firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

Hallo, kan iemand mij helpen om pdf bestanden uitsluitend via firefox te openen in windows 10, instelling staat zo ingesteld in firefox maar in windows zelf kun je om een pdf bestand te openen maar kiezen voor acrobat reader en edge, kan je hieraan iets veranderen ?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door adri »

Heb je hier iets aan?
Afbeelding
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

tja, het probleem is dat firefox gewoon niet als optie staat bij apps om pdf bestanden te openen, wel acrobat reader, edge enz, ook als ik pdf bestanden wil toewijzen aan firefox via pdf bestand koppelen aan programma staat firefox er gewoon niet bij ????? Ook bij apps staat firefox gewoon niet vermeld
Screen Shot 12-20-15 at 09.15 PM.PNG
Bijlagen
Screen Shot 12-20-15 at 09.16 PM.PNG
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door Leono »

De link van adri heb ik niet geopend want ik kreeg een waarschuwing van BitdefenderTrafficlight. Toevallig was ik gisteren langdurig met uw probleem bezig: waar je uiteindelijk bij moet uitkomen is "Firefox voorbeeldpagina weergeven". Dan werkt het. Het gaat niet om koppelen aan een toepassing.
Geduldig bladeraar
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

Als ik je goed begrijp bedoel je dit ? (zie bijlage), mijn pdf bestanden worden toch geopend door Edge , kan verkeerd zijn maar denk toch dat dit komt omdat edge aan pdf bestanden openen toegewezen is en deze instelling de bovenhand heeft op de vorige van Firefox, uiteindelijk is Firefox mijn standaard browser en is eraan toegewezen dat alles door Firefox (9 standaardinstellingen) mag geopend worden
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

Sorry, bijlage vergeten mee te sturen :oops:
Bijlagen
Screen Shot 12-28-15 at 05.05 PM.PNG
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

Er is bovendien nog meer, bij edge zelf kun je openen pdf bestanden door edge zelfs niet uitvinken !
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door Leono »

Ja, die bedoel ik. Wat ik wèl zie is dat bij mij het symbool van Sumatra Pdf staat en bij jou zie ik iets onherkenbaars. Weet jij welk symbool bij jou staat? Is het Edge?
Geduldig bladeraar
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

Is inderdaad edge, maar waar haal jij sumatra vandaan ? Is dat ook een pdf lezer ? Mocht dit zo zijn dan opent in feite bij uzelf ook de ingebouwde pdf lezer van firefox niet maar wel die van sumatra, kunt ook die van bv acrobat reader enz gebruiken, die zijn wel instelbaar, maar ik zou de ingebouwde pdf lezer van firefox zelf willen gebruiken
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

ah ja gij, sumatra is gewoon een andere pdf lezer, efkes nagezien op internet, heeft volgens mij niks met de ingebouwde pdf lezer van firefox zelf te maken
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door Leono »

Neen, bij mij opent de ingebouwde Pdf-lezer van Firefox. Eerst opende het Pdf document als een "los" document in Sumatra. Daarom ging ik dus zoeken naar de ingebouwde Pdf-lezer van Firefox. Ik ben begonnen met deze instructies van Firefox. Onderaan staat "Problemen oplossen". Een bestand verwijderen uit het profiel, enzovoort. Daarna kwam de optie "Voorbeeldpagina" opeens weer tevoorschijn, daarvóór was die weg. Daarna was het in orde. Kijk hier, dat is toch de goede? Neen, dus, want ik zie nu opeens dat er Microsoft Word in het tabblad staat. Zeer vreemd. Nu begrijp ik er niets meer van.
Firefox Pdf-lezer 95%.jpg
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door Leono »

Het kan natuurlijk ook dat het Pdf document vanuit de maker (Italiaanse radio) wordt aangeboden in Word. Als ik een andere Pdf open, bijvoorbeeld van de Deutschlandfunk staat er Deutschlandfunk in het tabblad. Dus misschien heb ik toch de goede.
Geduldig bladeraar
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

ja, op het eerste zicht zou je zeggen dat het de pdf lezer van firefox zelf is hé, heb jijzelf dan niet het besturingssysteem windows 10, omdat in dat geval edge sowieso deze bestanden niet kan openen, en wat is bij U dan Uw instelling om pdf bestanden te openen in toepassing kiezen om pdf bestand te openen
Bijlagen
Screen Shot 12-28-15 at 08.31 PM.PNG
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

Ja, want dit is inderdaad toch wel de pdf lezer van firefox die bij U opent denk ik; ik zal morgen eens uitgebreider de manier waarop jij dat opgelost hebt bestuderen en trachten toe te passen, in ieder geval dank voor Uw interessante reacties
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door Leono »

Bij "Toepassing kiezen" heb ik dus "Voorbeeldpagina in Firefox" en ik zit nog steeds bij Windows 7. Ik ben benieuwd of u nog van de Edge dwang kunt los komen want als ik zoiets hoor wordt mijn animo om nog naar Windows 10 te gaan steeds kleiner. Ik heb wel de 64-bits versie van Firefox.
Geduldig bladeraar
Gesloten