Firefox 43.0b7 erg traag bij laden pagina's

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    Windows 7 Firefox

Firefox 43.0b7 erg traag bij laden pagina's

Bericht door asterix »

Het valt mij op dat genoemde Ff-versie erg traag een bepaalde pagina laadt.
Het gaat om: http://www.telegraaf.nl/dft/koersen/koers_amsterdam/

Als FF opstart en naar betreffende pagina ga dan duurt het wel zo'n 15 sec voordat het geheel is geladen. En daarna, zolang ik FF niet afsluit, is ie wel snel op deze pagina. Nu is betreffende pagina wel behoorlijk "zwaar" aangekleed. Maar daar had ik tot enkele versies terug van FF geen last van.
Doe ik hetzelfde bij Chrome dan komt de pagina binnen max 3 sec op mijn scherm.

Dus zoek ik het euvel voorlopig ergens in FF.

Dacht eerst dat het aan adblocker AdBlock Plus lag. die uitgeschakeld maar euvel blijft.
Ook adblocker geprobeerd uBlock Origin. Euvel blijft.

Over het geheel laden ook andere pagina's langzamer dan ik tot voor kort gewend was.

Wat me ook vaak overkomt bij het laden van pagina's is dat ik eerst de html-teksten te zien krijg. Daarop blijft het laden steken. Klik ik op herladen dan gaat het wel goed.

Ook gezocht in richting nameserver(dns).
Onder about:config heb ik "network.dns.disableIPv6" van false op true gezet. Hielp ook niet

Ben prima tevreden over FF en gebruik die al jaaaaaren. Maar zoals ik nu meemaak is het surfen met FF niet leuk meer.

Waar kan dit aan liggen? Alvast bedankt voor tips en meedenken

Asterix
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Ubuntu Firefox

Re: Firefox 43.0b7 erg traag bij laden pagina's

Bericht door Frederik »

Dat is het risico dat je loopt als je gebruik maakt van béta versie die nog in ontwikkeling is.
Als je een laatste stabiele versie (42.0) gebruikt heb je er geen last van.
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 43.0b7 erg traag bij laden pagina's

Bericht door asterix »

Frederik schreef:Dat is het risico dat je loopt als je gebruik maakt van béta versie die nog in ontwikkeling is.
Als je een laatste stabiele versie (42.0) gebruikt heb je er geen last van.

Bedankt, ik ga het gelijk testen. Je hoort vanavond nog de bevindingen.
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 43.0b7 erg traag bij laden pagina's

Bericht door asterix »

asterix schreef:
Frederik schreef:Dat is het risico dat je loopt als je gebruik maakt van béta versie die nog in ontwikkeling is.
Als je een laatste stabiele versie (42.0) gebruikt heb je er geen last van.

Bedankt, ik ga het gelijk testen. Je hoort vanavond nog de bevindingen.
Heb net getest met FF42.0. Helpt niet. Laadtijd DFT-pagina zo'n 20 sec. Ongeacht of ik ads blkkeer of niet Als ik pagina met Chrome opvraag (geen adblock) dan 3 sec.

Verder wordt de DFT-pagina in FF vaak vervormd bij aovragen voor de 1e keer. Lijkt wel of ie ergens blijft hangen. Moet dan de pagina nog een keer opvragen om hem goed te krijgen. In Chrome totaal geen last van.
Kan dat iets met paginarendering te maken hebben Heb daar verder geen verstand van.
Bijgevoegd wat plaatsjes van de vervormde dft-pagina.
Bijlagen
dft3.png
dft1.png
dft2.png
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: Firefox 43.0b7 erg traag bij laden pagina's

Bericht door nirwana »

Ik heb het net ook even getest in de meest recente versie van Firefox (Nightly, dus versie 45 alpha).

Aangezien dit mijn eerste keer is dat ik met die browser de website van de Telegraaf bezoek, krijg ik eerst een vraag over cookies.
Die accepteer ik maar, zodat ik de website zoveel mogelijk kan ervaren zoals die is bedoeld.

Daarna gaat Firefox even de pagina laden en na enkele seconden is de pagina geladen. Dat lijkt dus op wat jij met Google Chrome ziet.

Als ik via de Developer Tools van Firefox onder Network kijk en ik laat die pagina opnieuw in dan is het voornaamste wat tijd kost de streams met aandelenkoersen die periodiek worden geladen. Maar dat lijkt mij ook logisch, want dat is volgens mij juist het doel van deze webpagina.

Daarom verwacht ik dat jouw ervaring met deze beta van Firefox een ongelukkig incident is. Frederik ziet dit niet in een release-versie en ik zie het niet in een nightly-versie. Ik ben benieuwd wat er bij jou gebeurd als je dit ook met een eerdere / latere versie van Firefox uitprobeert.

Tip: zorg er wel voor dat je bij voorkeur een apart Firefox-profiel gebruikt als je met beta's of nightlies gaat testen.
Des te schoner het profiel, des te beter de uitkomst van eventuele testen. Dan weet je namelijk of het aan Firefox ligt of dat het ook aan jouw profiel zou kunnen liggen.

PS: ik zie dat onze berichten elkaar hebben gekruist. Jouw screenshots lijken erop dat een CSS-bestand niet geladen kan worden. Als je van de Developer Tools van Firefox de Webconsole opent, staan daar dan bepaalde vreemde meldingen in ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: Firefox 43.0b7 erg traag bij laden pagina's

Bericht door nirwana »

Onderaan https://support.mozilla.org/nl/questions/958599 staat dat de gebruiker het thema van de browser veranderde en dat dat het probleem verhielp (in de categorie "raar maar waar").

Overigens gebruik ik in Nightly nu dit thema: https://addons.mozilla.org/firefox/addo ... -tiger-sp/

Ik zeg niet dat het aan het gebruikte thema in de browser ligt, maar je zou het kunnen proberen als je nu niet het standaard-thema van Firefox gebruikt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 43.0b7 erg traag bij laden pagina's

Bericht door asterix »

Bedankt voor jullie bijdrage Frederik en Nirwana.

Ik gebruik standaard thema. Ander thema geprobeerd. Probleem bleef.
Ik heb met mijn huidige profiel ook versie FF38.0 even geprobeerd. Probleem bleef.

Daarna FF 43.0b8 weer geinstalleerd incl standaard thema en vervolgens FF "hernieuwd"
Probleem opgelost. Vervolgens mijn extensies weer teruggezet. Bleef goed gaan :-))
Ik gebruik NoSquint--Saved Password Editor--AdBlock Plus (ingeschakeld op alle pagina's)
Voor de zekerheid ook nog eens geprobeerd met Adblock Plus uit op DFT-pagina. Bleef ook goed gaan.

Na tig keren geprobeerd via FF starten--DFTpagina opvragen--FF afsluiten-- FF starten enz. enz. is het nog steeds goed gegaan met dezelfde laadtijd van de betreffende pagina (3 sec)

Denk dat het probleem is opgelost. En dat vnl. dankzij jullie inbreng. Bedankt.

We gaan weer welgemoed verder met surfen via FF :-))
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: Firefox 43.0b7 erg traag bij laden pagina's

Bericht door nirwana »

Mooi dat je het hebt kunnen oplossen.

Zou het iets zijn tussen beta7 en beta8 van Firefox 43 ? We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
En dat geeft ook niet, als het nu weer goed werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten