Nslog Trojan steelt Firefox-wachtwoorden?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EljoPc.nl
Berichten: 48
Lid geworden op: 7 februari 2008, 19:05
Locatie: Amstelveen
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Nslog Trojan steelt Firefox-wachtwoorden?

Bericht door EljoPc.nl »

Graag een oplossing hoe dit te voorkomen:

http://www.security.nl/artikel/34672/1/ ... orden.html
Windows 7 32b, 3GB, Comodo IS 5.x,
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Nslog Trojan steelt Firefox-wachtwoorden?

Bericht door Dorus »

Ooit een virusscanner geprobeerd?

Zodra iemand een programma op jouw computer kan draaien kan hij alles aanpassen wat hij wil, al zou Firefox hier een beveiliging tegen inbouwen dan nog kan een virus een aparte versie van Firefox compileren en op jouw systeem installeren.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Nslog Trojan steelt Firefox-wachtwoorden?

Bericht door nirwana »

EljoPc.nl schreef:Graag een oplossing hoe dit te voorkomen:
Gelukkig draait Firefox ook prima onder Linux.
Daar is ActiveX een onbekend iets. System32 overigens ook. Als normale gebruiker kan er überhaupt niet naar een systeem-map als system32 geschreven worden.

Overigens bieden Windows Vista en 7 volgens mij standaard dat een gebruiker ook standaard geen beheer-rechten (admin) heeft. Dan zou ik toch denken dat er helemaal niet naar een systeem-map geschreven mag worden.

Maar goed, in mijn Windows 7 heb ik die UAC-bescherming al een tijd uitgeschakeld, aangezien ik dat wat te irritant vond worden.
In Linux vind ik dit niet irritant, aangezien Linux bij mijn weten vanaf de begindagen al op die manier werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie