Script loopt en "firefox reageert niet"

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
rudi57jr
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 januari 2016, 7:34
    Windows 10 Firefox

Script loopt en "firefox reageert niet"

Bericht door rudi57jr »

Ik krijg telkens de melding dat er een script loopt, die ik dan kan stoppen, debuggen of door laten lopen. Ik druk op stop, maar heb het idee dat er nog steeds dingen gaande zijn die ontzettend veel geheugen vreten, omdat de browser vaak erg traag werkt. Ook blijft Firefox geregeld 5-10 seconden hangen, en ik krijg dan de melding "firefox reageert niet".

Heeft iemand enig idee wat daar aan de hand is?
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 7 Firefox

Re: Script loopt en "firefox reageert niet"

Bericht door markh »

Zoals je aangeeft is dit waarschijnlijk een script waar Firefox niet zo goed mee overweg kan, mogelijk omdat het gevoelig is voor datalekken. Is het echt nodig om scripts te draaien? Je zou kunnen overwegen scripts al in een vroeg stadium de nek om te draaien middels de add-on NoScript.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Script loopt en "firefox reageert niet"

Bericht door nirwana »

Ik zou Firefox eens vernieuwen, want ik vermoed dat er iets niet helemaal lekker zit in jouw huidige Firefox-profiel.

Daarmee maakt Firefox een nieuw (en dus schoon) profiel aan, maar maakt ook wel een kopie van je huidige profiel.
Ik vermoed dat Firefox daarna vlotter werkt en niet meer die foutmelding geeft.

Als dat weer goed werkt dan kun je weer bepaalde zaken aan jouw Firefox-profiel toevoegen, bijvoorbeeld bepaalde extensies die je wel handig vindt of misschien een ander thema of bepaalde gewijzigde instellingen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie