Update Adobe Flashplayer 10 probleem

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
josanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 oktober 2010, 14:51
    Windows XP Firefox

Update Adobe Flashplayer 10 probleem

Bericht door josanne »

Update van Adobe Flashplayer kan niet worden geïnstalleerd terwijl ik die update volgens de Plugin Check nodig moet doen voor de veiligheid. De download start niet automatisch, kon wel handmatig maar vervolgens kan Windows het XPI bestand niet openen.

Heb van alles gedaan wat op de pagina van "Firefox ondersteuning" staat betreffende problemen met Flash. O.a. bestand npswf32.dll verwijderd, het vreemde is dat deze dan toch nog te zien is in de lijst about:plugins. Daarna heb ik Adobe DLM gedé-installeerd waarna bij de herstart de computer crashte. Opnieuw opgestart.

In de lijst about:plugins zie ik ook staan dat Mozilla default plugin 1.0.0.15 niet actief is, weet niet of dat de oorzaak is? Zou echter niet weten hoe ik die zou moeten activeren. Als ik via het configuratiescherm naar "programma's" ga zie ik daar wel staan dat er ook een Adobe Flash Player 9 ActiveX staat, terwijl die niet staat bij de Add-ons. Moet die wellicht worden verwijderd?

Heb gemerkt dat bij de laatste updates van Firefox bij de herstart Firefox niet automatisch opent en de computer vastloopt. Wat kan er mis zijn en hoe kan ik dit oplossen, ben inmiddels wanhopig.
knorretje
Berichten: 204
Lid geworden op: 8 augustus 2010, 11:37
    Windows Vista Firefox

Re: Update Adboe Flashplayer 10 probleem

Bericht door knorretje »

Hallo josanne,
Allereerst welkom op dit forum.
Bij mij werkt de Flash Update ook niet, daar schijnen altijd veel problemen mee te zijn.
Als de update niet werkt, kun je proberen om Flash handmatig, dus rechtstreeks zonder DLM, te downloaden en installeren. Dat heeft bij mij geholpen.
Het gaat om deze link:
http://fpdownload.adobe.com/get/flashpl ... player.exe
Ik heb dit bestand opgeslagen op de computer en daarna uitgevoerd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Update Adobe Flashplayer 10 probleem

Bericht door nirwana »

Josanne,

ActiveX is altijd iets voor Internet Explorer en staat dus los van Firefox.

Bij mij is de Mozilla Default Plugin ook niet actief en volgens mij hoort dat ook zo te zijn.

Volgens mij kan het geen kwaad om alle Flash van je PC te verwijderen en het er eens helemaal opnieuw op te zetten.
Soms werkt deze botte-bijl-methode wel verfrissend. Dat heb ik ook wel eens met Java gedaan, want die laat ook altijd van alles achter. Met Flash heb ik overigens weinig installatie-problemen, maar als het fout gaat dan kan het ook behoorlijk lastig zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Update Adobe Flashplayer 10 probleem

Bericht door corvl »

Zie http://kb2.adobe.com/cps/191/tn_19166.html Troubleshoot Flash Player installation | Windows

Flash Player uninstall: http://www.adobe.com/go/tn_14157 (dit verwijdert de Firefox Flash plugin en de ActiveX control voor IE)
josanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 oktober 2010, 14:51
    Windows XP Firefox

Re: Update Adobe Flashplayer 10 probleem

Bericht door josanne »

Beetje laat met mijn reactie maar was het weekend weg. Bedankt voor jullie hulp en het welkom op dit forum. Knorretje, wat jij aangaf had ik al een paar keer gedaan maar dat wilde maar niet lukken. Nirwana en Coryl, kennelijk was dit dé oplossing, want na alle flash verwijderd te hebben en opnieuw geïnstalleerd is het dan éindelijk wél gelukt. Hoe simpel kan het zijn, maar je moet het maar weten. Ben dan ook heel blij met dit forum. Ga het nu ook met Java proberen want daar is ook steeds een probleem mee. Nogmaals dank!
Plaats reactie