Grijze balken

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
gerardbr
Berichten: 9
Lid geworden op: 4 oktober 2017, 10:53
    Android Firefox

Grijze balken

Bericht door gerardbr »

Beste forumleden,
Weet iemand een manier om de twee grijze balken onderin het Firefox (versie 58) te verwijderen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Grijze balken

Bericht door Pettic »

Zou je een afdruk van dat deel kunnen maken? In mijn versie zijn die balken niet te zien en kan die ook niet oproepen.
Vroeger lag de oorzaak vaak in een slechte extensie, maar of dat nu nog kan is mij niet bekend.
Start FF eens op zonder de add-ons, zie menu Help> Herstarten met uitgeschakelde add-ons.
Windows; Firefox; Thunderbird
gerardbr
Berichten: 9
Lid geworden op: 4 oktober 2017, 10:53
    Windows 10 Firefox

Re: Grijze balken

Bericht door gerardbr »

Ik heb FF opgestart met alle add-ons uitgeschakeld. Blijft hetzelfde.
In de onderste balk staat links: Adverteren, Bedrijf, Over
In de tweede staat links alleen Nederland.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Grijze balken

Bericht door Pettic »

Dit klinkt naar een programma dat ongewenste aanpassingen verricht. Laat je computer eens controleren op spam.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Grijze balken

Bericht door nirwana »

Even advocaat van de duivel spelen: kun je zien waar die Over link naar verwijst. Mogelijk geeft dat een indicatie van de herkomst.

Je mag er ook op klikken om te zien waar je uitkomt, maar dat doe je op eigen risico. Je kunt je netwerkverbinding verbreken of Firefox offline zetten voordat je erop klikt. An Jan Firefox de link niet volgen, maar zie jij mogelijk wel waar die heen gaat.

Hier een screenshot plaatsen helpt ons ook altijd erg, maar dat vroeg Petticoat ook al, dus ik val in herhaling.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
gerardbr
Berichten: 9
Lid geworden op: 4 oktober 2017, 10:53
    Windows 10 Firefox

Re: Grijze balken

Bericht door gerardbr »

Heren,
Dank voor jullie reactie(s). Ik had natuurlijk wel gelezen van de screenshot, maar het probleem is dat ik niet wist hoe ik die moest plaatsen...
Misschien heb ik niet helemaal duidelijk gemaakt dat ik dit alleen in het startscherm heb.
Ik heb google als startscherm en kom er nu achter dat het daar mee te maken heeft! 'Over' gaat nl. ook over Google en toe ging mij een lampje branden.
Ingesteld 'Met een leeg scherm' opstarten, en het probleem was voorbij.
Allen dank voor het meedenken.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Grijze balken

Bericht door Torzan »

Aangezien een zoekopdracht op 'Adverteren, Bedrijf, Over' (via de rechtermuisknop, en met de juiste aanhalingstekens) naar de onderkant van diverse soorten startpagina's leidt, leek dit ergens voor de hand te liggen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Grijze balken

Bericht door nirwana »

Mooi dat het is opgelost.

Dan sluit ik dit onderwerp.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten