Problemen tijdens spelletje - script errors

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
IvyTwin
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 april 2017, 16:29
    Windows 7 Firefox

Problemen tijdens spelletje - script errors

Bericht door IvyTwin »

Hallo ik ben nieuw hier en heb een vraag:
Ik speel sinds gisteren het spel Rummikub via rummikub-apps.com, helaas had ik constant problemen en kreeg ik vensters met errors (zie bijlage 1). Ik heb toen via een pc help forum hulp gezocht en zij kwamen met de oplossing dat ik waarschijnlijk een oude Java versie had en de nieuwste versie moest downloaden. Ik heb dit toen gedaan en het probleem leek toen opgelost te zijn en ik heb toen een paar uur kunnen spelen zonder problemen.

Alleen gisteravond laat wilde ik weer een spelletje gaan doen en toen kreeg ik steeds errors over een lopend script (zie bijlage 2). Ik heb verder eigenlijk nooit echt problemen met mijn pc en browser (laatste versie Firefox) maar sinds gisteren dus wel. Ik kan soms een spelletje spelen zonder problemen maar dan opeens komt daar uit het niets steeds die script error en breekt mijn spel af. Ik baal hiervan omdat het gaat om een spel waar je voor het meedoen van een spelletje betaald via munten (heb die via Paypal betaald) en het spel vandaag al diverse keren is afgebroken vanwege het vastlopen van het spel gelijk na zo'n script melding.

Ik heb Win7 64bit

Volgens de website is het spel geschikt om via de browser van Firefox gespeeld te worden (IE niet en via Chrome krijg ik een Java error, zie bijlage 3) en ik kreeg via een facebook groep het advies de Cache te wissen, dit heb ik ook gedaan en toen deed hij het ook weer even goed maar toen ik net weer een spelletje wilde gaan spelen liep het na een aantal keren spelen weer steeds vast door die script errors.

Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?
Bijlagen
Bijlage 3 error via browser Chrome.JPG
bijlage 2 script error.JPG
bijlage 1 error.JPG
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Problemen tijdens spelletje - script errors

Bericht door Torzan »

Zonder er al te veel tijd in te steken (omdat ik zelf geen spellen speel), aangezien het met meerdere browsers optreedt, en vanwege soortgelijke klachten die via een zoekmachine zijn te vinden, gok ik erop dat het een kwestie is van de server die niet het juiste MIME-type heeft gedefinieerd en/of dat daarbij iets verkeerd gaat met de compressie, maar ik kan ernaast zitten. Het zou in elk geval geen kwaad kunnen om dat ook onder de loep te nemen.

Zie o.a. hier en hier, of laat ze even zoeken op (een deel van) de foutmelding(en).

Je kunt ook, zoals je daar kunt lezen, de Webconsole in Firefox openen (via menu Webontwikkelaar of Ctrl-Shift-K) en wat meer onderzoek naar de foutmeldingen doen. Als ik dat op de hoofdpagina van die website doe (verder kom ik niet), zie ik wel iets wat met het bovenstaande te maken lijkt te hebben:

Code: Selecteer alles

Decompressed Release_3_1_30/WebGL.datagz in 742ms. You can remove this delay if you configure your web server to host files using gz compression.
Ik zou daarom de webmaster aanschrijven met de vraag dit te controleren en in orde te maken; het is hun verantwoordelijkheid dat de spellen met welke browser dan ook werken, en een beetje webmaster streeft ernaar dat er helemaal geen foutmeldingen verschijnen.

Het is wel zo dat vanaf Firefox versie 52 geen ondersteuning voor NPAPI-plug-ins meer aanwezig is, wat van invloed kan zijn op de werking van Java; zie daarvoor ook dit supportartikel en deze pagina bij Oracle. Of Java überhaupt wordt gebruikt en daarom van invloed is op je spel kan ik niet vertellen (misschien iemand anders wel) maar zo ja, dan zou je versie 51 of versie 52 ESR van Firefox kunnen installeren. Firefox kun je zonder problemen de-installeren en daarna een andere versie installeren zonder bestaande gegevens en instellingen kwijt te raken. Als dat het probleem tegengaat, zou ook dat een taak zijn voor de webmaster of zelfs de maker van het spel.

Overigens is Java niet hetzelfde als JavaScript, en aangezien het hier om een scriptfout gaat, is het inderdaad nog maar de vraag of Java er iets mee te maken heeft.
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Problemen tijdens spelletje - script errors

Bericht door corvl »

Houd in gedachten dat Java en JavaScript verschillende programmeer talen zijn.
Jouw screenshot toont dat het hier om JavaScript gaat.

Je zou kunnen proberen om multi-process uit te schakelen om te zien of dat effect heeft.
Je kunt dat doen door deze twee preferences naar false te zetten op de about:config pagina.
browser.tabs.remote.autostart = false
browser.tabs.remote.autostart.2 = false

Zie ook:
http://www.ghacks.net/2016/07/22/multi-process-firefox/
http://kb.mozillazine.org/about:config
Laatst gewijzigd door corvl op 19 april 2017, 4:49, 3 keer totaal gewijzigd.
IvyTwin
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 april 2017, 16:29
    Windows 7 Firefox

Re: Problemen tijdens spelletje - script errors

Bericht door IvyTwin »

corvl schreef:Houd in gedachten dat Java en JavaScript verschillende programmeer talen zijn.
Jouw screenshot toont dat het hier om JavaScript gaat.

Je zou kunnen proberen om multi-process uit te schakelen om te zien of dat effect heeft.
Je kunt dat doen door deze twee preferences naar false te zetten op de about:config pagina.
browser.tabs.remote.autostart = false
browser.tabs.remote.autostart.2 = false

Zie ook:
http://www.ghacks.net/2016/07/22/multi-process-firefox/
http://kb.mozillazine.org/about:config
Bedankt voor de tips, bij de 2e link geeft ie dit aan: There is currently no text in this page, you can search for this page title in other pages or edit this page.

Deze stond al op false: browser.tabs.remote.autostart = false
Deze stond op true en heb ik nu op false gezet: browser.tabs.remote.autostart.2 = false
Laatst gewijzigd door IvyTwin op 17 april 2017, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
IvyTwin
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 april 2017, 16:29
    Windows 7 Firefox

Re: Problemen tijdens spelletje - script errors

Bericht door IvyTwin »

Torzan schreef:Zonder er al te veel tijd in te steken (omdat ik zelf geen spellen speel), aangezien het met meerdere browsers optreedt, en vanwege soortgelijke klachten die via een zoekmachine zijn te vinden, gok ik erop dat het een kwestie is van de server die niet het juiste MIME-type heeft gedefinieerd en/of dat daarbij iets verkeerd gaat met de compressie, maar ik kan ernaast zitten. Het zou in elk geval geen kwaad kunnen om dat ook onder de loep te nemen.

Zie o.a. hier en hier, of laat ze even zoeken op (een deel van) de foutmelding(en).

Je kunt ook, zoals je daar kunt lezen, de Webconsole in Firefox openen (via menu Webontwikkelaar of Ctrl-Shift-K) en wat meer onderzoek naar de foutmeldingen doen. Als ik dat op de hoofdpagina van die website doe (verder kom ik niet), zie ik wel iets wat met het bovenstaande te maken lijkt te hebben:

Code: Selecteer alles

Decompressed Release_3_1_30/WebGL.datagz in 742ms. You can remove this delay if you configure your web server to host files using gz compression.
Ik zou daarom de webmaster aanschrijven met de vraag dit te controleren en in orde te maken; het is hun verantwoordelijkheid dat de spellen met welke browser dan ook werken, en een beetje webmaster streeft ernaar dat er helemaal geen foutmeldingen verschijnen.

Het is wel zo dat vanaf Firefox versie 52 geen ondersteuning voor NPAPI-plug-ins meer aanwezig is, wat van invloed kan zijn op de werking van Java; zie daarvoor ook dit supportartikel en deze pagina bij Oracle. Of Java überhaupt wordt gebruikt en daarom van invloed is op je spel kan ik niet vertellen (misschien iemand anders wel) maar zo ja, dan zou je versie 51 of versie 52 ESR van Firefox kunnen installeren. Firefox kun je zonder problemen de-installeren en daarna een andere versie installeren zonder bestaande gegevens en instellingen kwijt te raken. Als dat het probleem tegengaat, zou ook dat een taak zijn voor de webmaster of zelfs de maker van het spel.

Overigens is Java niet hetzelfde als JavaScript, en aangezien het hier om een scriptfout gaat, is het inderdaad nog maar de vraag of Java er iets mee te maken heeft.
Bedankt voor alle tips, ik heb de website al 2x aangeschreven over deze problemen maar krijg maar geen antwoord :(
Ik zal de linkjes even gaan doorlezen en een oudere versie van Firefox downloaden om te kijken of dat de problemen verhelpt. Ik kom later nog even terug om te melden of het geholpen heeft.
Bedankt voor nu....
Plaats reactie