PDF niet meer als voorbeeld te openen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vosjes
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 juni 2011, 15:13
    Windows 7 Firefox

PDF niet meer als voorbeeld te openen

Bericht door Vosjes »

Beste Forumleden

Een vraagje

Als ik een PDF bijlage ontving, of bij mijn verzekeraar op en pdf bestand klikte, kreeg ik een venster en kon ik kiezen:
Opslaan of tonen.
Ik koos altijd: Als voorbeeld tonen, en ik had gelijk het document geopend voor mij
Onderaan was er de optie om aan te vinken: "Voortaan altijd deze keuze gebruiken" ( woorden van deze strekking)
Met als onderschrift: U kunt dit aanpassen in Opties/Toepassingen

Echter, nadat ik het vinkje had geplaatst werd de volgende keer de bijlage opgeslagen, ipv een preview.
Dus ik naar Toepassingen, Ik klik dan op het pijltje aan 't einde van de regel; maar daar stond niet de optie: "Preview of Voorbeeld in FF tonen.
Vreemd, want dat kon ik eerst wel
Ik heb ook FF afgesloten/weer opgestart; welke optie ik ook koos; Als ik op een pdf bestand klik; wordt de pdf opgeslagen.

Wat doe ik verkeerd? en Wie kan me helpen

Alvast bedankt
Vosjes
Met vriendelijke groet

Vosjes
Gebruikersavatar
Vosjes
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 juni 2011, 15:13
    Windows 7 Firefox

Re: PDF niet meer als voorbeeld te openen

Bericht door Vosjes »

Echt niemand een idee, of is mijn vraag onduidelijk ???
Met vriendelijke groet

Vosjes
Gebruikersavatar
giant
Berichten: 140
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:11
Locatie: Oost Nederland
    Windows 10 Firefox

Re: PDF niet meer als voorbeeld te openen

Bericht door giant »

Je zou bij toepassing bij alle programma's de PDF openen de actie kunnen aanpassen in "altijd vragen".
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: PDF niet meer als voorbeeld te openen

Bericht door Torzan »

Wat staat er wel en kun je wel kiezen aan het einde van die keuzeregel in Toepassingen? En gebeurt dit bij alle PDF-bestanden, dus ook van een andere bron (website)? Kun je eventueel een voorbeeld-URL van de verzekeraar geven? Het zou namelijk kunnen dat het juiste 'content type' (application/pdf) niet (meer) door deze website wordt meegegeven, en acties in Toepassingen gaan hier wel van uit, dus lijken dan niets te doen; opslaan kan dan de enige optie zijn.

Controleer ook of je niet tussentijds een andere plug-in of add-on voor het verwerken van PDF-bestanden heb geïnstalleerd die de actie kan beïnvloeden. Mocht dit niet helpen, kun je eventueel het bestand mimeTypes.rdf in je profielmap verwijderen (of verplaatsen), waardoor alle standaardacties voor het verwerken hiervan worden teruggezet. Als het echter aan de website ligt, kun je er zelf waarschijnlijk niets aan doen en dien je de beheerders op de hoogte te stellen.
Gebruikersavatar
Vosjes
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 juni 2011, 15:13
    Windows 7 Firefox

Re: PDF niet meer als voorbeeld te openen

Bericht door Vosjes »

Hallo;

Fijn, toch een reactie !

@ ......Ik heb alles op 'Altijd vragen gezet' ... helaas
@Torzan:

Ik kan geen link geven, omdat dit een beveiligde site is, en ik kan zo gauw geen andere siet vinden waar ik een pdf kan downloaden

In FF > Toepassingen kan ik kiezen uit:
- 'ABltijd vragen
- Bestand opslaan
- Adobe Arcobat reader DC gebruiken (Standaard)
- Adobe A. reader gebruien
- Adobe R. in FF gebruiken
- 'Andere...' ( en dan evt bladeren naar een andere pdf reader - wat ik niet heb - )

Welke optie ik ook kies; de pdf wordt altijd opgeslagen.
de optie: "Preview of Voorbeeld in FF tonen" krijg ik niet

Bij sommige inhoud typen ( in 't venster Toepassingen ) is die optie wél voorhanden, bv bij 'Postcast'

Het zou kunnen, dat het veranderd is, maar dan moet dat v.d. ene op de andere minuut moeten zijn, direct nadat ik dat beruchte vinkje hebt geplaatst.

Ik heb in de tussentijd geen andere addons oid toegevoegd

Ik zal de profiel map eens opzoeken als ik deze kan vinden, en die mimeTypes.rdf (Tijd) verwijderen, ik hoop dit morgen te kunnen doen

Mocht dat niet helpen, dan zal ik de beheerder v.d. site een vraag stellen

Alvast bedankt

Vosjes
Met vriendelijke groet

Vosjes
Gebruikersavatar
Vosjes
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 juni 2011, 15:13
    Windows 7 Firefox

Re: PDF niet meer als voorbeeld te openen

Bericht door Vosjes »

Hallo

Door omstandigheden kon ik niet eerder reageren; excuus

@ Torzan:

Ik heb het bestand " mimeTypes.rdf "in de profielmap gevonden en in een temp map gezet
FF afgesloten / weer opgestart, en..... dank je wel; ......ik kan weer gewoon kiezen wat ik wil!
En dat is/was gelijk een voorbeeld zien v.h. PDF bestand.

Daar was ik zelf nooit opgekomen :-(

Probleem opgelost !!!

MVG

Vosjes
Met vriendelijke groet

Vosjes
Plaats reactie