Problemen met media player plugin in Firefox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Chivas
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 maart 2010, 0:01
    Windows 8.1 Firefox

Problemen met media player plugin in Firefox

Bericht door Chivas »

Hallo - ik zit weer met een probleempje ;)

Ik kreeg van bol.com een bestand met een kortingscode maar als ik het in firefox wil openen krijg ik melding dat ik daar een plugin voor nodig heb.

Om een lang verhaal kort te maken - het gaat om de media player plugin - heb die gedownload en geinstalleerd maar werkte niet.

Dan gezocht via google en vond op twee pagina's van Mozilla een oplossing die zou moeten werken nl op

https://support.mozilla.org/nl/questions/982793

en op

https://support.mozilla.org/nl/kb/windo ... -niet-meer

Geen van die oplossing blijkt te werken - is hier misschien iemand die nog een andere oplossing voor mij weet aub want zou moeten kunnen kijken om welke korting code het gaat natuurlijk en hoe ik er kan aangeraken.

Vast al bedankt voor jullie hulp ;)

PS: ik werk met windows 8.1 64 bits en firefox 39.0
Chivas
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 maart 2010, 0:01
    Windows 8.1 Firefox

Re: Problemen met media player plugin in Frefox

Bericht door Chivas »

Oeps... niemand die een oplossing voor mij heeft??? Zijn er nog mensen die dit voorhebben?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Problemen met media player plugin in Frefox

Bericht door nirwana »

Kun je dit bestand wel in een andere browser openen, zodat je wel die kortingscode kunt bekijken ?
Dan weten we ook direct dat het in elk geval wel kan werken op jouw computer, of dat we iets breder moeten kijken.

Dit bestand van Bol.com, is dat een link die in de mail staat ? Of is dat een bijlage die met het mailbericht is meegestuurd ?

Ook kan het handig zijn om de broncode (HTML) van de pagina op te vragen, zodat je die online kunt posten om aan ons te laten zien. Wij zijn totaal niet geïnteresseerd in jouw kortingscode (die is helemaal voor jou), maar wel in de achterliggende techniek.

Je kunt bijvoorbeeld via http://pastebin.com/ eenvoudig de HTML-code van het bestand online plaatsen en dan hier op het forum een linkje daar naartoe plaatsen. Zo kunnen wij een idee krijgen wat voor techniek Bol.com hiervoor gebruikt (en wat jij dan daarvoor nodig hebt om dit te kunnen weergeven).

PS: heb je recent nog https://www.mozilla.org/nl/plugincheck/ uitgevoerd op jouw computer ?
Daarmee kun je zien of alle plug-ins op jouw systeem nog bij de tijd zijn. Net als het controleren op updates voor Windows is het controleren van de browser-plugins een regelmatig terugkerende bezigheid. Tenminste als je wilt dat jouw PC goed beveiligd blijft, zodat je geen last krijgt van ongewenste scripts die zich in jouw browser kunnen uitvoeren en vervelende dingen kunnen doen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Chivas
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 maart 2010, 0:01
    Windows 8.1 Firefox

Re: Problemen met media player plugin in Frefox

Bericht door Chivas »

Martijn bedankt voor je antwoord maar idd ik kon het wel openen in explorer - ik gebruik die niet graag maar toen moest ik wel ff om mijn vriendin te kunnen helpen want ook zij kon het bestand niet openen in Firefox ;)

Het was met de code dus al opgelost en dan werd alles op bol.com verwijderd natuurlijk - als je de code gebruikt hebt kan je die niet weer ophalen...

Dus ik kan geen pagina bron meer opvragen van het betreffende bestand wat online stond.

Verder kijk ik idd regelmatig na of de plugins nog up to date zijn net als de addons die ik gebruik dus dat is wel in orde.

Ik vermoed dat ik dat zal moeten wachten tot ik nog eens wat heb dat met de Windows media player moet geopend worden en als dat niet lukt dat ik dan hier mijn vraag weer moet stellen?

Niet erg hoor en in elk geval kon mijn vriendin haar kortingscode nu dus wel gebruiken dat is het voornaamste dan want verder heb ik nog nooit die vraag gehad hier of daar betreffende die plugin ;)

Nogmaals bedankt voor je antwoord hoor - ik dacht dat ik zo wel iets zou kunnen aanpassen naar de toekomst toe maar dat maakt ècht niet uit - ik zie het wel weer als het zich nog eens voordoet dan trek ik wel weer aan de bel ;)

Groetjes - Paula
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Problemen met media player plugin in Firefox

Bericht door nirwana »

Paula,

Plug-ins zijn voor browsers altijd wat lastig. Ze draaien wel binnen een browser, maar ze worden vaak door externe partijen gemaakt. Daardoor kan Mozilla de kwaliteit die zij doorgaans proberen te leveren niet garanderen voor plugins die door een derde partij zijn gemaakt. Daarnaast worden plug-ins ook nog vaak misbruikt voor het verkrijgen van ongeoorloofde toegang tot een computer, dus dat maakt het geheel helemaal lastiger.

Maar ik ben blij dat je regelmatig controleert of er nieuwe plugin-versies zijn. Dat scheelt een hoop.
Zo heb ik net vandaag weer eens een nieuwe Java-versie op deze PC geïnstalleerd, nav de plugin-check.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Chivas
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 maart 2010, 0:01
    Windows 8.1 Firefox

Re: Problemen met media player plugin in Firefox

Bericht door Chivas »

Hoi Martijn,

Ja ik snap het hoor - ik vind die plugins ook maar niks maar ja... soms moet je ze even activeren wil je iets kunnen bekijken heh ;) - wat mij betreft mogen ze dat allemaal afschaffen ;) maar kan natuurlijk niet heh ;)

Maar dus... nogmaals bedankt en ik wacht af wat er verder gebeurd - fijne dag nog!
Plaats reactie