Firefox van drive d: heeft problemen met bookmarks.

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kostenzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 september 2006, 19:22
    Windows 10 Firefox

Firefox van drive d: heeft problemen met bookmarks.

Bericht door kostenzer »

Ik heb middels een profiel firefox verplaatst naar de d: schijf.
Oorspronkelijk stond het op: C:\Users\boven\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\
Nu:
[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=0
Path=D:\instellingen programma's\Mozilla Firefox\profiles\firefox.default
Default=1


Het lukt me nu niet meer de bookmarks terug te krijgen.
Op een andere computer een backup gemaakt: bookmarks-2016-01-05.json
Die en andere backups leest hij niet. Dat lukt wel in de pc waarin hij gemaakt is.
Ook xmarks lukt het niet.

Enig idee waar het fout gaat of wat ik anders moet doen?

mvg

Kos
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox van drive d: heeft problemen met bookmarks.

Bericht door Torzan »

Ik heb de exacte instellingen voor profiles.ini hierboven getest, en dat lijkt goed te werken. Geen problemen dus met onjuiste slashes (die voor relatieve paden inderdaad forward moeten zijn en bij niet-relatieve backslashes), noch met spaties in het pad of hoofdletters.

Vanwege het vermoeden dat het probleem wordt veroorzaakt door zeg maar opslaan van de c-locatie in places.sqlite (waarin de bladwijzers worden opgeslagen), daarna dit bestand bekeken met SQLite Manager, maar anders dan een verwijzing naar c: voor een opslagmap voor downloads heb ik niks gezien wat daarop wijst. Daarna (pas) wat bladwijzers in het profiel op c: aangemaakt en places.sqlite naar dat op D: verplaatst, en daar waren ze wel degelijk zichtbaar. Ook het kopiëren van dat bestand vanaf een ander profiel met veel meer bladwijzers en uit een andere versie geeft geen probleem.

Kortom: weet je zeker dat je profiellocatie wel de nieuwe is? Je kunt dit snel zien in Help - Probleemoplossingsinformatie - Map tonen, of aan de hand van gewijzigde bestandsgegevens na gebruik ervan. Let ook op exacte hoofdletters, want dat heb ik niet geprobeerd. Kleine kans dat het daarop fout gaat (je zou dan verwachten dat het hele profiel niet werkt), maar toch.
Plaats reactie