java

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
zalmforel
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 augustus 2015, 13:53
    Windows 10 Firefox

java

Bericht door zalmforel »

Beste ,is java echt nodig om in te loggen op mij pensioen en taxonweb met een eID kaart?
mvg Bert.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: java

Bericht door Torzan »

Java is nergens voor nodig en wordt zelfs afgeraden; JavaScript wellicht wel, maar dat zou standaard aan moeten staan. Als je daar een foutmelding over ziet, zorg er dan voor dat je cookies toestaat en de website in add-ons als uBlock/noScript/Adblock Plus op de whitelist staat.
zalmforel
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 augustus 2015, 13:53
    Windows 10 Firefox

Re: java

Bericht door zalmforel »

bedankt torza
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: java

Bericht door nirwana »

Ik weet niet of je zondermeer kunt zeggen dat je nooit Java nodig hebt op websites. Er zijn nu eenmaal bepaalde applicaties die ooit in Java zijn ontwikkeld en ik kan me voorstellen dat de Belgische eID daar een voorbeeld van is.

Zie bijvoorbeeld http://www.zdnet.be/download/180538/geb ... s-browser/

Maar in dat artikel wordt ook een andere browser aangeraden die dat eenvoudiger moet maken. Het is niet gezegd dat daar dan niet ook al standaard Java bij in zit, maar dan wordt het in elk geval eenvoudiger aangeboden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie