Url via verkenner

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
bepnet
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 november 2015, 21:50
    Windows 10 Chrome

Url via verkenner

Bericht door bepnet »

Je kunt op sommige sites zoals Faceboek en LiveCrew op een windows computer via de camera (foto plaatsen) een url plakken in het vak en dan zo het plaatje uploaden.
Mijn vriendin heeft een Mac met browser Firefox en wat we ook geprobeerd hebben, het lukt niet op haar laptop.

Het gaat dus over de handeling:
Zoek een leuk plaatje op internet, en kopieer de url van deze jpg of gif.
Daarna ga je naar de site waar je hem op wilt hebben en klikt op de camera of foto toevoegen (in het reageer vak) en dan kom je in de verkenner. Tot zover gaat alles hetzelfde.
Bij een Windows computer plak je deze url in het bestand vak maar bij de Mac pakt hij niet.

Hoe kun je zonder eerst het plaatje op te slaan deze url toch direct uploaden via de genoemde weg, of is dit helemaal niet mogelijk op een Mac laptop?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Url via verkenner

Bericht door nirwana »

Eerlijk gezegd denk ik dat Windows de afbeelding toch ergens (tijdelijk) downloadt, zodat jij hem weer naar een andere site kunt uploaden.

Daarom lijkt het mij niet zo'n groot probleem om eerst de afbeeldingen via een browser lokaal te dowloaden en daarna die afbeelding te uploaden.

Misschien kan dat in combinatie met dit script zelfs nog handiger werken:
http://osxdaily.com/2010/10/03/mass-upl ... rom-a-mac/

En hopelijk wordt dit onderwerp ook noggelezen door een echte Mac-gebruiker die misschien nog weer andere suggesties heeft...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Url via verkenner

Bericht door nirwana »

Volgens mij wordt hier precies dezelfde vrasg gesteld:
https://discussions.apple.com/thread/6109624

Tussen die antwoorden lees ik echter niet iets dat daarbij zou kunnen helpen in de door jou gewenste richting. Maar lees het gerust ook eens door, want misschien brengt het je nog op ideeën.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie