Please help me: ssl error weak server cert key error

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Toone
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 januari 2016, 18:34
    Windows 10 Firefox

Please help me: ssl error weak server cert key error

Bericht door Toone »

Hey allen,

Sinds een tijd kan ik niet meer inloggen op onze dataloggers (100 stuks) met Firefox... met Chrome is dit geen probleem.

foutmelding: ssl error weak server cert key

Na wat zoeken kreeg ik te lezen dat het aangeraden is de TLS versie te updaten van de dataloggers of dit te vragen aan de developer.

Voor mij is dit onmogelijk.


Hoe kan ik deze foutmelding vermijden? Vroeger ging dit zonder problemen.
Laatst gewijzigd door Toone op 19 januari 2016, 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: ssl error weak server cert key

Bericht door nirwana »

Hallo,

Allereerst welkom hier op het forum.

Ik verwacht dat je dit gedrag wel via een instelling in about:config kunt uitschakelen.
Als je in Firefox jn de locatiebalk about:config intikt (gevolgd door Enter) dan krijg je een overzicht van de instellingen in jouw Firefox-profiel.

Dat overzicht kun je handig filteren.
Zoek bijvoorbeeld eens naar de hier genoemde instellingen:
https://forum.eset.com/topic/5348-since ... al-dh-key/

Ook wordt in dit kader nogal eens de Disable DHE-extensie voor Firefox aangeraden
Dus misschien is die ook voor jou handig.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: ssl error weak server cert key

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows 10 Firefox

Re: Please help me: ssl error weak server cert key error

Bericht door Dorus »

Het is even zoeken, maar als ik die bug goed begrijp is de makkelijkste workaround:
User could disable security.ssl3.dhe_rsa_aes_128_sha and security.ssl3.dhe_rsa_aes_256_sha in about:config to work around
(Hoe je about:config aanpast heeft nirwana hierboven al uitgelegd)

Je gooit dan wel zwakkere encryptie open in je browser, dus als het even kan zou ik deze instelling na gebruik terug zetten, of een los firefox profiel maken en deze ernaast draaien met -no-remote optie.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Please help me: ssl error weak server cert key error

Bericht door nirwana »

Dorus schreef:of een los firefox profiel maken en deze ernaast draaien met -no-remote optie.
Ik zou inderdaad een los Firefox-profiel gebruiken voor als je toegang wilt tot die dataloggers.
Firefox biedt die mogelijkheid, so why not use it ?!?

De no-remote-optie is dan inderdaad een handige aanvulling daarop, want dan kun je meerdere versies naast elkaar draaien.

Of misschien kun je zelfs een op Firefox gebaseerde browser hiervoor gebruiken.
Dan denk ik bijvoorbeeld aan Waterfox / Cyberfox / Pale Moon. En er is altijd nog Seamonkey voor als je heel iets anders wilt.

Dan heb je daarmee wel een browser met de mogelijkheden van Firefox, maar heb je toch een apart programma voor het benaderen van deze loggers. Dat ziet er dan net iets anders uit dan de reguliere Firefox, zodat je daaraan kunt zien met welk soort programma je te maken hebt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie