Bladwijzers - Map erin verdwenen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 7 Firefox

Bladwijzers - Map erin verdwenen

Bericht door FLAMINGO »

Beste,

Door een onoplettendheid van mijnentwege heb ik een Map - met daarin enkele URL's - die in de Bladwijzers was opgemaakt - gedelete.
Dus ik heb op die Map op "Verwijderen" getipt i.p.v. op "Sorteren op Naam".
De URLs' die ik heden namiddag heb gezien kan ik terughalen in de "Geschiedenis".
Maar de oude URL's die er reeds maanden geleden in werden opgeslagen ben ik kwijt.

Hoe kan ik die Map terugkrijgen ?

In de BackUps heb ik een automatische BakUp gezien, maar die dateert van 08.27 uur. En deze vergissing is zojuist gebeurt om 19.05.

Graag een tip
Flamingo :shock: :?:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Bladwijzers - Map erin verdwenen

Bericht door nirwana »

Als je nog een backup hebt van 08.27 (zijnde vanochtend, neem ik aan) dan zit daarin toch nog die map met bladwijzers ?

Verder kan het in de toekomst synchroniseren van jouw bladwijzers nog helpen.
Firefox biedt daarvoor een mogelijkheid en er zijn ongetwijfeld ook extensies voor.

Ik gebruik zelf nauwelijks nog de bladwijzers in Firefox. Als ik iers wil bewaren dan klik ik op het ReadItLater-knopje (dat heet nu Pocket en is zelfs in Firefox geïntegreerd). Dan wordt het adres opgeslagen in mijn Pocket-account, zodat ik het in elke browser heb waarin ik maar een Pocket-extensie heb geïnstalleerd.

Maar goed, zo heeft iedereen zijn/haar eigen voorkeur op dat gebied.9
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 7 Firefox

Re: Bladwijzers - Map erin verdwenen

Bericht door FLAMINGO »

Beste nirwana,

Dank, maar ik had het volledig verkeerd voor.
Heb mijn huidige bladwijzers vooreerst opgeslagen.
Dan de oude heringesteld.
En dan de huidgie erbij gevoegd.
Zo heb ik mijn "verdwenen" terug en heb de nieuwere ook erbij.

Maar als het kan zou ik wat meer uitleg willen over Uw melding :
*************************************************************************************************************************************************
Als ik iers wil bewaren dan klik ik op het ReadItLater-knopje (dat heet nu Pocket en is zelfs in Firefox geïntegreerd). Dan wordt het adres opgeslagen in mijn Pocket-account, zodat ik het in elke browser heb waarin ik maar een Pocket-extensie heb geïnstalleerd.
*************************************************************************************************************************************************

Ik zou daar eens kennis willen mee maken.

Flamingo :shock:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Bladwijzers - Map erin verdwenen

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 7 Firefox

Re: Bladwijzers - Map erin verdwenen

Bericht door FLAMINGO »

Beste nirwana,

Dank.
Zal dit eens dit weekend bekijken.
Zo leren we terug iets bij.

Flamingo :shock:
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Bladwijzers - Map erin verdwenen

Bericht door corvl »

Als het opnieuw gebeurt en Firefox nog niet gesloten is kun je "Ordenen > Ongedaan maken" in de bladwijzerbeheerder proberen.
Automatisch gemaakte gecomprimeerde back-ups (Importeren en reservekopie maken > Herstellen) hebben een totaal aantal in hun naam naast de datum.
bookmarks-JJJJ-MM-DD_<totaal_aantal>_<hash>.jsonlz4
Plaats reactie