zoeksuggesties

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
fuut
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 juli 2015, 20:31
    Macintosh Firefox

zoeksuggesties

Bericht door fuut »

Hallo,

Firefox blijft hardnekkig zoeksuggesties geven terwijl er géén vinkjes zijn geplaatst. Hoe is dat op te lossen?

B.v.d.

fuut
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: zoeksuggesties

Bericht door Torzan »

Waarschijnlijk bedoel je alleen de vinkjes in het paneel Zoeken.

Als je helemaal geen suggesties wilt zien, dien je ook de vinkjes onder het paneel Privacy & Beveiliging -> Adresbalk uit te vinken. Dat zijn echter suggesties van een andere orde (geschiedenis, bladwijzers en open tabbladen), en dus 'minder gevaarlijk' dan die van zoekmachines.

Zie ook dit en dit supportartikel.
fuut
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 juli 2015, 20:31
    Macintosh Firefox

Re: zoeksuggesties

Bericht door fuut »

Je kunt niet alle zoekmachines verwijderen uit het vak van de Eén-klik zoekmachines.; dus blijft in mijn geval Wikipedia (de overgebleven zoekmachine) suggesties geven ook nadat ik uw adviezen -die vermeld staan in uw reactie- heb opgevolgd. Ik ervaar dat als erg dwingend.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: zoeksuggesties

Bericht door Torzan »

Dat kan wel degelijk; zie hier voor meer info.

Als je een standaardzoekmachine hebt ingesteld, zal die wel suggesties blijven geven, maar daar is het ook een zoekbalk/-veld voor. Dat staat echter los van de één-klik-zoekmachines. Andere suggesties die je ziet, zijn afkomstig van eigen ingevoerde termen.

Er is overigens niets dwingend aan Firefox (het blijft de meest aanpasbare browser); één-klik-zoekmachines bieden een keuze om eenmalig van de standaardzoekmachine af te wijken in plaats van de instellingen ervoor om te zetten voordat dit mogelijk is, dus ook al zou het niet mogelijk zijn om dit helemaal uit te zetten, is er nog niets aan de hand.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat sommige mensen zich zo ontevreden over Firefox kunnen voordoen op dit forum. Het zou ook al schelen als er eens in supportartikelen wordt gekeken voordat bepaalde vragen worden gesteld.
Plaats reactie