reclame's

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
westy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 januari 2016, 16:32
    Windows Vista Firefox

reclame's

Bericht door westy »

Hoi ik ben nieuw op dit forum,ik ben pas overgestapt naar firefox mede omdat google chrome niet veel langer updates ondersteund voor vista,maar ik loop nu al tegen allerlei problemen op als ik aan het surfen ben,er zijn sites bij van dagbladen waar ik meer reclames bij zie dan het overige nieuws, ik heb een Adblock Edge geinstalleerd maar die doet het volgens mij niet?wat kan ik nog meer doen om van die reclame's af te komen?
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows 10 Firefox

Re: reclame's

Bericht door Dorus »

Nou, je kunt bijvoorbeeld andere sites bezoeken. Niet echt netjes om wel de krant te willen lezen maar niet voor het werk te willen betalen.

Overigens, meestal werkt adblock plus goed. Die al eens geprobeerd?
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
westy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 januari 2016, 16:32
    Windows Vista Firefox

Re: reclame's

Bericht door westy »

Ja die heb ik ook maar ik merk er niks van?waar kan ik zien dat het aanwezig is?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: reclame's

Bericht door nirwana »

Ik heb betere ervaringen met NoScript dan met Adblock.

Met NoScript mag een website standaard geen Javascript uitvoeren en veel advertenties gebruiken nu eenmaal Javascript. Specifieke sites kun je dan weer toestaan Javascripts te gebruiken.

Wel kan het zijn dat bepaalde sites ook Javascript gebruiken voor het functioneren van de site, maar vaak is dit wel gescheiden.

Installeer het maar eens en dan zal je snel zien of het goed werkt voor de sites die jij in gedachten hebt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
westy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 januari 2016, 16:32
    Windows Vista Firefox

Re: reclame's

Bericht door westy »

Hoi dank u voor heldere uitleg ik zal het eens uitproberen.
westy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 januari 2016, 16:32
    Windows Vista Firefox

Re: reclame's

Bericht door westy »

Yes geweldig nirwana dit surft prettiger top,nou heb ik ook nog een andere vraag,is het mogelijk de adresbalk breder te maken hij is bij mij vrij smal?
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows 10 Firefox

Re: reclame's

Bericht door Dorus »

Eerste oplossing is je scherm/venster breder te maken.
Tweede is op het firefox menu (drie horizontale lijntjes rechts boven) te klikken, en dan aanpassen. Sleep zoveel mogelijk dingen (die je niet gebruikt) uit de adres balk, deze zal dan groter worden. Je kunt ook items naar de bladwijzerbalk of de all-in-one sidebar verplaatsen om meer ruimte te maken.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: reclame's

Bericht door nirwana »

westy schreef:Yes geweldig nirwana dit surft prettiger top,nou heb ik ook nog een andere vraag,is het mogelijk de adresbalk breder te maken hij is bij mij vrij smal?
nog even een tip: via het NoScript-icoontje (of de Opties-knop onderin) kun je altijd sites weer toestaan om Javascript uit te voeren (en ook die toestemming later weer intrekken mocht je je bedenken).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
westy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 januari 2016, 16:32
    Windows Vista Firefox

Re: reclame's

Bericht door westy »

Dorus de 2de optie is duidelijk maar de eerste snap ik niet hoe dat moet?ben echt een leek op pc gebied.

nirwana dank je voor heldere en duidelijke uitleg.
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows 10 Firefox

Re: reclame's

Bericht door Dorus »

¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
westy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 januari 2016, 16:32
    Windows Vista Firefox

Re: reclame's

Bericht door westy »

Dank je voor tip.
Gesloten