Het redden van Bookmarks in FF 58

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Het redden van Bookmarks in FF 58

Bericht door Janusz2018 »

Mijne heren,

Na een computer crash, alles weer op moeten bouwen en gelijk Firefox 58 geinstalleerd, immers, ik was een van de eerste die FF ging gebruiken en dan is afscheid nemen moeilijk.

Maar, nu zit ik met een probleem.

21 december 2017 bewerkte ik keurig alle bookmarks, dus mappen maken met daarin wat ik aan linkjes had over dat thema. Echter…..vergeten een reserve kopie te maken. De laatste json die ik heb is van augustus 2017 dus mijn hele nieuwe opzet ontbreekt.

Daar ik wel een kopie van de hele C schijf op een andere PC heb kunnen maken, kon ik ook dus weer in “bookmarkbackups” komen en heb daar bookmarks-2018-01-25_ etc etc etc ==.jsonlz4 staan.

Dus de allerlaatste file voor de crash.

Mijn vraag is, daar ik dus geen officiele json reserve kopie meer kan maken, maar wel die file heb, kan ik deze file zo naar Firefox 58 kopieren of werkt dat niet? Wat ik nu heb ontbreken 25 zeer belanrijke links aan en die zou ik dus niet meer kunnen redden.

Ik hoop dat het antwoord JA is, want dan ben ik gered. :D

Met vriendelijke groet,

Janusz
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Het redden van Bookmarks in FF 58

Bericht door adri »

Normaal gesproken zou dat geen probleem moeten zijn.
Afbeelding
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Het redden van Bookmarks in FF 58

Bericht door Janusz2018 »

Hai Adri

Dank voor je antwoord.

Dus nog maar een keer proberen. Gewoon kopiëren of de file die er van het begin na installatie staat overschrijven?
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Het redden van Bookmarks in FF 58

Bericht door Janusz2018 »

Ik heb gewoon de laatste jsonlz4 fil nu naar .58 gekopieerd maar er verandert niets.

Wat doe ik verkeerd?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Het redden van Bookmarks in FF 58

Bericht door Torzan »

Ik weet niet waar precies het naartoe is gekopieerd, en vervangen lijkt natuurlijk logischer.

Volgens de instructies die je hier kunt vinden, zou je het bestand óf in de juiste map binnen de profielmap moeten plaaten (diezelfde map voor back-ups, waarbij mogelijk een maximum geldt, zodat je misschien wat oudere dient te verwijderen), of gewoon via 'Bestand kiezen...' in dat venster naar de locatie van dat kopiebestand elders kunnen verwijzen. Firefox decomprimeert dan het bestand en zet het om naar een normaal bladwijzerbestand in de profielmap zelf. Hou er ook rekening mee dat sessionstore-bestanden en hun back-ups iets anders zijn dan bladwijzerbestanden. Zie ook deze supportvraag.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Het redden van Bookmarks in FF 58

Bericht door Janusz2018 »

Ik heb het nog anders gedaan en dat werkt.

Oude.json file genomen, die in Notepad++ gezet, de laatste jsonlz4 genomen daar alles geselecteerd en die in de file in Notepad geplakt en opgeslagen. Daarna herstellen aangeklikt op de datum die daar nog stond en alles was terug.

Dus alles is er weer
Gesloten