citrix receiver aspx ipv ica

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
krijgertjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 maart 2017, 8:40
    Windows 8.1 Firefox

citrix receiver aspx ipv ica

Bericht door krijgertjes »

Werk in de cloud via ms remote app - Firefox 52.0.2
In Firefox log ik in een beveiligde omgeving waarin ik een programma opstart dat via citrix loopt
het opstartbestandje wordt ipv ica als een aspx bestand gelezen en in downloads opgeslagen.
Open ik dit aspx dan kom ik weer terug in downloads....Systeembeheerder weet t niet
Chrome - ook in the cloud - doet t wel
Explorer -lokaal- werkt weer niet. Deze zegt ook : Wilt u Launch.aspx openen?
In firefox staat bij toepassingen ingesteld: aspx file - citrix connection manager gebruiken (standaard)
Help :D
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: citrix receiver aspx ipv ica

Bericht door Torzan »

Werkt het wel als je de Citrix-plug-in op 'Altijd activeren' zet? Zie ook deze bug en de release notes voor Firefox 30.
Het lijkt erop dat er iets misgaat met de detectie van de plug-in, en daardoor met het MIME-type.

/Edit: het schijnt te maken te hebben met het niet meer ondersteunen van NPAPI-plug-ins vanaf versie 52. Als het om een zakelijke omgeving gaat, zou je versie 52 ESR kunnen installeren, of een oplossing van Citrix zelf kunnen proberen. Zie deze supportvraag voor meer info.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: citrix receiver aspx ipv ica

Bericht door nirwana »

Ik weet niet wat de inhoud van dit launch.aspx bestand is, maar als je het bestand hernoemd naar een naam die eindigt op .ica gaat het dan beter?

Verder lijken de suggesties van Torzan mij ook de moeite waard.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: citrix receiver aspx ipv ica

Bericht door Torzan »

@krijgertjes Nog nieuws?
Plaats reactie