Pocket

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Pocket

Bericht door nirwana »

Tante Til schreef:Kuch,...... ehm....... nou,....... na veel gedoens om het waterfox in Nederlands te krijgen, blijkt dus uiteindelijk dat dat stomme ding er nog steeds zit.
Snotverdorie....... Alle moeite wat dat betreft voor niks.
Moet er eigenlijk stiekem wel vreselijk om lachen, maar blij ben ik er niet mee.
Daarom heb ik net ook maar weer eens Waterfox geïnstalleerd.

Toen ik die na installatie opstartte zag ik dat die mijn gebruikelijke Firefox-profiel gebruikte. Op zich begrijpelijk, aangezien Waterfox ook een soort Firefox is. Maar toch was dat niet de bedoeling. Overigens denk ik dat hetzelfde bij jou is gebeurd en dat je daaruit concludeert dat er met Waterfox niet is veranderd op jouw computer.

Dus heb ik eerst via de Profielbeheerder (ProfileManager) maar een apart profiel aangemaakt voor Waterfox. Daarna heb ik Waterfox met dat profiel opgestart. Toen zag ik niet direct sporen van Pocket.

Als ik bij about:config ga spieken dan blijkt Waterfox de standaardwaarde van browser.pocket.enabled op false (dus uitgeschakeld) te hebben staan. Dat is al een heel wat meer conservatieve optie dan wat Firefox hanteert.

Maar goed, bij Firefox is het dan ook bewust ingebouwd, dus dan willen zij ook graag dat daar gebruik van wordt gemaakt. Dat begrijp ik best. Waterfox heeft daar een stuk minder belang bij, dus kunnen zij dit ook standaard uitschakelen, en aan degenen die daar wel belang bij hebben aangeven hoe het is in te schakelen.

Ik raad je dan ook aan om eens Waterfox op te starten met de optie -P
Zie dit artikel voor instructies over hoe je in Firefox (en dus ook in Waterfox als je firefox.exe verandert in waterfox.exe) de profielbeheerder kunt starten en een nieuw profiel kunt aanmaken.

Als je dan Waterfox met dat nieuwe profiel opstart dan ben ik benieuwd of je daarmee ook de integratie met Pocket hebt weggewerkt. Vervolgens kun je uiteraard weer Waterfox geheel naar jouw hand zetten, net als je dat met Firefox gewend was. Waterfox is dus eigenlijk Firefox, maar dan in een wat ander jasje (en met de nodige optimalisaties).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tante Til
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 november 2012, 13:22
    Windows 10 Firefox

Re: Pocket

Bericht door Tante Til »

Hoi

Phoe, dat klinkt me een beetje russisch in de oren.
Komende week ben ik druk, maar vanaf donderdag heb ik tijd om me eens erin te verdiepen en wat te gaan experimenteren.
Spannend...!! :lol:
Tante Til
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 november 2012, 13:22
    Windows 10 Firefox

Re: Pocket

Bericht door Tante Til »

Hoi iedereen die pocket-list kwijt wil.
Schijnbaar heeft firefox er iets aan gedaan of zo.
Ik ben hem kwijt, zowel uit de menu-blak als uit de bladwijzer-werkbalk.

Ik heb eerst met about:config de browser.pocket.enabled op true gezet, toen de icon uit het streepjesmenu rechts weer op de werkbalk gezet, hem daar weer verwijderd met rechtsklik, toen met about hem weer op false gezet, en voila, vraag me niet hoe en waarom, ik had zoiets gelezen voor zover ik het begreep uit het engels, maar hij is weg.....!!! Joepie...!!! Eerst wilde dat ding alleen weg uit dat menu rechts.
Ikke blij.
Als de icon in de streepjesmenu was blijven staan had me niks kunnen schelen, als ie maar van de menubalk af was. maar in de bladwijzerwerkbalk vond ik het irritant, dat rode ding.
Ik hoop dat ie nou ook weg blijft.
En ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd. Ben wel een klepgeit, maar iets fatsoenlijk uitleggen...... ho maar. :wink:

Dussss......... probeer het gewoon zou ik zeggen. Ik heb nu trouwens firefox 41.0.1

Groetjes
Tante Til
Plaats reactie