Koppelingskleuren en lettertypes etc.

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Tante Til
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 november 2012, 13:22
    Windows 10 Firefox

Koppelingskleuren en lettertypes etc.

Bericht door Tante Til »

Hoi. Daar ben ik alweer. Dacht dat ik net een nieuw onderwerp had geplaatst, maar kan het niet meer vinden.

Ik heb firefox 42.o. En een Asus laptop met windows 10

Nou wil ik de kleuren eenn beetje veranderen van tekst achtergrond en koppelingen, weet je wel, bij Extra, Opties, Inhoud, Lettertuypen en kleuren, en dan bij Kleuren.
Maar alle gekleurde vakjes waaruit ik zou kunnen kiezen zijn WIT. En op alle pagina's, alles zonder kaders, kleuren, alleen wat tekstkleuren zijn blauw en paars. Misschien dat ik die toevallig goed gemikt heb, of die zijn nog van een eerdere wijziging, toen alles het nogm gewoon deed.
Want 10 minuten daarvoor waren ze nog gewoon gekleurd, maar op de een of anderer manier is nu dus alle kleur verdwenen.

Ik heb al een update gedaan van firefox, en voor ik hem eraf gooi en opnieuw installeer wilde ik graag eerst even hier die vraag neertgooien.
Dus..........
Wie weet een oplossing?
HELP......... ik kom er niet meer uit.
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Koppelingskleuren en lettertypes etc.

Bericht door corvl »

Dat kan gebeuren als er een Windows thema met hoog contrast actief is.

Controleer ook de instelling in Extra > Opties > Inhoud
Extra > Opties > Inhoud > Lettertypen en kleuren > Geavanceerd: "De door de pagina opgegeven kleuren overschrijven met mijn selecties hierboven"
"De door de pagina opgegeven kleuren overschrijven met mijn selecties hierboven":
Probeer "Nooit" als "Alleen bij thema’s met hoog contrast" niet werkt.
Tante Til
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 november 2012, 13:22
    Windows 10 Firefox

Re: Koppelingskleuren en lettertypes etc.

Bericht door Tante Til »

Oooo, Corvl, ik kan je wel zoenen....... :wink: Hartstikke bedankt.
Het was stiekem wel heel erg simpel he? Al heb ik even stevig moeten googelen hoe je dat hoog contracty aan of uit kreeg. (met shift alt prt sc dus, dat heb ik maar snel in mn dodument "handig" gezet). Maar hoog contrast stond niet eens aan. Ik had alleen het "altijd" aangevinkt. Staat nu op "alleen bij hoog contrast", en voila.......
En het vinkje bij systeemkleuren gebruiken heb ik aangevinkt. Is dat goed? Ik heb tot nu toe nog niet gemerkt wat dat psies doet.

Maar.......... mn witte vakjes zijn weg. Joepie.

SMAK :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Koppelingskleuren en lettertypes etc.

Bericht door nirwana »

Als je de oplossing kent dan is alles simpel, maar gelukkig wist Cor die te vinden op basis van jouw beschrijving...

Dan sluit ik dit onderwerp weer.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten