10 jaar Firefox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
JanWitter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 juli 2016, 9:41
    Android Firefox

10 jaar Firefox

Bericht door JanWitter »

Ik heb Firefox 10 jaar tot volle tevredenheid gebruikt. Maar sinds donderdag vind ik het een crime webbrowser die vind ik totaal geen recht doet aan gebruiksvriendelijkheid.

Ik heb donderdag mijn vrouw haar desktop pc moeten formatteren doe ik 1 of 2 per jaar voor haar en dan installeer ik altijd de nieuwste Firefox voor haar, zo ook dit keer. Maar het lijkt er op dat er meer problemen zijn bijgekomen door de nieuwe Firefox.

Enkele voorbeelden:

Ze kan het spel Farmville 2 niet meer spelen. En dan lijkt het me niet van toepassing of een Flashspel wel of niet veilig is te spelen die keuze maakt een ieder voor zich. Dat hoeft een browser niet te bepalen dunkt me. Ze gebruikt de Eset Smart Security 9, al jaren tot volle tevredenheid, nog nooit een malware of virus probleem gehad daardoor.

Het inloggen op bepaalde websites wordt gewoon geweigerd door de browser, waar we al jaren inloggen, en nu geweigerd wordt om dat er nu ineens een beveiligingscertificaat niet volgens de browser in orde is. CZ is onze zorgverzekeraar, maar nu door Firefox totaal niet bereikbaar.

Ik doe zelf weleens wat bestellen bij AlieXpress, maar ook daar is het niet meer mogelijk om mij via Facebook aan te melden.

En ik kan nog wel wat meer opnoemen, maar ik stop er mee. Zoals ook helaas met Firefox, door dit ben ik genoodzaakt om een andere browser te zoeken die wel gebruiksvriendelijker is, en de belachelijke beveiligingscertificaten waardoor je totaal niet meer op bepaalde websites kan komen achterwege laat.

Met vriendelijke groet,

Jan Witter

PS: Mochten er mensen zijn die gaan reageren, neem me dan aub niet kwalijk dat ik niet gelijk terug reageer, ik ga zo meteen voor twee dagen naar de waterkant, en daar volg ik wat anders dan reacties op een forum.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: 10 jaar Firefox

Bericht door Torzan »

Sommige beveiligingssoftware gaat vreemd om met certificaten en beveiligde verbindingen, waardoor het lijkt of er iets mis is met Firefox.
Zie dit en dit supportartikel voor twee manieren om dit te verhelpen.
JanWitter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 juli 2016, 9:41
    Windows 7 Chrome

Re: 10 jaar Firefox

Bericht door JanWitter »

Thanks Torzan, door je antwoord schijnt het weer te werken, ik heb het volgens mij kunnen oplossen door de 2e link in je antwoord icm met eset.
Gesloten