profiel.



Kijk ten eerste eens bij bladwijzers->bladwijzers ordenen -> Importeren en reserve kopie maken -> herstellen.

Mocht daar niets staan, kijk dan verder naar informatie op deze pagina. Vooral het onderdeel "Vaststellen of Firefox een nieuw profiel heeft aangemaakt" lijkt mij relevant om te controleren.

Verder kun je in de toekomst backups maken met FEBE, Mozbackup, of mogelijk zelfs Sync. Die laatste stelt je ook in staat je profiel tussen meerdere computers te synchroniseren, maar slaat daarvoor ook een kopie op een externe server op. Vanaf Firefox 4 zal deze extensie standaard in firefox zitten.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Hasje
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 oktober 2008, 12:36
Locatie: OSS
    Windows XP Firefox

Re: Herstellen Bladwijzermenu

Bericht door Hasje »

Heren, op de eerste plaats bedankt voor de moeite. In "Bladwijzers > Bladwijzers ordenen > Importeren en reservekopie maken > Herstellen" staat maar één datum, en dat is die van vandaag. Dus daar kan ik niets herstellen.
Via de pagina "verdwenen bladwijzers" kom ik in het bestand waar mijn profiel staat signons.sqlite, er staat er maar een, dus ik neem aan dat die bij de nieuwe installatie behoren.
Nagegaan hoe dit programma te openen is, maar hiervoor moet ik een programma kopen, en dat zint me niet, het is maar voor éénmalig gebruik. Ik ga dus alles maar weer handmatig invoeren, en er ook een back-up van maken. Dit overkomt me geen tweede maal, heb er nu al te veel tijd ingestoken
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Herstellen Bladwijzermenu

Bericht door Dorus »

Wat moet je kopen dan?

.sqlite bestanden soms? Die zijn best wel met gratis programma's te openen, echter betwijfel ik of je daar iets aan hebt, als je het juiste .sqlite bestand hebt dan weet firefox daarin ook wel je bladwijzers te vinden. Het lijkt er op dat REVO-uninstaller te grondig is geweest en al je persoonlijk instellingen heeft verwijdert.

(Je kon ook geen tweede profiel(map) vinden?)

Het enige wat dan nog rest is een recovery programma gebruiken dat verwijderde bestanden terug kan halen, en daarmee naar signons.sqlite zoeken, echter is de kans dat die nog terug te halen is vrij klein. Weet ook even geen goede (gratis) progjes die dit doen. :| :wink:
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows Vista Firefox

Re: Herstellen Bladwijzermenu

Bericht door Pettic »

Kijk eens in je profielmap naar de mappen met bookmarks.
Windows; Firefox; Thunderbird
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Herstellen Bladwijzermenu

Bericht door corvl »

Signons.sqlite slaat de wachtwoorden op en je hebt ook key3.db nodig.
Voor de bladwijzers heb je places.sqlite of een .json backup uit the bookmarkbackups map nodig. Als je files wilt herstellen (undelete) dan heeft het terughalen van een JSON backup meer kans op succes omdat dat een tekst bestand is.

http://kb.mozillazine.org/Profile_folder_-_Firefox
http://kb.mozillazine.org/Backing_up_an ... _-_Firefox
Hasje
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 oktober 2008, 12:36
Locatie: OSS
    Windows XP Firefox

Re: Herstellen Bladwijzermenu

Bericht door Hasje »

Wat ik gelezen heb moet ik een programma kopen om signons.sqlite te openen/bewerken.
Zoals ik zei kon ik maar één profielmap vinden, ik ga er van uit dat dit het profiel is wat aangemaakt wordt bij de installatie van Mozilla. REVO-uninstaller verwijdert ook alle registerwaarden van het te verwijderen programma, dus in dit geval is de vorige versie mi te grondig verwijderd. Alle verdere suggesties hier om het op te lossen zijn in feite overbodig, ik heb inmddels op zondagmiddag het leeuwedeel van de bladwijzers opnieuw handmatig ingebracht. Zag op maandagmorgen nog enige suggesties staan, ondanks het feit dat ik maar een leek ben heb ik toch het idee dat alles bij het verwijderen van het programma ook echt verwijderd is, er is tenslotte maar één profiel terug te vinden.
Toch bedankt voor jullie moeite.
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Herstellen Bladwijzermenu

Bericht door Dorus »

Als je voorheen een andere windows versie gebruikte dan staat je profiel ook op een andere locatie.

Verder kan een firefox extensie als SQLite Manager *.sqlite bestanden openen. Nuttig is dat echter niet ;)

Mocht je je profielmap echt niet meer vinden, dan is het idd een iets te grondig actie van REVO geweest. Jammer dan, maar je hebt het belangrijkste nu toch al weer terug, jammer dan maar :)
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Plaats reactie