icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 8.1 Firefox

icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door HankPiano »

Sinds kort doet zich bij mij het vreemde verschijnsel voor dat alle icoontjes van de bladwijzers veranderd zijn in witte, lege vierkantjes. Als ik FF herstel met MozBackup is alles weer in orde maar even later, wanneer ik FF weer eens opnieuw gebruik, zijn al die icoontjes weer weg. Ik heb honderden sites in enige tientallen mappen opgeslagen en zonder die icoontjes is alles een stuk minder overzichtelijk. Hoe komt nou zoiets, en hoe kun je het oplossen?
Gebruikersavatar
Scorzon Era
Berichten: 1878
Lid geworden op: 4 juli 2004, 19:50
    Windows 8.1 Chrome
Contacteer:

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door Scorzon Era »

Lijkt erop alsof iets de geschiedenis leegt van Firefox.
Kijk of de de gegeven adviezen in dit draadje (hoewel het een ander onderwerp is) je wellicht verder kunnen helpen:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =2&t=23326
~ Turnip and endive, scorzonera and scallion. ~
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 8.1 Firefox

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door HankPiano »

Heb je link gecheckt maar kan zo gauw geen aanknopingspunten vinden. Het vreemde is dat het verschijnsel zich zo willekeurig voordoet: ik kan CCleaner gewoon gebruiken zoals altijd, alle icoontjes blijven intact, of met de shortcut Shift+ Crtl+Del de geschiedenis wissen (Formulier & zoekgeschiedenis + cookies heb ik daarbij allang uitgevinkt), heeft evenmin enige uitwerking op de icoontjes. Maar dan opeens, zonder dat ik ook maar iets in een ander programma heb gedaan, start FF op met de map Bladwijzers ingeklapt, die moet ik dan uitklappen en daarna zijn alle icoontjes in alle mappen veranderd in lege, witte vierkantjes. Wanneer en waarom dat gebeurt is me volstrekt onduidelijk: deze ochtend verloopt alles probleemloos, ook na updaten van sommige software, rebooten, enz. maar misschien is het straks weer mis. Het moet idd iets zijn wat op de achtergrond meedraait maar wat?
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door Leono »

..."start FF op met de map Bladwijzers ingeklapt"...

Is daar een speciale reden voor dat u de map Bladwijzers ingeklapt heeft? Mappen op de bladwijzerbalk zijn bij de opening van Firefox toch altijd ingeklapt? Of bedoelt u de bladwijzerwerkbalk, dat die niet zichtbaar is? Maar waarom zou dat dan zijn?
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 8.1 Firefox

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door HankPiano »

Wat ik bedoel: links heb je dus het scherm met de bladwijzers. Daarin heet de eerste map bovenaan Bladwijzerwerkbalk, zit bijna niks in en wordt niet gebruikt. Daaronder staat de map Bladwijzermenu, dáárin zitten al mijn mappen en in dié mappen zitten natuurlijk weer de feitelijke links naar allerlei sites. Als ik FF opstart is de map Bladwijzermenu standaard altijd geopend. Wanneer het verschijnsel waar het hier om gaat zich voordoet is die map Bladwijzermenu bij opstarten van FF echter gesloten. Als ik 'm open en vervolgens weer een willekeurige map daarin open zie ik dat de icoontjes voor de links veranderd zijn in lege, witte vierkantjes. Geen ramp, want met MozBackup is alles binnen een paar seconden herstelt maar ik snap zoiets niet omdat het plotseling is opgetreden zonder dat ik ook maar iets veranderd heb, noch in mijn PC-systeem noch in FF zelf.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door Leono »

Aha, de bladwijzerzijbalk. Die heb ik nog nooit gebruikt en ik begrijp ook niet wat daar het voordeel van is. Ook MozBackup is mij onbekend, dus ik kan er beter het zwijgen toe doen.

Overigens was het verschijnsel waar u last van heeft voor mij de reden om van SRWare Iron over te stappen naar Firefox. In SRWare Iron kwamen de favicons steeds alleen maar terug na aanklikken, maar de keer daarop waren het weer witte, lege vierkantjes. Daar is dit nog steeds het geval, want ik heb het onlangs nog eens geprobeerd.
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 8.1 Firefox

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door HankPiano »

Tsja, tot mijn verbazing kom ik wel vaker mensen tegen die die bladwijzerbalk (Ctrl +B) niet of nauwelijks gebruiken. Zowel zakelijk als beroepsmatig zou ik al die mappen met links naar sites die ik vaak nodig heb niet kunnen missen, alleen al één map kan weer tientallen sub-mappen bevatten met daarin weer verschillende links; ik moet er niet aan denken dat iedere keer weer opnieuw te moeten opzoeken. Die icoontjes zijn van praktisch nut omdat ze direkt laten zien welke link je nodig hebt, vandaar hier mijn vragen.

En wat MozBackup betreft: kijk er toch maar eens naar, met een paar simpele klikken maak je een backup van je hele Firefox en/of Thunderbird configuratie, voor mij is dat in ieder geval vaak een butt-saver geweest en bij een clean-install neemt het je een zooi werk uit handen :)
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door Leono »

De bladwijzerbalk gebruik ik wel degelijk, en wel voortdurend. Alleen staat die niet aan de zijkant, maar frontaal bovenaan, van uiterst links tot uiterst rechts. (De zijbalk gebruik ik dus niet). Overigens zoek ik heel vaak via de adresbalk ("locatiebalk"). Daar hoef je maar 2 of 3 letters in te typen en dan komt de gezochte bladwijzer al tevoorschijn. (Ingesteld bij Opties/Privacy). Ik vermoed dat u hiermee wel bekend zult zijn.
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 8.1 Firefox

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door HankPiano »

Ha ha :) bladwijzerzijbalk of bladwijzerbalk, je hebt helemaal gelijk maar het verschil ontging me even.
On topic: zojuist las ik dat ook in de nieuwste versie van Flash (versie 18.0.0.203) weer lekken zitten en realiseerde me dat mijn problemen met die icoontjes zich begonnen voor te doen rond de tijd dat ik die nieuwe versie installeerde. Het is maar een slag in de lucht maar zou het daarmee te maken kunnen hebben? Ik heb Flash nu weer opnieuw uitgeschakeld en wacht even af (lees net dat FF deze versie van Flash zelf al geblokkeerd had).
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door Leono »

Het lijkt mij sterk dat dit iets met de Flash Speler te maken zou kunnen hebben, maar ik heb hiervoor geen argumenten. Zoals reeds gezegd had ik dit probleem aanhoudend in SRWare Iron (in de tijd van zorgeloos Flash Speler gebruik).
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 8.1 Firefox

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door HankPiano »

Had idd niets met Flash te maken. Maar goed, aangezien ik toch geen add-ons gebruik heb ik even een backup van m'n bladwijzers gemaakt, toen FF gedeïnstalleerd, de map uit program Files (x86) verwijderd alsmede de profielmap, daarna de nieuwste versie 39.0 geïnstalleerd, bladwijzers teruggezet en nu loopt alles alweer een paar dagen probleemloos. Even afwachten of het zo blijft maar so far so good dus. Geen idee verder wat de oorzaak van een en ander is, probleem is ook redelijk onbekend met FF.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: icoontjes van bladwijzers verdwijnen

Bericht door Leono »

Zelf had ik onlangs het probleem dat de bladwijzerbalk leeg bleef na het starten van Firefox (probleem te vinden in andere draad), en dat lijkt nu ook opeens opgelost te zijn. Mooi weer, goed nieuws.
Geduldig bladeraar
Gesloten