foutmelding in mail bij openen link naar firefox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
knorretje
Berichten: 204
Lid geworden op: 8 augustus 2010, 11:37
    Windows Vista Firefox

Re: foutmelding in mail bij openen link naar firefox

Bericht door knorretje »

De vraag is hoe je Firefox als standaardbrowser instelt. Daar zijn namelijk verschillende manieren voor om dat te doen, die misschien intern een iets andere werking hebben.
Dus welk schermpje gebruik je daarvoor en op welke knoppen heb je gedrukt.
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: foutmelding in mail bij openen link naar firefox

Bericht door Dorus »

Probeer eens IE als standaard browser in te stellen, en dan firefox weer (via extra->opties->geavanceerd->algemeen->standaard waarden systeem->nu controleren).

Mocht dat allemaal niet werken, als het voor jou een acceptabele oplossing is een andere email cliënt of browser te gebruiken dan moet je dat vooral doen :)
Mijn kennis van live mail is niet genoeg om te zeggen of het probleem daar ergens in zit.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: foutmelding in mail bij openen link naar firefox

Bericht door corvl »

Ik zat ook aan DDE te denken, maar in Vista en Windows 7 moet je de registry bewerken om DDE uit te schakelen.

Zie http://kb.mozillazine.org/Windows_error ... _-_Firefox
kooiw00
Berichten: 12
Lid geworden op: 7 oktober 2010, 18:45
    Windows 7 Firefox

Re: foutmelding in mail bij openen link naar firefox

Bericht door kooiw00 »

Normaal stel ik mijn standaard programma's in win 7 in via start alle programma's en dan het programma standaard programma's. Maar ik heb het ook al geprobeerd via de browser zelf waarbij de vraag wordt gesteld om FF of IE8 standaard in te stellen. Beide optie maken niets uit en geven dezelfde foutmelding.
Wat DDE instellingen zijn weet ik niet dit is mij onbekend. De link werkt helaas ook niet.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: foutmelding in mail bij openen link naar firefox

Bericht door nirwana »

kooiw00 schreef:Wat DDE instellingen zijn weet ik niet dit is mij onbekend. De link werkt helaas ook niet.
DDE is iets van Windows wat nog wel eens achter wil blijven. En Firefox kan daar last van hebben.

De link werkte bij mij wel, maar deed er wel lang over om te openen.
Daarin wordt wel uitgelegd hoe je de DDE-instellingen via het Windows Register kunt verwijderen, dus misschien is dat nog een goede (laatste) poging waard.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: foutmelding in mail bij openen link naar firefox

Bericht door corvl »

Je kunt het morgen nog eens proberen. Het komt wel vaker voor op zondag dat iemand de mozillaZine KB server overbelast.

Je kunt ook the Google cache versie bekijken.

http://www.google.com/search?hl=en&ie=U ... _-_Firefox
kooiw00
Berichten: 12
Lid geworden op: 7 oktober 2010, 18:45
    Windows 7 Firefox

Re: foutmelding in mail bij openen link naar firefox

Bericht door kooiw00 »

Helaas ik heb deze oplossing geprobeerd door in het register dingen weg te halen zoals in de link wordt aangegeven. Maar geen verbetering. Nog steeds de foutmelding.
hermanj
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 november 2010, 16:46
    Windows 7 Firefox

Re: foutmelding in mail bij openen link naar firefox

Bericht door hermanj »

Ik had het probleem ook en heb het kunnen oplossen. Ik draai Windows7 met FF 3.6.12 en Windows Live Mail 14.0.8117.0416.
Het heeft te maken met hoe Windows een link uit het e-mail programma doorgeeft aan het standaard browser programma. Deze is op één of andere manier verrot geraakt.

Om het te herstellen moet je het default programma opnieuw instellen en dat moet je doen via het configuratiescherm (tenminste, alleen op die manier werkte het bij mij):
Configuratiescherm->programma's->uw standaard programma instellen.

Selecteer nu eerst een ander programma dan FF, bijvoorbeeld IE en klik op "Dit programma als standaard instellen". Probeer nu je mail en het werkt weer. Alleen start hij nu IE op (dat zuigt).

Vervolgens moet je eerst FF afsluiten!!! En dan pas FF als standaard programma instellen (weer via configuratiescherm). En dan doet hij het weer.
Bij mij werkte het de eerste keer niet omdat ik FF nog open had staan. Pas na de tweede keer was het weer oké.

Veel succes
Plaats reactie