Downloads gaan niet naar de aangegeven locatie

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Oxidate
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 april 2009, 14:15
    Windows 7 Firefox

Downloads gaan niet naar de aangegeven locatie

Bericht door Oxidate »

Zoals de titel al zegt de downloads gaan niet meer naar de opgegeven locaties.
Als met rechts op een foto klik kan ik kiezen "afbeelding opslaan als .... " ik kies de map waar het heen moet maar het gaat altijd naar I:\Temp waar sommige bestanden heen gaan als ik daar op klik bijvoorbeeld een .zip bestand.
Ook als ik op een tekstbestand klik komt een pop-up schermpje met openen met : ik kies dan kladblok maar het gaat naar I:\Temp en het krijgt geen eens de toevoeging .txt mee hetzelfde gebeurd met .zip ook moet zelf het bestand een toevoeging geven van .zip.
Ik heb het in "Opties" al veranderd in "Altijd vragen waar bestanden worden opgeslagen" maar het komt altijd terecht in I:\Temp.

Het begon ongeveer twee weken geleden ,voorheen nooit problemen gehad,alles ging altijd naar de opgegeven mappen.

Wie het weet mag het zeggen.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Downloads gaan niet naar de aangegeven locatie

Bericht door Torzan »

De eerste vraag is altijd of dit ook met uitgeschakelde add-ons / in de Veilige modus (van Firefox) gebeurt; vaak is een add-on (extensie of plug-in) de oorzaak, en blijft het probleem uit bij het uitschakelen ervan.

Verder is bekend dat bepaalde software, zoals Advanced SystemCare met Surfing Protection, dit gedrag kan veroorzaken; zie deze supportvraag voor een dito probleem, en de geboden links naar supportartikelen. Bestanden worden per definitie eerst naar een map Temp gedownload en van daaruit naar de gekozen locatie in Firefox verplaatst. De gedachte is dat externe software hiertoe toegang weigert of zich er op een andere manier mee bemoeit. Antivirus-, antimalware- of andere beveiligingssoftware valt hier ook onder.

Doorgaans zou je in de updategeschiedenis van zowel Firefox als van add-ons (of externe software) kunnen zien wanneer er iets is bijgewerkt en dat kunnen herleiden naar de datum van wanneer het probleem is begonnen.
Oxidate
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 april 2009, 14:15
    Windows 10 Firefox

Re: Downloads gaan niet naar de aangegeven locatie

Bericht door Oxidate »

Torzan schreef:De eerste vraag is altijd of dit ook met uitgeschakelde add-ons / in de Veilige modus (van Firefox) gebeurt; vaak is een add-on (extensie of plug-in) de oorzaak, en blijft het probleem uit bij het uitschakelen ervan.
Soms is het easy,dank zij jouw idee,heb ik één voor één add-ons die mij daar voor in aanmerking kwamen uitgeschakeld.
En Download Ninja was de boosdoener, gelijk maar verwijderd, gebruikte hem toch al niet meer.(als je iets niet gebruikt weg ermee. :roll: )
In "Opties" gelijk alles weer terug gezet,en het werkt weer normaal.
Mijn dank voor de hulp.
Plaats reactie