firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door nirwana »

Bottomline: we zijn bijna in 2016 aanbeland.
Vrije browserkeuze hebben we inmiddels bereikt, want met Firefox heeft Mozilla ons bevrijdt van de eenheidsworst die IE heet.
Ik begrijp best dat browsermakers van de plug-ins af willen, want die zijn nu eenmaal een beveiligingsrisico gebleken.

Maar de makers van besturingssystemen moeten ons toch zeker wel de mogelijkheid geven om te kiezen wat we als PDF-reader willen gebruiken ?
Vinden ze dat niet nodig dan eigenen we onszelf dat recht wel toe en gaan we massaal over op Linux.

Dat is gratis en zo veilig als je het zelf wilt maken. Verder biedt het vrijheid en je privacy kun je behoorlijk zelf in de hand houden.
Als we dan toch met goede voornemens aan de slag moeten dan maar op die manier ;-)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door Leono »

@nirwana:

Als ik één ding graag zou willen is het overstappen naar Linux. Alleen het idee dat ik nog tot 2020 de tijd heb houdt mij tegen. Windows 10 is mij in de loop der tijden steeds meer gaan tegenstaan, maar dat komt denk ik, doordat je meer leest over problemen dan over "niets aan de hand". Ik heb echt last van koudwatervrees (ik kan ook niet zwemmen, misschien dat dat er iets mee te maken heeft).
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door nirwana »

Heb ik iets gemist ? Wat is er in 2020 ?
Heeft een of andere profeet dan het einde der tijden aangekondigd ?!?
Of ondersteunt Microsoft haar Windows 10 nog tot in 2020 (voor wat dat waard is) ?

Als je koudwatervrees hebt voor Linux: installeer het gewoon eens naast Windows (dual-boot). Als je dan je PC opstart dan kun je selecteren welk systeem je wilt starten. Standaard kan die dan Windows openen (als je geen keuze maakt), maar je kunt ook eens voor Linux kiezen. Misschien kies je dan na verloop van tijd steeds vaker voor de Linux-optie en maak je die nog eens de standaard-optie. That's up to you...

Je maakt een stukje van je harddisk vrij (20 GB is ruim voldoende om mee te starten). Vaak wordt nog een kleine swap-partitie aangeraden, maar ik draai al jaren zonder. Swap is in feite het wisselbestand (virtual memory) van Windows, zodat het systeem meer geheugen kan gebruiken dan er in je PC aanwezig is.

Er zijn teveel Linux-distributies beschikbaar om uit te kiezen.
Om het eenvoudig te houden zou ik Linux Mint met een Cinnamon-desktop aanraden: http://www.linuxmint.com/download.php
Of direct de 64bit-versie downloaden: http://www.linuxmint.com/edition.php?id=204 (je kunt een download-site in de buurt selecteren, maar meestal pak ik de Torrent-optie want die downloadt best snel en je kunt er nog weer anderen mee helpen).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door Leono »

@nirwana:

In 2020 eindigt de ondersteuning van Windows 7. Heel erg bedankt voor je Linux richtlijnen. Ik moet er echt eens serieus naar gaan kijken, maar niet nu, want het is nu te laat (op de avond).
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 8.1 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door Pettic »

Je kunt onder Windows de Oracle VM Virtual box installeren en via de box Linux Mint installeren, werkt bij mij prima.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door nirwana »

Pettic schreef:Je kunt onder Windows de Oracle VM Virtual box installeren en via de box Linux Mint installeren, werkt bij mij prima.
Dat werkt inderdaad en dan hoef je niet direct met partities aan de slag.

Als dat goed bevalt dan kun je later alsnog Linux op een vrije partitie installeren (of een partitie vrijmaken voor Linux).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

Tja, ik heb ook al gedacht om linux uit te proberen, besturingssysteem zou je ook op een stick kunnen plaatsen om uit te proberen, ik moet wel zeggen dat windows 10 het bij mij uitstekend doet met dank aan mijn computerhersteller/verkoper/winkel. Windows 10 draaide bij mij ook vierkant maar nu als een zonnetje, wat die pdf bestanden openen betreft, ik heb dus sumatra geinstalleerd tot mijn tevredenheid, het blijft mij wel en raadsel dat je nu niet alle pdf bestanden kunt openen op mijn laptop terwijl dat vroeger volgens mij wel ging als ik voortga op de embleempjes die verschijnen in de pdf bestanden als snelkoppeling op bv bureaublad, ik weet zeker dat die vroeger het Firefox embleemje meehadden, idem voor de pdf bestanden in mijn map dokumenten, op helpforum andere site beweert men dat Firefox geen pdf bestanden die op laptop zelf staan kan openen, wel iedereen bedankt voor de tips en oplossing
Bijlagen
Screen Shot 09-14-15 at 07.55 PM.PNG
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

dju, verkeerde screenschots meegestuurd, leono zal me weer uitlachen :fflol:
Bijlagen
Screen Shot 01-04-16 at 12.40 PM.PNG
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door Leono »

@toshibake: heb ik jou dan ooit uitgelachen? Zo ben ik echt niet. Wat ik wel denk is dat Firefox snelkoppelingen die Pdf's openen gewoon niet bestaan. Ik heb ze althans nog nooit gezien, maar wie ben ik?
Geduldig bladeraar
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

Nee nee Leono, zo bedoelde ik het eigenlijk ook niet, het grappige is meer dat ik nog een Leono ben tegengekomen op een helpforum die toch ook wel een fervent fan is van sumatra lezer zeker ? Nu ja, het zou Uw alter ego zijn..... Als ik eens meer tijd heb gij ik eens uitzoeken via een back up op externe harde schijf hoe dat dan juist zat met die pdf bestanden in Firefox, iedereen bedankt voor de reacties en voorlopig :lol: dan maar afsluiten ?
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door Leono »

Alle Leono's zijn Sumatra fans.

:lol:
Geduldig bladeraar
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door toshibake »

Ja, ze hebben precies alleen een andere voorkeur in hun afbeeldingen :D
Gesloten