Na elke update is Firefox weer in het Engels

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lobo405
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 oktober 2017, 10:20
    Windows 10 Firefox

Na elke update is Firefox weer in het Engels

Bericht door lobo405 »

Sinds een tijdje is Mozilla Firefox elke keer weer in het Engels na een update.
Dan moet ik handmatig de NL versie downloaden en installeren.
Ik heb op internet gezocht, in de instellingen, in het register, maar vind geen oplossing/reden voor dit probleem.
Als de Engelse versie er is heb ik problemen met sommige sites omdat die blijkbaar een check doen naar de taal van de browser.
Die sites komen dan in het Engels i.p.v. het Nederlands.

Hoe kan ik dit oplossen want ik wordt er een beetje moe van.
Windows 10 Pro 64 bits
Firefox NL 64 bits, huidige is 56.0.2

Mijn dank
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Na elke update is Firefox weer in het Engels

Bericht door Torzan »

Je gebruikt toch geen Engelse versie met een Nederlands taalpakket? Zo ja, kan dat er iets mee te maken hebben. Controleer ook of je niet zowel de 32-bits als de 64-bits versie hebt geïnstalleerd.

In principe zou je dit moeten kunnen oplossen door eventueel eerst Firefox te verwijderen (niet noodzakelijk) en de Nederlandse versie te installeren vanaf deze pagina. Al je instellingen blijven gewoon behouden. Zie ook deze en deze supportvraag.

Als je meteen wilt weten of het probleem is opgelost en dus niet wilt afwachten tot de volgende versie of kleine update, zou je hetzelfde kunnen doen met een vorige versie i.p.v. de nieuwste, die je hier kunt vinden. Deze versie zou zichzelf na installatie dan moeten bijwerken naar 56.0.2, ook Nederlands. Als dat weer fout gaat, kijken we verder.
Gebruikersavatar
lobo405
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 oktober 2017, 10:20
    Windows 10 Firefox

Re: Na elke update is Firefox weer in het Engels

Bericht door lobo405 »

Ik had vroeger de 32 bit versie, maar voor zover ik kan nagaan nu de 64 bit.
Hoe kan ik zeker zijn dat er geen 32 bit resten zijn die de boel kunnen verzieken.
En nee, ik installeer van de genoemde link, die ik eerder had gevonden vanuit de eerste link die je geeft, puur de NL 64 bit versie.
Ik heb nog een iets oudere 64 bit NL versie, die installeer ik dan eerst wel even na verwijderen.
Wat ik mij wel afvraag is of alle extensies ook verdwijnen na verwijderen van firefox, net als mijn thema :-(
Ik heb namelijk een tweetal add-ons/extensies die ik veel gebruik.

Bedankt trouwens voor de snelle reactie.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Na elke update is Firefox weer in het Engels

Bericht door Torzan »

Op zich is er weinig kans op 'resten' en zou dit goed moeten gaan. Je zou de schijf of schijven kunnen laten zoeken op firefox.exe om meerdere installaties of resten ervan te kunnen vinden. Ook wordt weleens geadviseerd om voor een 'schone installatie' de programmap of -mappen (Mozilla Firefox) van de eerder geïnstalleerde versie na verwijderen ervan te hernoemen als die nog bestaat voordat je Firefox opnieuw installeert.

Ik zou de laatstgenoemde versie (56.0.1) van de FTP-server gebruiken, want de andere links leiden niet naar een oudere versie. Deze pagina op dit moment wel trouwens, maar dan ga je terug naar 55, hoewel dat geen probleem moet zijn. Dat is wel het geval bij teruggaan naar een eerdere versie, want 55 heeft wijzigingen in bepaalde profielbestanden ondergaan t.o.v. 54 en eerder, maar dat doet hier eigenlijk niet ter zake.

Aangezien add-ons (=thema's en extensies) zich in je profiel bevinden en profielen (en daarmee zoals gezegd instellingen) na verwijderen van Firefox niet wordt verwijderd, kun je Firefox gewoon verwijderen en opnieuw installeren. Vanaf versie 57 zullen alleen WebExtensions werken, dus let er vast op dat het add-ons zijn die daarvoor geschikt zijn als het zover is; voor thema’s hangt het af van het type ervan. Deze en deze pagina geven misschien meer info.
Gebruikersavatar
lobo405
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 oktober 2017, 10:20
    Windows 10 Firefox

Re: Na elke update is Firefox weer in het Engels

Bericht door lobo405 »

Torzan, bedankt voor de uitleg.
Dan zal er denk ik geen reden voor zijn om Firefox niet even compleet te verwijderen (op de profielen na) en weer te installeren, eventueel dus eerst met die oudere versie als test.
Ik wil graag begrijpen wat er verkeerd gaat omdat ik dus van begin af aan met de Nederlandse versie werk voor zover ik weet.
Eerst lees ik nog even de links door die je aangeeft.
Plaats reactie