alle niet bezochte links openen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
judithv
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 maart 2012, 12:41
    Linux Chrome

alle niet bezochte links openen

Bericht door judithv »

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een manier om alle niet bezochte links te openen (of te zien op een lijstje)

Is daar een mogelijkheid voor?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: alle niet bezochte links openen

Bericht door nirwana »

Bedoel je daarmee alle niet bezochte links op 1 website?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
judithv
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 maart 2012, 12:41
    Linux Chrome

Re: alle niet bezochte links openen

Bericht door judithv »

Ja op de pagina die je op dat moment bezoekt van die site
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: alle niet bezochte links openen

Bericht door nirwana »

Ok, dan vermoed ik dat we daarvoor een userScript moeten schrijven (via GreaseMonkey).

De browser houdt van elke link bij of die is bezocht, dus dat moeten we kunnen opvragen. Ook kun je in een script alle links van een webpagina opvragen. Het adres daaruit halen en vervolgens openen, moet ook mogelijk zijn.

Maar dit vergt wel wat gedegen programmeerwerk, dus ik weet niet of dat is wat je in gedachten hebt.

Wat is de reden dat je alle nog niet bezochte links van een bepaalde site wilt openen, als ik dat vragen mag?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: alle niet bezochte links openen

Bericht door Torzan »

Interessante vraag.:)

Als je niet-bezochte koppelingen op een webpagina (en vast niet een hele website) wilt bezoeken of laten controleren en daar überhaupt in zou slagen, begeef je je naar mijn mening op glad ijs. Ik heb de vraag nog nooit voorbij zien komen en denk dan ook niet dat dit een bekende wens is, maar waarom zou je alle koppelingen willen bezoeken? Vergeet ook niet dat een groot stukje veiligheid en beveiliging achter de computer zit; in principe is elke klik het waard om even over na te denken voordat je die uitvoert. Dergelijke dingen automatiseren moet je eigenlijk niet willen, ook al is het de bedoeling om dit maar voor 1 pagina te doen. Daarnaast is er een kleine kans dat door te vaak achter elkaar opvragen van URL's i.v.m. een dergelijke controletaak op de achtergrond, je zoekresultaten kunnen worden geblokkeerd vanwege 'verdachte activiteit', althans volgens ome G.

Een discussie over of het technisch gezien nog steeds kan, al dan niet met Greasemonkey, vind je hier. De meningen daar zijn tegenstrijdig, maar in principe en afhankelijk van de manier waarop kun je misschien begrijpen dat er misbruikt van kan worden gemaakt. Dat is waarschijnlijk waarom browsermakers hun best zullen doen om dit te voorkomen.

Ik ga ervan uit dat het om een bepaalde pagina gaat waarvan de inhoud regelmatig verandert, zoals bij nieuwe artikelen (en zoals dit forum). Wellicht dat je dat ook met een feed / livebladwijzer of externe verwerker hiervoor kunt doen, als de pagina die aanbiedt?

Een andere manier om vrij duidelijk bezochte van niet-bezochte koppelingen te onderscheiden als dat de opzet is, is de add-on Visited. Deze maakt gebruikt van de browsergeschiedenis en geeft de bezochte een andere kleur (iets wat binnen de instellingen van Firefox zelf lastig of zelfs onmogelijk is). De truc is dan alleen om Firefox korter geschiedenis te laten onthouden dan volgens de automatische opschoning op basis van het aantal pagina's gebeurt (meer info), maar dat zou dan weer met bijvoorbeeld de add-on Expire history by days kunnen.

Soms moet je een beetje creatief zijn om een wens te vervullen, maar in principe is alles mogelijk met Firefox. ;)
judithv
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 maart 2012, 12:41
    Linux Chrome

Re: alle niet bezochte links openen

Bericht door judithv »

Bedankt voor jullie reactie! Ik had er eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht dat dat vanwege de privacy niet gewenst is. Ik had het willen gebruiken op fb voor welke berichten ik nog niet gelezen had. Ik heb inderdaad bezochte links een andere kleur gegeven (rood) maar het vergt nu veel scroll en klik werk en ik was benieuwd of daar ook andere mogelijkheden voor waren.
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: alle niet bezochte links openen

Bericht door corvl »

Plaats reactie