binnen een pagina zoeken, toolbar

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
henry29
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 april 2011, 14:20
    Windows 10 Firefox

binnen een pagina zoeken, toolbar

Bericht door henry29 »

Sinds ik met de nieuwe mozilla werk, werkt mijn google lite toolbar niet meer. Deze was handig om binnen een pagina naar woorden te zoeken. Met Mozilla kan dat ook alleen het venster om te typen moet ik telkens oproepen, dit vind ik lastig. Kent iemand misschien een toolbar om binnen een pagina te zoeken? of een manier zodat het zoekvenster van mozilla blijft staan? (binnen pagina zoeken)

Mvg Henry
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: binnen een pagina zoeken, toolbar

Bericht door nirwana »

Henry,

Gebruik gewoon de toetscombinatie CTRL+F in Firefox.
Dan hoef je niet op zoek naar een toolbar of een andere extensie.

CTRL+F werkt niet alleen in Firefox, maar is in veel andere toepassingen ook de sneltoets om een zoekvenster te openen. Dus als je jezelf dat aanwent dan heb je daar ook op andere plaatsen mogelijk profijt van.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
henry29
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 april 2011, 14:20
    Windows 10 Firefox

Re: binnen een pagina zoeken, toolbar

Bericht door henry29 »

dit wist ik, maar zoals ik al schreef wil ik een zoekvenster dat blijft staan zonder dat ik het op moet roepen. Nu heb ik van zoeken op pagina een snelkoppeling aan de werkbalk (loepje) maar nu moet ik nog telkens een handeling verrichten.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: binnen een pagina zoeken, toolbar

Bericht door Pettic »

Kijk eens bij de Opties> Navigeren en zet een vinkje bij [v] "Naar tekst zoeken wanneer u begint met typen".
Je kunt op de pagina dan gewoon tikken en gaandeweg vindt FF al dan niet de gezochte tekenreeks.
Windows; Firefox; Thunderbird
henry29
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 april 2011, 14:20
    Windows 10 Firefox

Re: binnen een pagina zoeken, toolbar

Bericht door henry29 »

Bedankt Pettic, ik ben bijna helemaal tevreden. Het zoekwoord verdwijnt nu na een aantal seconden. Deze tijd moet eigenlijk langer zijn, of dat het zoekvenster blijft staan.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: binnen een pagina zoeken, toolbar

Bericht door Pettic »

Via de configuratie-editor (in URL about:config) kun je de tijd vergroten.
Zoek naar accessibility.typeaheadfind.timeout, de standaardwaarde is 5000 (5 seconden), maak er bijvoorbeeld 10000 van. Na herstart bekijk je het resultaat.
Windows; Firefox; Thunderbird
henry29
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 april 2011, 14:20
    Windows 10 Firefox

Re: binnen een pagina zoeken, toolbar

Bericht door henry29 »

Bedankt Pettic, het werkt zelfs beter als voorheen.

groet,Henry
Gesloten