Bladwijzerchaos bij synchronisatie

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Trotter
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 september 2007, 10:04
Locatie: Antwerpen
    Ubuntu Firefox

Bladwijzerchaos bij synchronisatie

Bericht door Trotter »

Bij synchronisatie met firefox van bladwijzers tussen windows-desktop en/of windowslaptop en android tablet wordt de schikking van de bladwijzers op het tablet een warboel .Tevens verandert de chaos op het tablet, en enkel alleen dan, als ik op een van de andere toestellen een bladwijzer toevoeg.

Wat gebruik ik:
– op pc en laptop windows 10 met firefox 53.0.2 (32-bits)
– op het tablet asus nexus 2013 sec ed met 53.0.2

Is er een mogelijkheid om de bladwijzerschikking op alle toestellen die gesynct worden, met firefox onder het zelfde account, eenvormig te houden ?

Alvast dank
Met vriendelijke groeten.
Jan
Trotter
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 september 2007, 10:04
Locatie: Antwerpen
    Windows 10 Firefox

Re: Bladwijzerchaos bij synchronisatie

Bericht door Trotter »

Weet echt niemand hier een oplossing voor het probleempje ,
of zijn de mensen die de syncmogelijkheid van firefox trachten te gebruiken niet dik gezaaid ,
of draaien weinig mensen firefox op een android tablet ?
Hopelijk toch iemand met een suggestie of in het beste geval een oplossing ?
Met vriendelijke groeten.
Jan
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Bladwijzerchaos bij synchronisatie

Bericht door Torzan »

Ik gebruik het niet en heb er geen ervaring mee, maar je zou het volgende kunnen proberen:

- Meld je af bij Sync op de tablet
- Sluit Firefox op de tablet af
- Open (in Android) Instellingen > Applicaties/Apps > Applicatiebeheer > Firefox > Opslag > Gegevens wissen, of iets wat hier op lijkt (afhankelijk van merk of Android-versie)
- Start Firefox op de tablet en verwijder alle bladwijzers erin
- Meld de tablet aan bij Sync, en laat de boel weer synchroniseren met slechts 1 andere Firefox geopend, bv. alleen op de desktop

Bron: deze supportvraag. Let ook op de gerelateerde bugs die daarin worden genoemd; deze in de vraag en deze als verwijzing vanaf die bug, die recenter en misschien interessanter is. De methode hierboven / in die vraag is dus meer een workaround voor een blijkbaar bestaand probleem.

Aangezien het probleem met zowel een desktop als een laptop optreedt en zich als ik het goed begrijp eigenlijk op de tablet voordoet, denk ik dat het aan de Android-kant zit. Je kunt de bug(s) eventueel in de gaten houden en misschien een aanvulling geven als je door testen wat duidelijkheid krijgt m.b.t. het reproduceren ervan.

Mochten de stappen hierboven niet direct helpen, kun je hetzelfde proberen en vóór de nieuwe synchronisatie de in de vraag genoemde add-on Places Maintenance gebruiken in Firefox op de gebruikte bron (of allebei de systemen) om een eventueel beschadigde database aan bronzijde in orde te maken. Ik denk dat dat behalve via de genoemde add-on ook al kan via de knop Integriteit verifiëren onder Places-database in about:support (Help > Probleemoplossingsinformatie), maar weet dat niet zeker. Dit kun je meteen op beide pc's doen, tenzij je wilt weten wanneer het precies fout gaat en daarom omwille van probleemoplossing bewust alleen de stappen hierboven achtereenvolgens op de desktop en laptop uitvoert, en daarna inclusief de actie op beide (dus 4 scenario's). Zo te zien heeft de vraagsteller op advies de actie evengoed op beide systemen uitgevoerd, wat tot een snellere oplossing leidt.

Hou er rekening mee dat Sync (uiteraard) op een geopende Firefox werkt, dus als Firefox op beide pc's is geopend, kan de bovenstaande actie bij slechts 1 ervan nutteloos zijn vanwege mogelijke beschadiging op de andere pc, evenals de maintenance-actie op slechts 1 ervan. In de vraag wordt verder ook gesproken over dagen wachten en zelfs wijzigen van je accountwachtwoord om daarmee eventueel beschadigde gegevens van de server te verwijderen, dus dat kun je ook nog proberen.
Trotter
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 september 2007, 10:04
Locatie: Antwerpen
    Windows 10 Firefox

Re: Bladwijzerchaos bij synchronisatie

Bericht door Trotter »

Dank voor de voorstellen .
Over enige dagen kan ik meer tijd besteden aan het euvel en laat zeker wat weten .
Met vriendelijke groeten.
Jan
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Bladwijzerchaos bij synchronisatie

Bericht door FLAMINGO »

Beste Trotter,

Neen, U bent niet alleen.

Ik beschik ook over een desktop en een Asus laptop en een Asus-Tablet.
Dit weekend - dank zij die grote warmte - heb ik ook geëxperimenteerd om de inhoud van mij desktop-FF via de SYNC van FF over te brengen naar mijn laptop-FF. Zo kan ik - in plaats van in die zeer warme living - gezellig buiten op mijn laptop verder werken.

Gevolg :
1. Er is maar 40 % van de Bladwijzers overgezet. - zie ook mijn melding in een aparte topic -.
2. Ik werk ook met een "Bladwijzerwerkbalk" voor de onderwerpen die ik veel gebruik.
3. Daar ben ik 2 grote mappen kwijt - het zijn maar URL's die daarin staan - maar het waren er zekers een 50-tal.
4. Ook de volgorde van mijn Mappen op de Desktop-Bladwijzerbalk zit volledig dooreen.

Ik heb nu vooreerst geprobeerd om die verdwenen terug te krijgen door het "herstel" uit te voeren :
*** Geschiedenis - Import/Reservekopie - Herstellen *** naar een vroegere datum.
Maar de verdwenen mappen zie ik niet meer terug.

Het door Torzan - mij wel bekend - vermelde "Places Maintenance" heb ik ook negatieve ervaringen mee. Want door dit te gebruiken ben ik in de verleden tijd ook vele mappen en instellingen kwijt geraakt. ?????

Ik beschik nu ook over BackUps van de inhoud van FF - alle onderdelen daarvan sla ik "apart" op.
Daarin staat de opslagplaats van de "Bladwijzers" = [places-sqlites] als [Sqlite-bestand].
Zou er nu een programma bestaan om in die BackUps - [places-sqlites] te gaan kijken tot waar die "verdwenen mappen" staan ?

Beste Trotter,

Ik heb reeds lang ondervonden dat al die bijkomende "herstelprogramma's" van Mozilla niet allemaal correct werken.
Mijn PC en Asus-laptop en Asus-tablet zijn nochtans UP TO DATE.
En toch werken sommige programma's niet optimaal.

Ik hoop dan ook dat er iemand is die ons beiden kan helpen op onns beider onderwerp.

Veel groetjes.
Flamingo :shock:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Bladwijzerchaos bij synchronisatie

Bericht door Torzan »

Misschien belangrijk: het oorspronkelijke door Trotter gemelde probleem betreft onjuist gedrag in Android, evenals de genoemde bugs. Dat van Flamingo gaat om gedrag onder Windows 10 zoals omschreven in dit topic en gaat vermoedelijk niet om hetzelfde.

Daarbij is de Places Maintenance een herstelfunctie die een database in orde maakt. Het lijkt me niet zinvol om Mozilla de schuld te geven van negatieve ervaringen hiermee. Fouten in een database kunnen immers altijd leiden tot het verlies van gegevens, ongeacht de gebruikte tool voor herstel ervan. Beter is om dat soort zaken te proberen nadat een back-up van de database is gemaakt.

Niet bedoeld om Windows 10 onderuit te halen, maar de opmerking over "sommige programma's" die niet optimaal werken en andere gemelde problemen ermee sterken me wel in de gedachte dat dat ermee te maken heeft. Uiteraard kun je Mozilla daar ook de schuld van geven, maar Microsoft werkt nou niet bepaald mee als het gaat om probleemloze integratie van andere programma's, noch als het gaat om het goed blijven werken ervan na een update van Windows.
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Bladwijzerchaos bij synchronisatie

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

OPGELOST.
Ik heb mijn 2 mappen terug.

Per toeval moet ik naar een map gaan met inhoud over "Toerisme" en wat vindt ik daar : de 2 verloren mappen ????????????????????

???????????????
Hoe komen die daar in terecht ??????????????
???????????????

Ik kan maar 1 ding melden :
Wanneer men een SYNC doet in FF - voor mijn geval van mijn desktop naar mijn laptop - dan is er ALTIJD MISERIE.

Want het is door die uitgevoerde sync, dat ik die 2 Mappen kwijt was.
Door die Sync zijn ze verplaatst geweest, dat kan niet anders.

Dus..... ga ik die Sync van FF niet meer gebruiken.

Ik wilde die om het mijzelf gemakkelijker te maken. In plaats van in mijn zeer warme living te zitten wilde ik via mijn laptop in de frisse buitenlucht op PC gaan.
Maar wanneer men dan mappen kwijt bent - mappen die op verscheidene andere plaatsen worden geïnstalleerd, die men niet meer vindt. enz;enz.enz.
dan is het niet meer te doen.

Ofwel doe ik iets verkeerd waardoor dit alles in de war loopt en de mappen verplaatste worden en/of verdwijnen.

En dan zou ik gaarne weten WAT ik verkeerd doe en HOE ik het juist moet doen.

OEF !!!!!!!!!!!!!!!!

Flamingo :shock: :twisted:
Plaats reactie