Add-ons Password Exporter werkt niet meer in Firefox 52.0

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
SpeedyK
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 december 2015, 23:46
    Android Firefox

Add-ons Password Exporter werkt niet meer in Firefox 52.0

Bericht door SpeedyK »

ik heb een nieuwe computer aangekocht en wil mijn wachtwoorden van mijn oude PC exporteren om deze nadien te kunnen importeren op mijn nieuwe desktop. Echter werkt die add-ons niet meer in Firefor 52.0.
Op welke manier kan ik nu mijn opgeslagen wachtwoorden invoegen op mijn nieuwe computer?
Alvast bedankt op voorhand voor de medewerking.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Add-ons Password Exporter werkt niet meer in Firefox 52.0

Bericht door Torzan »

Persoonlijk heb ik het niet zo op add-ons voor wachtwoorden, omdat ik ze op zich niet nodig acht en vind dat je daarmee risico loopt; al dan niet door een lek, dan wel door andere oorzaken die ervoor zorgen dat je ze voorgoed kwijtraakt of door het niet meer ondersteunen ervan, wat nu het geval lijkt. Ik weet niet of dit komt doordat de add-on nog niet geschikt is voor e10s, de overgang naar WebExtensions of doordat de ontwikkelaar er gewoon mee is gestopt. Je zou dat natuurlijk aan hem kunnen vragen; zie de pagina ervan voor contactmethoden en beoordelingen, waarop ook nog weleens door een ontwikkelaar wordt gereageerd met een verlossend antwoord.

Wachtwoorden zelf bevinden zich in bepaalde bestanden in je profiel (key3.db en logins.json), dus die zou je gewoon kunnen overzetten vanaf het profiel op de oude pc. Daarnaast kun je de wachtwoorden natuurlijk gewoon overschrijven (met klemtoon op de o) door ze te tonen in de wachtwoordenbeheerder op die pc. En als je echt wilt dat de add-on nog werkt, kun je natuurlijk Firefox 51 op de nieuwe of oude pc installeren, de wachtwoorden middels de add-on exporteren en importeren op de nieuwe, en daarna upgraden naar Firefox 52. Je hebt dan 6 weken de tijd om te besluiten een vervangende add-on te kiezen. ;)

Let wel: ik heb geen flauw idee of de bewuste add-on de wachtwoorden elders in eigen bestanden opslaat. Het bovenstaand geldt dus voor de standaardbestanden en -locaties van Firefox.

Heb je hier iets aan?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Add-ons Password Exporter werkt niet meer in Firefox 52.0

Bericht door adri »

Dat schijnt met LastPass te kunnen.
https://lastpass.com/support.php?cmd=showfaq&id=1206
Afbeelding
SpeedyK
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 december 2015, 23:46
    Windows 10 Firefox

Re: Add-ons Password Exporter werkt niet meer in Firefox 52.0

Bericht door SpeedyK »

BEDANKT Torzan, de bestandjes overgezet van mijn oude PC naar mijn nieuwe en 't is OKIDO!
Gesloten