Webportaal gaat direct over naar een andere cookie consent

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Tomcat01
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 oktober 2012, 10:43
    Ubuntu Firefox

Webportaal gaat direct over naar een andere cookie consent

Bericht door Tomcat01 »

Op mijn desktop en laptop werk ik met Linux Mint 17.2 mate. Als ik nu naar http://www.livera.nl ga, dat word ik op mijn desktop gelijk doorgeschakeld naar http://cookieconsent.silktide.com/ om daar informatie achter te laten (zie schermafdruk) :? . Vreemd, dit gebeurt niet op mijn laptop. Ik heb Clam TK laten lopen op de desktop echter niets engs gevonden. Waar zit wat fout en hoe kan ik dit herstellen??
Bijlagen
Schermafdruk.png
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: een webportaal gaat direct over naar een andere cookie c

Bericht door adri »

Bij mij werkt het normaal. Heeft misschien te maken met cookies en dat je via je desktop pc daar vaker komt?
Afbeelding
Tomcat01
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 oktober 2012, 10:43
    Ubuntu Firefox

Re: een webportaal gaat direct over naar een andere cookie c

Bericht door Tomcat01 »

adri schreef:Bij mij werkt het normaal. Heeft misschien te maken met cookies en dat je via je desktop pc daar vaker komt?
Ja, dat is het vreemde, Ik heb alle cookies via geschiedenis verwijderd enz. Zoals ik zei. op de laptop heb ik dit euvel niet. Ook niet op de pc en laptop met Windows 10 (dual boot).
Vreemd vreemd
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: een webportaal gaat direct over naar een andere cookie c

Bericht door nirwana »

Kan het toevallig deze extensie op een van beide computers zijn ?
https://silktide.com/tools/cookie-conse ... tallation/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tomcat01
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 oktober 2012, 10:43
    Ubuntu Firefox

Re: een webportaal gaat direct over naar een andere cookie c

Bericht door Tomcat01 »

Dag Martijn, Dank voor deze reactie.
Oeps, dat wordt ingewikkeld. Ik heb nl geen idee of dit de oorzaak van e.e.a. is. Ik heb in ieder geval deze opdracht voor het plaatsen van cookies niet verricht. En al zeker niet via de terminal.
Als deze wel stiekem geïnstalleerd is: hoe krijg ik deze weer weg (via terminal)? Die oplossing vind ik niet.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: een webportaal gaat direct over naar een andere cookie c

Bericht door nirwana »

Laten we bij het begin beginnen...
Als je in Firefox via het menu het overzicht met Add-ons opvraagt, staat er dan onder Extensies iets dat lijkt op die Cookie Consent ?

Zo ja, dan kunnen we gaan kijken naar verwijder-instructies.
Zo niet, dan zal dat niet de oorzaak zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tomcat01
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 oktober 2012, 10:43
    Ubuntu Firefox

Re: een webportaal gaat direct over naar een andere cookie c

Bericht door Tomcat01 »

Dag martijn,
zie hieronder de schermafdruk via extra en add-on beheerder. Is dit wat je bedoelt?
Groet
Tomcat01
Bijlagen
Schermafdruk.png
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: een webportaal gaat direct over naar een andere cookie c

Bericht door nirwana »

Ja, dat bedoel ik. Maar de bewuste addon staat daar dus niet bij ;-(
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tomcat01
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 oktober 2012, 10:43
    Ubuntu Firefox

Re: een webportaal gaat direct over naar een andere cookie c

Bericht door Tomcat01 »

Nee, dat zag ik ook. Wat nu? Nog ideeën?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: een webportaal gaat direct over naar een andere cookie c

Bericht door nirwana »

Ik was nog eens aan het kijken welke extensies jij zoal in jouw lijst hebt staan.
Daaruit heb ik er eens eentje geïnstalleerd: CookiesOK

Vervolgens heb ik de website Livera.nl opnieuw opgevraagd (refresh). Dat leverde mij meteen die pagina van CookieConsent op. Blijkbaar is CookieConsent een dienst die websites kunnen gebruiken om voor hen de cookie-instellingen te regelen. Maar in combinatie met de CookiesOK-extensie levert dit inderdaad een wat vreemd gedrag op.

Maar volgens mij is dit niet echt een werkende combinatie, want ik heb zojuist bij die website dan alle keuzes uitgevuld (alles op "Never allow"). Maar als ik dan weer Livera.nl opvraag dan kom ik weer uit op die CookieConsent-website. Dat gaat dus niet echt werken.

Het lijkt mij het handigste om dit even door te geven aan de ontwikkelaar van de CookiesOK-extensie, zodat hij kan uitzoeken wat hier fout gaat en daar mogelijk iets tegen kan doen.

Voorlopig is het het beste om de CookiesOK-extensie in Firefox uit te schakelen. Of om Livera.nl niet meer te bezoeken.

Een andere optie is de extensie NoScript installeren in Firefox en vervolgens Livera.nl geen toestemming geven om Javascript uit te voeren.
Maar dan kan het zijn dat delen van de Livera-website niet meer werken. Er zit namelijk best wel wat Javascript in deze website verwerkt en volgens mij is die wel nodig voor een goede werking van de website.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: Webportaal gaat direct over naar een andere cookie conse

Bericht door nirwana »

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar het mailadres dat op de CookiesOK-website wordt vermeld.
Hopelijk kan de maker van deze extensie hier iets aan doen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tomcat01
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 oktober 2012, 10:43
    Ubuntu Firefox

Re: Webportaal gaat direct over naar een andere cookie conse

Bericht door Tomcat01 »

Dag Martijn,
Geweldige actie. Bedankt. Ik was er ondertussen ook al van overtuigd dat de fout/het probleem daar ergens in moest zitten. Alleen als leek snap ik daar verder niets van. Ja mijn vrouw heeft inderdaad 1x livera opgezocht. Door mij was dat dan ook de laatste keer op mijn pc. Hooguit op haar tablet. Dus dat probleem is opgelost. Bleef evenwel de oorzaak. Hopelijk wordt dat door cookieconsent.silktide.com aangepakt.
In ieder geval bedankt voor de hulp en fijne feestdagen. :D
Tomcat01
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Webportaal gaat direct over naar een andere cookie conse

Bericht door nirwana »

Jij natuurlijk ook prettige feestdagen, met of zonder lingerie onder de Kerstboom...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie