Ad served by netbits

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Smitju
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 september 2010, 12:15
    Windows XP Internet Explorer 8

Ad served by netbits

Bericht door Smitju »

Goedendag,

Zoals de titel zegt heb ik sinds enige tijd (1 week) last van adware. Dit is zo vervelend dat ik besloten heb om Mozilla Firefox te verwijderen. Ik heb zo'n beetje alle anti-spy/adware programma's gerund. Deze hebben hier en daar wel wat gevonden, maar het probleem was er nog steeds.

Opvallend is ook dat ik het probleem alleen had in Firefox en nu ik IE gebruik heb ik dat probleem niet meer.

even een screenshot toegevoegd: http://yfrog.com/1qadwarep

Ik heb Windows Media Pass geïnstalleerd en sindsdien heb ik er last van.

Iemand een oplossing voor het probleem?
Smitju
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 september 2010, 12:15
    Windows XP Firefox

Re: Ad served by netbits

Bericht door Smitju »

Via deze weg wil ik jullie melden dat ik zelf een oplossing heb gevonden.

Nadat ik Firefox had verwijderd, heb ik het daarna opnieuw geïnstalleerd. Het probleem bestond toen nog.

Toen heb ik Firefox nogmaals verwijderd. En de map van Firefox verwijderd. (C:\Program Files\Mozilla Firefox) Er stonden nog een paar bestanden in.
Vervolgens heb ik handmatig in de register editor, de map van Firefox verwijderd. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\Mozilla Firefox
En daarna heb ik Eusing Free Registry Cleaner geïnstalleerd en gebruikt.
Inmiddels heb ik Firefox weer geïnstalleerd en het ziet er goed uit :D .
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Ad served by netbits

Bericht door Dorus »

Dat is wel een heel agressief stukje adware, nog nooit eerder zoiets gezien. Waarschijnlijk een verborgen extensie geweest (die kan zichzelf via het register toevoegen). Goed dat het is opgelost :)
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Ad served by netbits

Bericht door nirwana »

Ja, goed dat je het zelf hebt kunnen oplossen.
Want dit wil je volgens mij niet op je PC hebben: www.vcn.com/knowledgebase/article.php?id=374
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie