Firefox opent ongevraagd nieuwe vensters

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Firefox opent ongevraagd nieuwe vensters

Bericht door nirwana »

Leono,

De Veilige Modus is slechts bedoeld om te kunnen uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door extensies (addons) die je geïnstalleerd hebt of instellingen die je hebt aangepast. Het is vooral niet de bedoeling dat je Firefox standaard in Veilige Modus moet opstarten of dat je lang in deze modus moet blijven draaien.
Als het in de Veilige Modus beter werkt of het probleem is dan helemaal verdwenen, dan moet de oorzaak van het probleem ergens in een extensie / gewijzigde instelling worden gezocht. Dan nog kan het zoeken naar een speld in een hooiberg zijn, maar het biedt in elk geval iets meer informatie.

Verder wil ik jullie beiden oproepen om vooral vriendelijk naar elkaar te blijven. Uiteindelijk heb je daar namelijk het meest aan. Misschien kunnen we dit probleem niet direct oplossen, maar we kunnen wel met respect naar elkaar blijven reageren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox opent ongevraagd nieuwe vensters

Bericht door Leono »

Het probleem waar het gaat om testen is dit (vermeld op 08 augustus 2016):

"(Of ik de veilige modus al heb geprobeerd weet ik niet meer, maar ik zal dat in elk geval nog eens doen.) Het probleem is dat het probleem zich erg onvoorspelbaar presenteert. Ik heb er een tijdje duidelijk minder last van gehad, maar de laatste dagen is het weer voortdurend raak."

Dus, nieuw profiel, veilige modus: je weet niet wanneer het probleem zin heeft om zich te vertonen.

Wat ik nog zou willen toevoegen:

In mei 2016 heb ik Windows 7 Home Premium (64-bits) helemaal opnieuw geïnstalleerd. Ook met Firefox ben ik toen helemaal opnieuw begonnen. "Het probleem" was er dus ook al in mijn vorige profiel (sinds het najaar van 2015).
Geduldig bladeraar
Plaats reactie