Cam/videobeelden niet bekijken

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
joke
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 februari 2016, 11:54
    Macintosh Safari

Cam/videobeelden niet bekijken

Bericht door joke »

Hallo,

Sinds enige dagen kan ik geen cam/videobeelden meer bekijken van de volgende link:

http://webcam.prvgld.nl/n348c.html

Heb firefox al helemaal verwijderd en op nieuw geinstalleerd, maar geen resultaat.
Met IE kan ik de beelden wel zien.
Alle programma's zijn up to date.

Groet,
Joke.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Cam/videobeelden niet bekijken

Bericht door nirwana »

Joke,

Allereerst welkom hier op het forum.

Jouw melding kreeg ik hier ook eerst op die website.
Vervolgens heb ik op aanraden van https://support.mozilla.org/nl/questions/1074365 de link naar de Adobe Flash-player gevolgd om die te installeren: https://www.adobe.com/products/flashpla ... tion3.html
Daarna was het probleem verholpen.

Overigens komen tegenwoordig moderne webbrowsers (zoals Firefox en Chrome) wel met eigen Flash-plugins, maar blijkbaar werkt dat dan nog niet helemaal goed onder alle omstandigheden.

Daar waar dat niet goed werkt moeten we dan toch nog maar een losse Flash-plugin van Adobe (voorheen Macromedia) ernaast installeren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
joke
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 februari 2016, 11:54
    Windows 10 Firefox

Re: Cam/videobeelden niet bekijken

Bericht door joke »

Hallo,

Bedankt voor jouw antwoord.

Ik had vanmorgen al de nieuwste Flash player van Adobe willen downloaden, maar deze gaf aan dat ik al de nieuwste versie had.

Morgen ga ik jouw advies eens rustig bekijken en uitvoeren.
Zal in ieder geval bericht terug doen.

Alvast bedankt!

Groet,
Joke.
joke
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 februari 2016, 11:54
    Macintosh Safari

Re: Cam/videobeelden niet bekijken

Bericht door joke »

Hallo,

was een paar dagen ziek geweest, maar nu jouw oplossing uitgevoerd.
Helaas heeft dit niet mogen baten.

Heb je nog andere mogelijkheden?

Groet,
Joke.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Cam/videobeelden niet bekijken

Bericht door Torzan »

Ik ben me niet bewust van het feit dat Firefox tegenwoordig de Flash-plug-in meelevert, maar als dit zo zou zijn, is het installeren van twee plug-ins voor hetzelfde doel geen goed idee. Dat terzijde.

Wat zie je wel? Een grijs vlak misschien? Staat daar "Adobe Flash activeren", of helemaal niets?

Wellicht heb je het uitvoeren van plug-ins (of alleen van de Flash-plug-in) uitgeschakeld, in het algemeen of alleen voor die pagina. Je kunt hier testen of deze sowieso werkt. Uiteraard dient te plug-in in het menu Add-ons (menu Extra of menuknop > Add-ons > Plug-ins) te zijn ingesteld op 'Altijd activeren' of 'Vragen om te activeren'.

Op de webpagina zelf kun je links van het webadres op het 'legoblokje' klikken, waar je de keuze zou moeten hebben om de plug-in nu toe te staan of dit toe te staan en te onthouden. Ook via de wereldbol ernaast, pijltje naar rechts, Meer informatie (of rechtermuisknop op de pagina zelf > Pagina-info), paneel Toestemmingen kun je zien of bovenaan 'Plug-ins activeren' voor deze webpagina wel op Toestaan (of in elk geval niet op Blokkeren) is ingesteld. Het komt weleens voor dat gebruikers de plug-in bij de pop-upvraag al dan niet per ongeluk uitschakelen, en op deze manier maak je dat ongedaan. Zie ook deze en deze pagina.
joke
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 februari 2016, 11:54
    Windows 7 Firefox

Re: Cam/videobeelden niet bekijken

Bericht door joke »

Hallo,

Ik heb de juiste plug ins geïnstalleerd en zijn up to date.

Ik zie een grijs vlak zonder tekst er in, zie bijlage.
Ook de plug ins staan op "altijd activeren".

Het "legosteentje" waar je het over hebt, staat er niet bij deze website.

Maar al met al heel raar, het heeft tot ruim een week geleden gewoon gewerkt en zo ineens niet.
Bij de buren werkt het gewoon en daar staat ook geen "legosteentje".

Groet,
Joke.
Bijlagen
Naamloos.png
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Linux Firefox

Re: Cam/videobeelden niet bekijken

Bericht door JacquesC »

Heb je javascript ingeschakeld?
Bij mij werkt het. Als ik javascript uitschakel krijg ik het zelfde beeld als bij jou.

Mvg Jacques
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Firefox/126.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Thunderbird/126.0
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Cam/videobeelden niet bekijken

Bericht door Torzan »

Kan heel goed, met name door Adblock Plus. Zet dat om te beginnen eens uit (helemaal of alleen voor die pagina), controleer de 'Blokkeerbare items', werk de filters bij, of herstart met alle add-ons uitgeschakeld (menu Help) voor de Veilige modus. Verder nog benieuwd of het wel op de testwebsite werkt? (En als het werkt, willen we ook graag een 'legosteentje' zien zoals onderaan op een van de pagina's waarnaar werd verwezen. :D)
joke
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 februari 2016, 11:54
    Windows 7 Firefox

Re: Cam/videobeelden niet bekijken

Bericht door joke »

Hallo Torzan,

Bedankt voor je antwoord.

De adblocker blokkeerde de zaak.
Nu werkt het wel.
Heb nu de adblocker voor die website uitgeschakeld.

Wel raar dat het voor een dikke week geleden nog wel werkte met de adblocker, terwijl er niets is veranderd.

Maar bedankt!!

groet,
Joke.
Gesloten