Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bastos
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 augustus 2010, 19:29
    Windows XP Firefox

Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door Bastos »

Elke keer als ik de 4.0b6 versie van FF opstart dan krijg ik de volgende melding:

Waarschuwing
De bewerking kan niet worden voltooid vanwege een interne fout.Beveiligde netwerkcommunicatie is onjuist afgesloten.

Dan kan ik alleen op [OK] klikken. Dat doe ik dan ook, en vervolgens start FF 4.0b6 op.

Maar waarom krijg ik die foutmelding, wat betekent die melding en hoe los ik dat op?
Vini, vidi, Firefox!
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door Dorus »

Krijg je hetzelfde met een schoon profiel?
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
Bastos
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 augustus 2010, 19:29
    Windows XP Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door Bastos »

Dorus schreef:Krijg je hetzelfde met een schoon profiel?
Ik heb de beta versie inmiddels alweer verwijderd. Mede vanwege het feit dat een aantal favoriete add ons niet meer werkte. Ik wacht versie wel 4 af. Tot die tijd gebruik ik nog met alle tevredenheid 3.6.10.

Maar evengoed ontzettend bedankt voor je reactie, Dorus!
Vini, vidi, Firefox!
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door adri »

Dorus' advies is zeer juist: Als je een Bèta gaat gebruiken, dan is het raadzaam om dat met een nieuw schoon profiel te doen. Allerlei vage klachten verdwijnen dan als sneeuw voor de zon. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bastos
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 augustus 2010, 19:29
    Windows XP Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door Bastos »

adri schreef:Dorus' advies is zeer juist: Als je een Bèta gaat gebruiken, dan is het raadzaam om dat met een nieuw schoon profiel te doen. Allerlei vage klachten verdwijnen dan als sneeuw voor de zon. ;)
Bedankt voor de tip, Adri. Ik zal er de volgende keer aan denken :)
Vini, vidi, Firefox!
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door corvl »

Dat is een bug.

Zie Bug 588511 – Alert displayed after compatibility wizard 'The operation could not be completed because of an internal failure. A secure network communication has not been cleaned up correctly.'
Gebruikersavatar
Bastos
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 augustus 2010, 19:29
    Windows XP Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door Bastos »

corvl schreef:Dat is een bug.

Zie Bug 588511 – Alert displayed after compatibility wizard 'The operation could not be completed because of an internal failure. A secure network communication has not been cleaned up correctly.'
Interessant! Bedankt voor de info, Corvl!
Vini, vidi, Firefox!
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door Dorus »

Zo te zien ook nog eens opgelost voor beta 7, die komt binnenkort uit.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
Bastos
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 augustus 2010, 19:29
    Windows XP Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door Bastos »

Dorus schreef:Zo te zien ook nog eens opgelost voor beta 7, die komt binnenkort uit.
Is er al ook een datum bekend wanneer de officiële versie uitkomt?
Vini, vidi, Firefox!
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door corvl »

"When it's ready":
http://blog.mozilla.com/ftr/2008/02/11/when-its-ready/ - Mozilla: For the Record » Blog Archive » When It’s Ready
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door nirwana »

Iets wat op een roadmap lijkt: https://wiki.mozilla.org/Firefox/4/Beta (maar dergelijke data moet je met een schepje zout nemen, want bij de ontwikkeling van een webbrowser kun je van alles tegenkomen).

Wel zie je dat recent bepaalde nieuwe mogelijkheden van Firefox 4 geschrapt zijn, omdat men verwacht deze niet op tijd stabiel te kunnen krijgen voor Firefox 4. Oftewel, er wordt wel degelijk naar een Firefox 4-release toegewerkt. Naarmate de blokkerende bugs voor Firefox 4 opgelost worden komt een definitieve release van Firefox 4 steeds dichterbij.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Bastos
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 augustus 2010, 19:29
    Windows XP Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door Bastos »

nirwana schreef:Iets wat op een roadmap lijkt: https://wiki.mozilla.org/Firefox/4/Beta (maar dergelijke data moet je met een schepje zout nemen, want bij de ontwikkeling van een webbrowser kun je van alles tegenkomen).

Wel zie je dat recent bepaalde nieuwe mogelijkheden van Firefox 4 geschrapt zijn, omdat men verwacht deze niet op tijd stabiel te kunnen krijgen voor Firefox 4. Oftewel, er wordt wel degelijk naar een Firefox 4-release toegewerkt. Naarmate de blokkerende bugs voor Firefox 4 opgelost worden komt een definitieve release van Firefox 4 steeds dichterbij.
Ik heb de beta versie inmiddels alweer verwijderd en ik wacht op de officiële release.
Vini, vidi, Firefox!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door nirwana »

Bastos schreef:Ik heb de beta versie inmiddels alweer verwijderd en ik wacht op de officiële release.
Je kunt ze ook prima naast elkaar op je systeem laten staan. Firefox heeft er geen probleem mee dat je meerdere versies van de browser op je systeem hebt. Wel moet je als je zoiets ambieert even nadenken over profielen. Het is namelijk wenselijk dat de verschillende Firefox-versies niet elkaars profiel gaan gebruiken. Anders wordt het zo'n zootje.

Firefox kent 2 parameters die hiervoor handig zijn:
1) -P (hiermee geef je het te gebruiken profiel aan)
2) -no-remote (hiermee kun je meerdere Firefox-versies gelijktijdig naast elkaar draaien, want normaal gesproken controleert Firefox of er al een Firefox-proces gestart is en haakt-ie daar bij aan)

Zie ook http://kb.mozillazine.org/Command_line_arguments voor meer van dat soort handige argumenten die je aan Firefox mee kunt geven.

Overigens wil ik je met dit bericht er niet van overtuigen om weer Firefox 4 terug te installeren naast je huidige stabiele Firefox-versie. Het gaat mij er slechts om dat je op de hoogte bent van de mogelijkheden die Firefox op dat gebied biedt. Anders zou je misschien denken dat het net als met Internet Explorer werkt: je kunt doorgaans 1 versie gelijktijdig op je systeem geïnstalleerd hebben staan, want anders is het vragen om problemen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Waarschuwing bij opstarten FF 4.0b6

Bericht door Dorus »

Beta 7 komt binnenkort, zal wel de eerste of tweede week van oktober worden. Final staat nog steeds voor oktober, maar november lijkt mij realistischer. Het blijft natuurlijk altijd "when it is ready" bij Mozilla, dus ook 4.0 in januari kan voorkomen (met kerst ligt het werk namelijk altijd een beetje stil).
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Plaats reactie