Opstarten FF 15.2 duurt 90 sec.

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows 7 Firefox

Opstarten FF 15.2 duurt 90 sec.

Bericht door JimB »

Via Google kwam ik op mijn eigen post http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =8&t=22619 terecht.

Deze about add-ons schijnt niet kompatibel meer te zijn voor mijn FF 15.2 https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... t-startup/

Is er een andere manier om te weten te komen waarom mijn FF 15.2 vrijwel van het ene moment op het andere zo traag opstart. De laatste maal dat ik het me herinner duurde het ong. max. 15 sec.

Het vreemde is echter dat een vervanging van het hele profiel door een 3 maand oude profiel BU ook niet schijnt te helpen. En ik ben er 100% zeker van dat mijn FF ten tijde van het maken van die profiel BU (zo'n 3m geleden dus) zeker geen 90 sec. nodig had om op te starten.

Wel is het zo dat ik deze browser slechts zeer sporadisch gebruikt heb in deze periode.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Opstarten FF 15.2 duurt 90 sec.

Bericht door nirwana »

Even een stomme vraag tussendoor: wat doe je nog met Firefox 15 ?!?
Nog even en dan zitten we op versie 45 van Firefox...
Wordt dan geen tijd om eens te upgraden ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows 7 Firefox

Re: Opstarten FF 15.2 duurt 90 sec.

Bericht door JimB »

nirwana schreef:Even een stomme vraag tussendoor: wat doe je nog met Firefox 15 ?!?
Nog even en dan zitten we op versie 45 van Firefox...
Wordt dan geen tijd om eens te upgraden ?
Het upgraden is overbodig vermits ik voor 99% met een recente versie van Cyberfox werk. En geloof me of niet maar die start binnen de 3 sec. op met voorlopig een 50-tal extenies. Af en toe gebruik ik dus nog sporadisch die v15.2 van FF. De laatste maal dat ik hem gebruikte duurde het zeker geen 90 sec. eer hij volledig was opgestart. Ik heb ook de gewoonte om vrijwel nooit een historiek van een oude versie te importeren. Het enige dat ik importeer zijn de bookmarks.
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Opstarten FF 15.2 duurt 90 sec.

Bericht door corvl »

Hoeveel bladwijzers heb je en wat voor een bestand gebruik je voor het importeren?
Is dat een HTML back-up of een JSON back-up?
Wat is de grootte van het bestand?

http://forums.mozillazine.org/viewtopic ... &t=2057513
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows 7 Firefox

Re: Opstarten FF 15.2 duurt 90 sec.

Bericht door JimB »

corvl schreef:Hoeveel bladwijzers heb je en wat voor een bestand gebruik je voor het importeren?
Is dat een HTML back-up of een JSON back-up?
Wat is de grootte van het bestand?

http://forums.mozillazine.org/viewtopic ... &t=2057513
In de link van mijn eerste post verwijs ik naar een oudere post van mij hier. Daar word door een mod uitgelegd dat de tekst van de beschrijvingen van de bookmarks slechts enkele kB's uitmaakt en dus zeker geen oorzaak kan zijn van een traag opstarten.

Ik heb overigens wel een behoorlijk aantal bookmarks.

Ook dien je er rekening mee te houden dat ik van een min of meer plots groot verschil in opstarttijd spreek tussen mijn laatste sesie die enkele maanden geleden was (zoals ik zei duurde het toen zeker geen 90 sec. maar misschien een 15-tal, max.

De extensie voor die FF 15.2 die individueel aangeeft hoelang een extensie er aan doet om te laden werkt niet meer voor v15.2

Zou het dus niet aan een of andere extensie liggen ? Op het eerste zicht wel. Maar als ik in veilige modus satrt duurt het ook zo lang.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows 7 Firefox

Re: Opstarten FF 15.2 duurt 90 sec.

Bericht door JimB »

Nee, dan moet je er nog zo'n 15 sec bijtellen bij die 90 sec.

Ik denk dat er verder weinig aan te doen zal zijn dan maar de laatste nieuwe versie te downloaden zeker ? Ik ga dat echter niet doen vermits het toch idd. een zeer oude versie is en ik hoofdzakelijk met de laatste Cyberfox werk op 64 bit. Als ik die v15.2 update naar de laatste FF versie zal er bovendien zo goed als geen extensie meer werken, en hoogstwaarschijnlijk ook geen seconde sneller opstarten. Ik had toch al vermeld dat het in veilige opstartmodus ook even lang duurt ?
Plaats reactie