FF Developer Edition naast FF Quantum?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Android Firefox

FF Developer Edition naast FF Quantum?

Bericht door llorrell »

Nu Firebug niet meer werkt in FF (een driewerf jammer!) ben ik op zoek naar een alternatief. Het prettige van Firebug vond ik de inspector-mogelijkheid waarmee je de pagina-onderdelen zichtbaar werden door met je muis erover te gaan.

Op mijn zoektocht kom ik Firefox Web Developer tegen. Ik begrijp dat dit een speciale versie van FF is.

Kan ik deze naast mijn gewone FF installeren? Of overschrijft ie mijn huidige FF. Of is het dezelfde FF met extra mogelijkheden? Ik kom er niet goed uit.

Overigens heb ik al wel de Web Developer Add-On geïnstalleerd, maar hiermee kan je niet over de pagina "muizen" en onderdelen highlighten. Hier moet je bij voorbaat iets kiezen, bv. "edit CSS" (waar het mij voornamelijk om gaat) en dan krijg je de hele reutemeteut.

Is er iemand die ervaring heeft met deze Firefox-variant?

Ik heb nu Firefox Quantum 57.0.3
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: FF Developer Edition naast FF Quantum?

Bericht door Torzan »

Ik heb Firebug nooit gebruikt maar me wel altijd afgevraagd waarom dat nog nodig is, aangezien dezelfde functionaliteiten in de ontwikkelaarshulpmiddelen van elke Firefox-versie zitten. Nog wel althans, want ze gaan meen ik een add-on worden. Wat dat betreft zou je Developer Edition (nog) niet nodig hebben, behalve dat je hierin de nieuwste functies vindt en soms wat dingen kunt doen die niet in de normale versie kunnen.

Een samenvatting van de verschillen tussen de reguliere en dev-edities vind je hier, en een artikel voor 'overstappers' van Fireug naar FF Dev Edition hier. Ook deze pagina kan handig zijn; zoals je ziet, kun je Dev Edition naast de reguliere versie installeren en wordt er een apart profiel voor aangemaakt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: FF Developer Edition naast FF Quantum?

Bericht door nirwana »

De Inspector zit standaard in Firefox. Zie https://developer.mozilla.org/nl/docs/T ... _Inspector voor meer informatie.

Zo komt er steeds meer functionaliteit in de Developer Tools van Firefox.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 7 Firefox

Re: FF Developer Edition naast FF Quantum?

Bericht door llorrell »

Alvast dank voor jullie tips. Ik ga ermee aan de slag.
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 7 Firefox

Re: FF Developer Edition naast FF Quantum?

Bericht door llorrell »

Bedankt :) Jullie aanwijzingen hebben prima geholpen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: FF Developer Edition naast FF Quantum?

Bericht door nirwana »

Ok, dat is goed om te lezen. Dan sluit ik dit onderwerp.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten