Automatisch inloggen bij Webmail-Telenet en andere programma

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 7 Firefox

Automatisch inloggen bij Webmail-Telenet en andere programma

Bericht door FLAMINGO »

Beste,

Sedert ik een week geleden mijn W7 Home heb herinstalleert kan ik niet meer automatisch inloggen in mijn Webmail bij Telenet en andere programma's.
Normaal verschijnt een scherm - met mooie foto's - waarbij men dan zijn e-mail-adres en wachtwoord ingeeft en dan een vinkje plaatst op "Aangemeld blijven".
Maar nu moet ik bij IEDERE keer dat ik naar Webmail ga mij inloggen.
Bij Telenet konden ze mij niet helpen ? Het was de 1ste keer dat ze dit hoorden ?
Ze stuurden mij dan ook door Mozilla, want het zou aan een instelling aldaar kunnen liggen !!!

Het eigenaardige is dat ik op nog andere websites mij steeds moet HER-inloggen.
Ook daar heb ik aangetipt dat mijn inlogging moet onthouden worden.

Ik kuis iedere week de vrijdag mijn PC op met CCleaner maar zie er goed op toe dat het vinkje voor "Opgeslagen wachtwoorden" niet is aangevinkt zodat CCleaner deze niet zou mogen wegvegen.

Iemand een tip ?
Flamingo :twisted:
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Ubuntu Firefox

Re: Automatisch inloggen bij Webmail-Telenet en andere progr

Bericht door Frederik »

Dit fenomeen wordt veroorzaakt door CCleaner. Gebruikersnamen worden namelijk bewaard in een 'cookie' en als je die laat opschonen door CCleaner moet je dus opnieuw inloggen. CCleaner heeft een aparte optie om bepaalde cookies te bewaren zodat die met een schoonmaakbeurt niet verloren gaan.
Zo kun je dan altijd en overal automatisch inloggen.
Plaats reactie