alle firefox sync gegeven kwijt

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
foxofinfinety
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 juli 2009, 20:57
Locatie: briltil (zuidhorn)
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

alle firefox sync gegeven kwijt

Bericht door foxofinfinety »

ik moest net windows 7 herinstalleren, en ineens zijn echt AL mijn bookmarks, passwords e.d. weg.
compleet, alles is gewoon verdwenen van mijn sync. account

ik heb alles nog op mijn laptop, maar als ik instellingen -> firefox sync. opnieuw instellen doe en ik kies om alle gegevens op alle computers te vervangen met wat ik op mijn laptop heb, krijg ik enkel een synchronisatie fout.
deze had ik op mijn iPhone (firefox home) ook, ik moest opnieuw inloggen en daarna werd onmiddellijk alles vervangen met wat in mijn sync. account staat, en dat is dus niks meer.

ik MOET de bookmarks terug, sommige heb ik namelijk nodig voor mijn werk en ik moet dus alles van mijn laptop terug op de mijn sync. account hebben. Maar als ik opnieuw inlog word alles mogelijk gewist zoals ook op mijn iPhone gebeurde, dat is dus geen optie.
dillinger
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 juli 2008, 22:40
    Linux Firefox

Re: alle firefox sync gegeven kwijt

Bericht door dillinger »

Maak eerst een backup van de bookmarks op je laptop: organize > backup
Meld je vervolgens opnieuw aan en kies voor "ik heb al een account" en alles uploaden (alles op andere apparaten vervangen)
Versie 1.5 is niet backwards compatible met eerdere versies, je moet dus overal versie 1.5 gebruiken.
knorretje
Berichten: 204
Lid geworden op: 8 augustus 2010, 11:37
    Windows Vista Firefox

Re: alle firefox sync gegeven kwijt

Bericht door knorretje »

Het Sync systeem is gewijzigd.
Iedereen moet nieuwe software installeren om het te kunnen blijven gebruiken.
Zie http://blog.mozilla.com/services/2010/1 ... -available
Wel eerst een backup maken.
Mocht het helemaal niet lukken, dan kun je de gegevens ook met een USB stick van de laptop naar een andere computer kopiëren.
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: alle firefox sync gegeven kwijt

Bericht door Dorus »

Kijk eens of er nog bladwijzersbackups zijn onder Bladwijzers->Bladwijzers ordenen->Importeren en reserve kopie maken->herstellen.

Verder raad ik aan reglematig een backup programma te draaien, FEBE is in te stellen dit wekelijks te doen.

Wel schrik ik een beetje van dit soort gedrag van Sync, het klinkt alsof je in sync hebt opgegeven dat alle data overschreven moet worden met de (lege) data van je nieuwe profiel, maar mogelijk is er iets anders aan de hand, hopelijk kan iemand met meer kennis van Sync hier licht op werpen.
(Ik heb recent zelfs Sync als alternatieve backup zitten aanraden :oops: :? )

Edit: Het lijkt mij dus wel duidelijk dat je in iederegeval eerst een backup van je laptop moet maken zodat je alles veilig hebt, daarna kun je redelijk veilig proberen de problemen op te lossen. MozBackup is ook te gebruiken om een backup te maken.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Plaats reactie