Topwebsites en Highlights.

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Hakar
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 december 2011, 16:35
    Windows 7 Firefox

Topwebsites en Highlights.

Bericht door Hakar »

Deze opties heb je bij het openen van een nieuw tabblad.
Nu is het al een poosje zo dat de inhoud nogal wisselend kan zijn, naargelang of je je echte favorieten en meest bezochte sites vastzet.
Daarnaast krijg je dus een willekeur aan websites die u het vaakst bezoekt, of interessante dingen die u onlangs hebt bezocht.


Een website is toch een site die een eigenaar van die site als hoofdpagina heeft?
De daaronder liggende paginas maken deel uit van de site, maar zijn in mijn beleving geen sites maar sub-sites.

En daar wringt voor mij de schoen.
Na een bezoek aan bijvoorbeeld een forum van een bepaald merk auto, blijf ik alle sub-sites wegklikken om weer een schoon nieuw tabblad te krijgen met de zogenaamde Topwebsites.

Aangezien ik weinig zin heb in een RSI aandoening ben ik op zoek naar een simpeler manier om al die onderliggende pagina's te verwijderen in plaats van driehonderdduuzend keer op dat rondje te klikken en dan nog eens op verwijderen.
Ik dacht het te hebben gevonden, door op verwijderen uit geschiedenis te klikken, maar dat is ook een gebed zonder einde.

Zijn deze links terug te vinden op een andere plek in de pc, en daar door selectie te verwijderen?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Topwebsites en Highlights.

Bericht door Torzan »

Waar je vermoedelijk op doelt, is het feit dat Topwebsites in feite geen topwebsites zijn, maar topwebpagina's. Een website is immers een collectie van webpagina's, en je kunt dus nooit een (hele) website opslaan, wel pagina's ervan. Zelfs mensen die het over 'mijn website' hebben als ze hun persoonlijke pagina op een sociaal-mediaplatform bedoelen, zeggen eigenlijk iets wat onjuist is. Mozilla probeert het onderscheid geloof ik wel aan te houden, maar is hier ook niet overal consistent in.

Maar... ik gebruik het niet intensief, maar zie bij Topwebsites bv. wel support.mozilla, maar dan wel verwijzend naar slechts 1 bepaalde veelbezochte pagina aldaar, en dus ook maar 1 keer, terwijl ik er regelmatig meerdere bezoek; het is dus blijkbaar de meest populaire. Ook in meerdere (test)profielen zie ik er nooit 2 of meer van dezelfde website. Begrijp ik goed dat je van 1 website/domein meerdere pagina's ziet in Topwebsites en/of Highlights? Of zelfs alleen maar resultaten van die website en geen enkele andere?

(...) Bij navraag beweerde een ontwikkelaar dat er altijd maar 1 uniek domein wordt weergegeven, zowel voor Topwebsites als voor Highlights. Het zou immers ook onlogisch zijn om daarvan meerdere te tonen ten koste van andere pagina's. Gaat het bijvoorbeeld om een Google-resultaat en je verwijdert dat, dan zal dit wel verdwijnen, maar wellicht worden vervangen door een ander hooggeplaatst resultaat, dus misschien gaat er bij jou daarmee iets fout? Mocht je er inderdaad meerdere zien, heb je de Veilige modus van Firefox al eens geprobeerd om eventueel verstorende add-ons uit te sluiten? Voor dat vervangende gedrag bestaat overigens wel een bug (met daarin ook de tip om er 1 vast te zetten), maar ik denk niet dat die jouw probleem beschrijft, of toch?

Ik heb (misschien om bovenstaande) geen add-on kunnen vinden die iets met Topwebsites of Highlights doet, maar misschien zijn ze er wel. Verder denk ik dat deze locaties in de places-database worden opgeslagen en niet bereikbaar zijn via bv. de Bibliotheek of een ander menu, dus handmatig bewerken zal lastig zijn. Maar nogmaals, volgens mij zou het niet nodig moeten zijn. Je kunt natuurlijk ook even een 2e profiel aanmaken, daarin geen add-ons installeren, en kijken of het gedrag dan wel juist is, dan weet je al genoeg. Of gewoon al je add-ons handmatig uitschakelen en 1 voor 1 weer inschakelen als het probleem met uitgeschakelde add-ons wegblijft.
Hakar
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 december 2011, 16:35
    Windows 7 Firefox

Re: Topwebsites en Highlights.

Bericht door Hakar »

Waar ik op doel, is dat ik bij het openen van een nieuw tabblad, daar twee rijen van 12 stuks tegels krijg te zien waarin dan de logos te zien zijn van de zogenaamde Topwebsites.
Ik probeer er een plaatje bij te plakken.
Afbeelding

Bij het plaatje van skodaforum bijvoorbeeld klik ik op het rondje rechts bovenaan, en daarna op verwijderen.
Plaatje gaat even weg, maar er komt een nieuw plaatje van dit skodaforum voor terug.
Even getest, en het zijn allemaal verschillende paginaregels die er onder hangen.

Vind dit heel erg lastig, en krijg dus zo weinig kans om mijn paginas op eigen wijze in te delen.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Topwebsites en Highlights.

Bericht door Torzan »

Het is moeilijk te zien in je afbeelding maar de strekking is duidelijk; je ziet dus wel slechts 1 'topwebsite' van dat domein, maar deze wordt steeds vervangen door een andere die populair is, zoals de bug beschrijft. Vastmaken van bijvoorbeeld de indexpagina van dat forum lijkt mij dan ook de oplossing, en/of even wachten wat er met de genoemde bug gebeurt.

Zie ook deze en deze supportpagina voor meer info.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Topwebsites en Highlights.

Bericht door Leono »

Hallo Hakar,

Ook ik zie deze "plaatjes" regelmatig, maar ik doe er niets mee, behalve er vanuit mijn ooghoek een vage blik op werpen. De vraag is dus: wat wil jij er eigenlijk mee?

Alles wat je wil bezoeken is op vele manieren toegankelijk. Bladwijzers en RSS-feeds zijn wat mij betreft de allerhandigste manieren.

De plaatjes in het nieuwe tabblad wisselen steeds, dus wat heb je er aan?

Soms bezoek je dezelfde website heel vaak op één dag. Dan kunnen de plaatjes handig zijn.

Maar, als ik morgen opsta weet ik niet direct welk plaatje er in het tabblad zou kunnen staan.

Als je de plaatjes uitschakelt, krijg je beslist geen RSI!
Geduldig bladeraar
Plaats reactie