Laden Pagina's

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door Torzan »

De Veilige modus is inderdaad hetzelfde als Herstarten met uitgeschakelde add-ons.

Nog een suggestie: heb je al eens in de logboeken van Windows gekeken of er iets is dat klaagt?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door adri »

Kweenie schreef:Dag Adri,
zelfs als ik dit forum wil bekijken moet ik met de muis bewegen. Dit heeft toch niets met flash-player te maken, of toch?
Eigenlijk ziet het ernaar uit dat er ergens een time-out ingesteld is van 0 sec, maar dan zonder time-out bericht.
Mijn internet verbinding is via Base (100Mbps) en daar heb ik vroeger al problemen mee gehad. Maar op onze Mac zijn geen problemen met Firefox en met dezelfde Base verbinding (maar via WiFi). Of misschien moet ik op de Windows-computer ook eens draadloos proberen (nog nooit gedaan, hopelijk werkt dit nog)?
Kweenie.
Plug-ins kunnen allerlei gedrag beïnvloeden, dus dat is wel degelijk mogelijk. Vooral het als tamelijk brak en onveilig bekend staande flash... ;)
Kweenie schreef: PS: Tevreden van Linux? (Omdat ik eraan dacht op Linux over te schakelen na XP).
Ja, ik kan dat zeer aanbevelen, mits je bereid bent je een beetje daarin te verdiepen. Het is nl. een totaal ander OS dan Windows.
Er zijn vele Linux-distributies en er is er vast wel eentje bij die jou bevalt.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van Slackware, maar dat is niet voor iedereen (dat geldt trouwens voor iedere distro).
Anderen zweren bij Mint, Ubuntu, Fedora of bijv. Debian.
Als je echt die kant op wilt, wil ik je daar best bij helpen/adviseren.
Kweenie schreef:Dag allemaal,
@ adri:
ik heb het Malwarebytes programma opgeladen, geïnstalleerd en laten draaien.
Er waren ongeveer 400 PUP programma's/bestanden/Keys..., die ik heb laten verwijderen door het programma (blijkbaar zijn dergelijke PUP's niet eens zo schadelijk, blijkbaar alleen maar reklamevervalsers, eigenlijk geen probleem, integendeel misschien). Nu ook nog efkes afwachten of het bevriezen van het scherm echt ophoudt. Het kan een indruk zijn, maar nu werkt mijn computer zeer traag. Dit programma gebruikt blijkbaar evenveel geheugen als FireFox (na een Ctrl+Alt+Del).
Op zich is het waar dat veel beveiligingsprogjes je computer vertragen (een ander voordeel van Linux --> daar heb je dan geen last meer van, want niet nodig). Wat voor computer heb je eigenlijk? En ik bedoel dan de processor en de hoeveelheid RAM.
Afbeelding
Kweenie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 augustus 2016, 9:11
    Windows XP Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door Kweenie »

Dag allemaal, een beetje feedback omdat velen ermee stoppen eens het probleem (schijnbaar) opgelost is.
Na het verwijderen van de +- 400 PUP's he ik dan ook Malwarebytes verwijderd. Totnutoe werkt dit vlug en zonder dat ik het scherm moet wakker schudden met de muis.
Welk van de PUP's het probleem veroorzaakte weet ik niet. In de prullenbak kan ik de verwijderde programma's terugvinden, maar weet niet hoe je alleen de titels ervan kunt kopieren vanuit verkenner. Daar zat in ieder geval een *.zip bestand in van "We transfer" (4tal foto's samen 29,.. MB) en meerdere veel kleinere bestanden (zoals IMT64.xlm van 760 kB, ongeveer 3stuks en ...).
mvg
Kweenie alias Patrick

PS: Mijn (verouderde?) computer:
Intel, Pentium 4CPU 3.00 GHz Kloksnelheid: 2,99 GHz 512 MB
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door adri »

Kweenie schreef:Dag allemaal, een beetje feedback omdat velen ermee stoppen eens het probleem (schijnbaar) opgelost is.
Na het verwijderen van de +- 400 PUP's he ik dan ook Malwarebytes verwijderd. Totnutoe werkt dit vlug en zonder dat ik het scherm moet wakker schudden met de muis.
Welk van de PUP's het probleem veroorzaakte weet ik niet. In de prullenbak kan ik de verwijderde programma's terugvinden, maar weet niet hoe je alleen de titels ervan kunt kopieren vanuit verkenner. Daar zat in ieder geval een *.zip bestand in van "We transfer" (4tal foto's samen 29,.. MB) en meerdere veel kleinere bestanden (zoals IMT64.xlm van 760 kB, ongeveer 3stuks en ...).
mvg
Kweenie alias Patrick
De kans dat je dat ooit zult achterhalen lijkt me vrij klein...
Kweenie schreef: PS: Mijn (verouderde?) computer:
Intel, Pentium 4CPU 3.00 GHz Kloksnelheid: 2,99 GHz 512 MB
XP draait daar nog goed op, maar latere Windowsversies zullen er meer moeite mee hebben. Dat wil niet zeggen dat het niet gaat, maar echt vlot zal het niet zijn. Hangt allemaal ook nogal af van wat je er allemaal mee doet.
Ook in dat opzicht zou een overstap naar Linux wel de moeite waard zijn, je kunt daar nl. kiezen uit lichtere desktopomgevingen en wat meer uitgeklede distro's waardoor je met zo'n machine nog jaren vooruit kunt.
Maar goed, dat is je eigen keuze.
Prakkiseer d'r maar eens over. :)
Afbeelding
Plaats reactie