site bol.com wordt helemaal niet goed weergegeven...

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    Ubuntu Firefox

site bol.com wordt helemaal niet goed weergegeven...

Bericht door PK »

Hallo allemaal,

Firefox heeft problemen met de site van Bol.com.
Voorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/frank-zappa-the ... 048061655/ . Eerst lijkt het even goed te gaan maar dan is het een rommeltje.
Met Chromium lukte het me wel.
(Heel) vroeger had Firefox een menu-ingang om sites te raporteren die het niet goed deden maar die vind ik nu niet.
Dan zeg ik het hier meer.
Punt één zijn er misschien anderen die het herkennen en/of die er een remedie voor weten, punt twee is het voor Firefox niet zo mooi als het programma in deze tijd van het jaar dit gedrag vertoont lijkt me.
Pk.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: site bol.com wordt helemaal niet goed weergegeven...

Bericht door Mad Maks »

Hi Pk

Ik ben zojuist naar jouw link gegaan en ik zie totaal geen problemen, heb je misschien een add-on die problemen geeft? start eens met uitgeschakelde add-ons (help -> Herstarten met uitgeschakelde add-ons) en kijk eens of je dan nog steeds problemen ziet.

Succes

MM
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    Windows 10 Firefox

Re: site bol.com wordt helemaal niet goed weergegeven...

Bericht door PK »

Nu ik kijk zie ik dat het op onze Windows 10 computer totaal geen probleem is maar op onze twee (oude maar totaal verschillende) linux laptops wel.
Onder windows is de flash-player totaal niet geïnstalleerd maar dat is ook helemaal geen probleem. Het loopt heel mooi onder windows.
Raar....
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    Windows 10 Firefox

Re: site bol.com wordt helemaal niet goed weergegeven...

Bericht door PK »

Oh, trouwens, ik heb het met uitgeschakelde addons geprobeerd op die laptops en zelfs firefox vernieuwd maar het mag niet baten.
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    Linux Firefox

Re: site bol.com wordt helemaal niet goed weergegeven...

Bericht door PK »

Ik heb Windows 10 "ge-dualboot" met een Kubuntu linux. Beiden geven de site van bol.com perfect weer. Die computer heeft een nvidia grafische kaart en de oude laptops hebben allebei een Intel grafische kaart.
Zou dat het kunnen zijn?
Ik heb op één van die laptops mijn gebruikers-profiel van Firefox hernoemd en in het helemaal vernieuwde profiel dat FF daarna zelf maakte was het nog steeds een rommeltje.
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    Ubuntu Firefox

Re: site bol.com wordt helemaal niet goed weergegeven...

Bericht door PK »

Ik heb het net geprobeerd met de "nightly" ff 45.a01 op één van die systemen die het met de versie 42 NIET goed doen. En de nightly doet het prima!
Ik snap er niks van.
Goeroeboeroe
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 november 2015, 2:47
    Ubuntu Firefox

Re: site bol.com wordt helemaal niet goed weergegeven...

Bericht door Goeroeboeroe »

Omdat ik problemen met Firefox op Linux en bol.com had, kwam ik dit onderwerp tegen. Ik heb precies hetzelfde.
Chrome werkt. In Firefox verdwijnt na ongeveer 1 cm scrollen het grootste deel van de tekst en een deel van de afbeeldingen. Het ís er nog wel, alleen zie je het niet meer. Zonder css blijft het zichtbaar, en zonder JavaScript ook, maar in beide gevallen is de site niet bruikbaar. Het lijkt alsof tekst en 'n deel van de afbeeldingen doorzichtig worden, maar dat is het ook niet, want je kunt de tekst niet selecteren. Klikken e.d. werkt nog wel, maar dat is wat lastig op onzichtbare links :D
Firefox opnieuw geïnstalleerd: geen verschil. Op Windows/OSX/Android werkt het wel in Firefox.
bol.com gecontacteerd met uitgebreid bugrapport: ze ondersteunen Linux niet.
Maar het ligt dus kennelijk niet aan iets exotisch in mijn profiel. En ook niet aan jouw profiel, kennelijk.
Vroeger kon je inderdaad simpel een slecht werkende site rapporteren. Ik heb daar even naar gezocht, maar tegenwoordig moet je waanzinnig veel moeite doen om 'n bug te rapporteren, dus dat ga ik niet doen.
In ieder geval weet ik nu dat het niet aan iets idioots bij mij ligt, dus dank voor deze melding.
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: site bol.com wordt helemaal niet goed weergegeven...

Bericht door corvl »

Is dit de officiële Firefox versie of een versie van de Ubuntu repositories?

Heb je Firefox in de veilige modus geprobeerd of een nieuw profiel?

Controleer ook voor foutmeldingen.
https://developer.mozilla.org/Tools/Web_Console
Goeroeboeroe
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 november 2015, 2:47
    Ubuntu Firefox

Re: site bol.com wordt helemaal niet goed weergegeven...

Bericht door Goeroeboeroe »

Bij mij is het Firefox uit Kubuntu (de repo dus). Het is pas begonnen bij versie 42 (denk ik, kan ook 41 zijn).
Niet alleen veilige modus geprobeerd en nieuw profiel, maar zelfs volledig opnieuw geïnstalleerd.
bol.com had dus geen interessen, maar het is waarschijnlijk iets van Firefox. Als een site in alle andere browsers wel werkt, en in Firefox op Windows, OSX, Android, enz., ook, dan lijkt het op een probleem van Firefox (versie 42) op Linux. De nightly deed het wel weer goed, begreep ik van PK.
Plaats reactie