Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Torzan »

Beste Janusz,

Ik herinner me een topic van je waarin je ook niet erg meewerkte en zelfs meende mij persoonlijk te moeten aanvallen, ook voorzien van een tekst waarin je aangaf dat je enorm lang en druk bezig bent met je werk voor een forum, en ondertussen heel veel tijd in dat topic stopte. Datzelfde lijkt hier nu te gebeuren. Al die zaken interesseren mij of anderen niets, en ik voel me ook niet geroepen om je ergens in te overtreffen, ook al zou het kunnen. Jij hebt een probleem, en ik beperk me tot dat probleem.

Wat ik voor Mozilla doe moet ook niet ter zake doen. Ik baseer me op feiten, techniek en bekende bugs en problemen en bijbehorende oplossingen, en hanteer dezelfde regel als bij een helpdesk: iemand heeft een probleem, en het doel is om dat binnen een kwartier te verhelpen. Nodeloze discussies op een forum, het afkraken van Firefox en uitweiden over niet ter zake doende dingen en zelfs het betrekken van anderen in een ander forum vallen daar niet onder, kort en bondig houden en je beperken tot het probleem wel. De manier waarop ik iets schrijf kan direct klinken, maar is nooit belerend bedoeld. Misschien doe ik dat met uitspraken zoals ze misschien ook in een boek staan en die daarom soms niet te poeslief en aardig overkomen, waar sommige forumgebruikers misschien gevoelig voor zijn. Maar zeg nou zelf, als je een helpdesk aan de lijn krijgt, blijf je ook vriendelijk, en zul je ze niet gauw tegenspreken of zelfs adviezen in de wind slaan, nietwaar? Dan wil je een snelle oplossing, ongeacht met wie je en hoe deze persoon spreekt, en hetzelfde is de bedoeling van een forum.

Ik heb je in dit topic geadviseerd via mogelijke directe oorzaken (32- of 64-bits en plug-ins), en daarna snel het advies gecorrigeerd / aangepast vanwege de bekende bug. Dit omdat ik hetzelfde ervaar, met (waarschijnlijk) exact dezelfde foutmelding die je zelf ook zou kunnen zien maar die misschien wat technisch is, namelijk kijken wat er in de Webconsole gebeurt (via Ctrl+Shift+K) op je forumpagina waarbij een video niet werkt, en die identiek is aan die in de gemelde bug. Alles wat ik heb voorgesteld, zelfs voorzien van de links, is dezelfde versies installeren, dus 59 én 60, uitsluitend met de bedoeling om aan te tonen dat het om deze bug gaat. Wat is er niet duidelijk aan het feit dat de bug in 59 en 60 bestaat?

De bug is in 61 verholpen, maar had het net zo goed niet kunnen zijn, omdat het volgens ontwikkelaars om een fout in de video's zelf zou gaan. (Toegegeven, ik heb soms ook wat moeite met dat beleid van Mozilla, wetende dat het gebruikers zou kunnen kosten, maar er ook wel begrip voor.) Je hebt ondertussen wel 58 geïnstalleerd, maar niet 59 zoals voorgesteld, wat je echt maar een minuut kost. Kom dan niet aan met dat je het druk hebt en nieuwe forumposts, maar doe dat ook, want dat is het enige punt dat op dit moment nog interessant is. Waarom? Omdat, als ze in 59 bij jou wel zouden werken, dat zou betekenen dat er misschien een workaround is voor iedereen om dergelijke video's wel in 59 of 60 te kunnen zien, en dan ga ik naar mijn mening al ver. Als je meldt dat het inderdaad in 59 ook niet werkt, zijn we klaar.

Het zou helpen als je adviezen wat meer opvolgt, en dat geldt ook voor anderen. Het al dan niet continu in twijfel trekken ervan, of ze nu van mij of iemand anders komen en zelfs keihard in bugs worden genoemd, of het overslaan van bepaalde stappen omdat een gebruiker daar geen zin in heeft of denkt het beter te weten, kan soms behoorlijk irritant zijn en kan de bedoeling van een ander om iemand nog verder te helpen verhinderen, omdat dat simpelweg de procedure voor probleemoplossing verstoort. Uiteraard kunnen discussies later nog worden gevoerd, maar volg dan eerst de adviezen om het probleem mogelijk op te lossen, ook in het belang van anderen en zelfs ontwikkelaars die in extreme gevallen wel kunnen meekijken, al dan niet via anderen.

Tot slot: als dingen "in andere browsers wel werken", is dat nooit een maatstaf, hooguit een indicatie, ook al kan het nuttig zijn voor Mozilla om te weten en daarmee iets te doen, maar het hoeft geen echte bug te zijn. Mozilla is een van de (2) grondleggers van de internetbrowser, en het is nooit verwonderlijk dat iets in andere browsers (die vaak een kloon zijn) wel werkt. Dit is puur marketingstrategie; IE deed het jaren geleden al, en het is het sterkste wapen om nieuwe gebruikers te vergaren, maar soms tegelijkertijd een kwetsbaarheid. Hetzelfde gebeurde bijvoorbeeld ook in de tijd dat men nog maar 2 mobieletelefonieproviders in Nederland had; de tweede ging als eerste zendmasten bouwen waar de eerste nog geen of slechte dekking had. Gebruikers zijn hier nogal gevoelig voor, en ik sluit niet uit dat veel van je forumgebruikers een andere browser zullen overstappen. Het zij zo, maar ik zou het zelf nooit doen, of deze hooguit tijdelijk gebruiken.

Ook nog dit: misbruik Bugzilla niet voor je gedachten als je het wat dit probleem betreft ergens niet mee eens bent. Eerstens is het daar niet voor bedoeld, en ten tweede maak je waarschijnlijk weinig kans dat er iets mee wordt gedaan. Het is een plek voor ontwikkelaars die zich baseren op feiten, en ik zie tot nu toe geen technische onderbouwingen van je die hun conclusie in twijfel trekken.

Mocht je denken dat even installeren van 59.0.3 echt te veel is, kun je ook zip-versies van Nightly 59, 60 en 61 downloaden en met een apart profiel uitvoeren, waarna je kunt zien dat het probleem uitsluitend in 59 en 60 zou moeten bestaan, maar iets zegt me dat je dat ook niet wilt.

/Edit
Nog even dit:
Janusz2018 schreef: Mijn video’s zijn schoon, want ze komen van zeer grote nieuwszenders, van wie ik toestemming heb ze te downen, en deze nieuwszenders kunnen zich geen ellende veroorloven, dus je laatste opmerking klopt niet.
Het feit dat je deze video's van grote nieuwszenders hebt verkregen zegt absoluut niets over dat ze overal en altijd zouden moeten werken of schoon zijn. Ook zij zouden immers met het probleem van de beschadigde video's te maken kunnen of zelfs moeten hebben. In plaats daarvan zou je dus beter kunnen proberen aan te tonen dat een dergelijke video op hun forum of elders géén problemen geeft. Dat je vindt dat mijn opmerking niet klopt, is daarom alleen jouw mening en ook nergens op gebaseerd. Graag een beetje uitkijken dus met dat soort conclusies en wat je over mijn opmerkingen schrijft.

Verder kun je hier verschillende zip-versies van een Windows-build van FFmpeg downloaden, ergens in een willekeurige map uitpakken, zoals C:\Program Files\ffmpeg-latest-win32-shared\, en ffmepg.exe gebruiken. Doen wat in de bug wordt voorgesteld, dus uitvoeren van de regel

Code: Selecteer alles

ffmpeg -i file.mp4 -codec copy file_fixed.mp4
met als bronbestand file.mp4 in de submap bin (of je zorgt ervoor dat hiernaar een zoekpad bestaat) bouwt de video inderdaad om naar een werkende versie in zowel 59 als 60. Die vind je dan waarschijnlijk standaard terug in de map C:\Users\<gebruiker>\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\ffmpeg-latest-win32-shared\bin\ , maar als je bijvoorbeeld een map fixed_videos op d:\ aanmaakt (vereist) en

Code: Selecteer alles

ffmpeg -i file.mp4 -codec copy d:\fixed_videos\file_fixed.mp4
opgeeft, vind je ze daarin terug.

Let wel: bij de meest recente build van FFmpeg werkt dit niet, omdat de kapotte header van de video de omzetting zelfs blokkeert (!). Betere resultaten krijg je als je de op dit moment bovenste versie op die pagina gebruikt, d.w.z. ffmpeg-20180102-41e51fb-win32-shared van 2 januari.

Genoeg spielerei. Doe er iets leuks mee of niet, dat staat je vrij, maar hopelijk kun je het deze keer waarderen.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

Ik begin met de laatste regel.

Ik heb nergens gesteld dat ik iets NIET waardeer, Je steekt je tijd er in en dat vereist alleen al waardering. Punt.

Tjezus, dus ergens heb ik eens iets geschreven en dat gaan we nu gebruiken?? De tijd in dat topic valt mee, ligt aan de aanslag snelheid.

Ik was gewoon nieuwsgierig ook waarom je nog een veel bekritiseerde versie 56 gebruikt. Oke, doet verder niets terzake.

Alles is bij mij 64-bits en vanaf het moment dat het mogelijk was bij FF direct er op ingeschakeld, dus waarom zou ik dan naar 32-bits gaan?

Ondanks dat je daar aan twijfelt heb ik al je advies opgevolgd, heb alleen geen 32-bits geïnstalleerd, alle plugin’s nagekeken en gekeken of bijwerken nodig was. NIETS, Nada.

Ik heb ooit eens een PC gekocht commodore 64 en ben aan het werk gegaan, nooit een cursus gevolgd met vallen en opstaan geleerd, alleen voor html heb ik eens een cursus gevolgd dat is alles.
Ben op een leeftijd dat de meeste al langzaam aan doodgaan denken, dus Webconsole gaat aan mij voorbij. Heb te weinig technische kennis me daar in te verdiepen en trouwens ook geen zin meer in nu. Want geloof me, als echt alles zo simpel was, had ik niet eens die post gestart

Ik moest weg wegens afspraken elders, ik heb iemand anders hier op kantoor 59.0.3 er op laten zetten, ben net terug en zag dat het hier ook niet werkte, opdracht gegeven 58.02 er op te zetten, alles te vergrendelen. Ik ben er klaar mee.

Ik werkte toen ik begon met Netscape, was ik gek mee, zeer korte tijd met IE maar dat was k snel zat en toen Firefox op de markt kam was ik een van de eerste die ermee begon, IE is daarna nooit meer gebruikt. Toen Chrome kwam deze naast FF geïnstalleerd maar verder niets.

Maar denk niet dat ik alleen het forum heb, dat forum waar ik de voorbeelden plaatste is een hobby, die de kers op mijn werktaart is, 10% van waar ik dagelijks mee bezig ben.

Ik meld je dus nu bij deze dat 59.0.3 ook niet werkt, we zijn dus klaar.

Ik sluit FF af voor updates en kijk wel over een paar weken of 61 er al is.

Dank voor je tijd en adviezen, ik ga met mijn werk aan de slag.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door nirwana »

Ik heb dit net getest met Firefox 60 (op Ubuntu Linux 18.04) en dan zie ik in eerste instantie ook de foutmelding.

Vervolgens Firefox Nightly geinstalleerd (61.0 a1) en dit weer geprobeerd.
Daarin is het probleem met de video's opgelost, want ze beginnen meteen te spelen.

Maar voordat Firefox 61 daadwerkelijk wordt uitgebracht is het eind juni (2018-06-26): https://wiki.mozilla.org/Release_Management/Calendar

Als je veel last hebt van dit probleem dan raad ik aan om tot die tijd Firefox Nightly te draaien.
Firefox Nightly en de reguliere Firefox kun je gewoon naast elkaar installeren, zodat je kunt kiezen welke je wilt gebruiken.
Wel is het dan aan te raden om aparte gebruikersprofielen voor beide versies te gebruiken en elk met hun eigen profiel op te starten.
Zie ook https://support.mozilla.org/nl/kb/toege ... ox-nightly
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door nirwana »

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.c ... 448762#c15 bevat nog een tip om de video's zelf aan te passen.
Aangezien Mozilla aangeeft dat er iets in de video-bestanden niet volgens de standaard is, kan het video-bestand ook worden aangepast.

Bijvoorbeeld met ffmpeg en de optie -codec copy: ffmpeg -i file.mp4 -codec copy file_fixed.mp4

Uiteraard kan dit alleen als je de video zelf hebt gemaakt, of op een andere manier toegang hebt tot de video-bestanden om deze te kunnen aanpassen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Janusz2018 »

Hai Nirwana,

Dank voor alle moeite. :wink:

Op moment is het probleem kleinschalig omdat ik bij jullie support pagina 59.2 gdownload heb en geïnstalleerd. Meteen Updatecontrole uitgezet, want anders zit ik zo weer op 60 wat al een keer gebeurde. 58.2 draait goed voor zover ik kan zien, het enige is dat mijn mailserver het ineens niet doet, maar daar zijn ze mee bezig.

Ik heb Nightly bekeken, maar dat durf ik niet aan, ze zijn er nog te intensief mee aan het werk en het risico dat ik nieuws aan het plaatsen ben in een van mijn websites en FF even stopt, waardoor er bij mij weer problemen kunnen ontstaan is te groot, dat wordt dan dubbel werk, heb dat al eens mogen ervaren. Ik wacht dus keurig alles af tot eind juni. :cry:


Antwoord tweede post

Ik had gisteren al in ffmpeg zitten spitten, maar durf dat niet aan, ik kan veel [zelf aangeleerd] maar dat is een klasse te hoog.

Maar denk even met mij mee s.v.p. Men heeft het er over dat de video’s niet valid zijn dat er een beschadiging of zoiets is. Ik heb gisteren op het yabbforum, dat nooit een video geweigerd heeft, ALLE naar de server geuploade video’s [vanaf 2004] in een post geplaatst, dit voorzien van [media] en [/media] Niets werkte. Al deze video’s zouden dan beschadigd zijn? Daarna alle [media]tags wegehaalt en de links aangeklikt, zelfde mededeling in een zwart scherm. Daarna mijn waslijstje in drie verschillende WP sites geplaatst als test, Niets werkte. Normaal ook daar nooit één probleem.

Ik heb speciaal om te testen 2 extra browsers geïnstalleerd, overal werkte het. Alleen alles wat geopend werd in FF en als je daar probeerde te plaatsen, dan werkte het niet, zelfs niet bij een bevriende admin van een ander forum. Hij zag alles omdat hij een andere browser gebruikt.

Ik volg het zelf even niet meer, heeft mee veel tijd gekost. We hebben hier besloten op 61 te wachten en alle PC’of op een andere browser te zetten, of 58.2 te installeren.

Heel veel dank voor je meedenken, want zoals ik al schreef, ben met Netscape begonnen en gelijk vanaf de start naar Firefox gegaan, dus ik hoop op snel herstel.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Torzan »

Eerst even dit: volgens mij waren de info en instructies over FFmpeg al eerder gegeven, dus hetzelfde als nieuw bericht plaatsen kan verwarrend werken voor lezers. Alleen de link naar de documentatie over Stream copy is misschien wel interessant. Verder zou je elke video moeten kunnen aanpassen, dus niet alleen die welke je zelf hebt gemaakt. Voor beide video's in het testbericht op het forum zag ik hier geen problemen.

Het gebruiken van Firefox Nightly is zeker handig voor bepaalde testdoeleinden. Die versie is uiteraard altijd in ontwikkeling, je hoeft nergens bang voor te zijn, en 'installeren' ervan (wat niet echt nodig is bij een zip-bestand) en aanpassen van de snelkoppeling zodat een apart profiel wordt gebruikt is slechts een kwestie van 1 of 2 minuten, maar geen oplossing voor dit probleem, en wachten op Firefox 61 evenmin. Dat zou uitsluitend camoufleren ervan bij jezelf zijn, maar de bron is de video, dus als je wilt dat iedereen ervan profiteert, moet je dat oorspronkelijke probleem verhelpen en gewoon gerepareerde video's op het forum plaatsen.

Ook is 'iets proberen' (zoals het in een ander forum plaatsen van de betreffende video's en de tags toevoegen) ook niet erg constructief en naar mijn idee pure tijdverspilling, evenals een teken van dat je iets niet begrijpt of niet wilt begrijpen nadat het is uitgelegd of beschreven. Baseer je op feiten en handel ernaar met de minst mogelijke moeite; zo is je probleem het snelst opgelost en hou je forumtopics ook een beetje schoon. Dit topic is ook al aan een tweede pagina toe, en dat had niet gehoeven.

Ook ben ik van mening dat je onjuistheden op het polenforum plaatst, wat ik eerlijk gezegd een kwalijke zaak vind en daarom graag aangepast zou zien. DIT IS NIET een probleem van Firefox 59 en 60; het enige is dat deze versies streng zijn volgens de standaarden, maar de video's zelf zijn de werkelijke boosdoener. Heb je er weleens over nagedacht dat de broncode van Mozilla/Firefox door veel andere browsers wordt gebruikt, en dat die daarom tegen hetzelfde kunnen aanlopen, al dan niet later omdat deze vaak achterlopen?

Wat ik daarom zelf zou doen: alle video's die op mijn forum staan en een probleem geven (met andere hebben we immers niets te maken) lokaal vanuit een map in Firefox 59 of 60 of een Nightly ervan openen, want dan zie je meteen welke wel en niet in orde zijn - Firefox 59 en 60 zijn daarvoor juist zeer geschikt als test, en je kunt ze vanuit de verkenner gewoon naar Firefox slepen. Die welke goed zijn laat je ongemoeid, de beschadigde laat je even staan voor conversie, lokaal dus. Of je laat ze allemaal staan, want met de niet-beschadigde gebeurt toch niets, of ze worden weliswaar een klein beetje aangepast in de header, maar zonder dat dat negatieve gevolgen heeft. Dan alleen nog de video's op het forum vervangen door de nieuwe en alle beschadigde uiteraard direct van het forum en elders verwijderen, eigenlijk net als al het andere wat 'het niet niet op mag'.

Misschien heb je ook al gevonden dat je aan 'batch processing' kunt doen, en dus met enkele regels in een batchbestand een hele map met video's kunt omzetten. Hiervoor zijn her en der instructies te vinden, zoals hier, en ik ben ervan overtuigd dat als je ooit met een Commodore bent begonnen, dit ook makkelijk kunt doen. Om het wat makkelijker voor je te maken: als je het daar aangeboden zip-bestand downloadt en de inhoud van doConvert.bat aanpast naar het onderstaande, kun je binnen korte tijd alle beschadigde video's repareren. Dan dus alleen nog hernoemen waar nodig (de bestandsnamen zijn hetzelfde, maar mogelijk loop je tegen iets met de tekensets aan door Poolse tekens waar FFmpeg niet mee om kan gaan, of op jouw systemen wellicht niet eens, of er is nog een opdrachtregeloptie voor FFmpeg die dat tegengaat maar waarnaar ik niet heb gezocht) en die op het forum overschrijven, en je bent klaar.

Code: Selecteer alles

IF EXIST %~d1%~p1converted\%~n1.mp4 GOTO exit

@echo ------------------------------------------- >> %~d1%~p1%convert.log
@echo Conversion for %1 started on %DATE% %TIME%  >> %~d1%~p1%convert.log

d:\polenforum\ffmpeg\bin\ffmpeg -i %~d1%~p1%~n1.mp4 -codec copy %~d1%~p1converted\%~n1.mp4

@echo  --- >> %~d1%~p1%convert.log
@echo DONE.  Processed by Zeranoe FFmpeg builds for Windows, ffmpeg-20140325-git-c25d2cd-win32-static >> %~d1%~p1%convert.log
GOTO end

:exit
@echo  --- >> %~d1%~p1%convert.log
@echo %~d1%~p1converted\%~n1.mp4 already exists.  I'm going to next file or exiting. >> %~d1%~p1%convert.log

:end
Dan nogmaals: zoals gezegd, lukt omzetten volgens de geschreven opdrachtregelopdracht niet met de meest recente versie van FFmpeg (4.0 of ontwikkelversie), maar nog wel met versie 3.4.2. Navraag leverde op dat er een zogenaamde 'Sanity check' in de recentere versies van FFmpeg zit die weliswaar erg handig is, maar die helaas (nog) niet is te omzeilen met een extra schakeloptie, waardoor omzetten ermee ook niet lukt, dus eigenlijk is dat een issue. Het levert echter wel een mooie controle en foutmelding over de beschadigde header op, dus daarvoor zou je die versie júist kunnen gebruiken, maar dan dus 3.4.2 of lager voor het repareren zelf. Als je die controle hebt gezien en dan nóg durft te beweren dat Firefox een probleem heeft… ;)

Stappen:
(optioneel, uiteraard niet nodig als FF 60 al is geïnstalleerd, maar in het algemeen toe te passen met willekeurige recente Nightly-versies)
1. Download hier de meest recente Nightly van 60 als zip-versie (64-bits) en pak deze uit naar de map C:\Program Files\firefox.
2. Maak een snelkoppeling naar firefox.exe in die map aan op je taakbalk (een kwestie van slepen) en voeg de schakelopties -no-remote -p toe aan de opdracht zelf, zodat deze eruitziet als "C:\Program Files\firefox\firefox.exe" -no-remote -p. (Later kun je deze eventueel aanpassen naar -p 60 op het einde, zodat altijd het profiel met de naam 60 wordt gestart i.p.v. de profielbeheerder, waarmee je vergissingen met gebruikte profielen tegengaat.)
3. Start deze versie en maak een nieuw profiel aan met de naam 60, en start hem direct erna.
Opmerking: het enige vervelende is dat in dit nieuwe profiel standaard een updatecontrole wordt uitgevoerd, dus Nightly zal zichzelf direct willen bijwerken voordat je dit in de opties hebt kunnen uitzetten. Je zou daarom even de verbinding kunnen verbreken voordat je Nightly start, of dat kunnen toestaan, de optie kunnen aanpassen en na het bijwerken wederom het zip-bestand opnieuw in de programmamap kunnen uitpakken.
(/optioneel)

4. Download ffmpeg-3.4.2-win32-shared.zip en optioneel ffmpeg-4.0-win32-shared.zip vanaf hier en pak de inhoud van de eerste uit in D:\polenforum\ffmpeg\. Hernoemen van de map ffmpeg-3.4.2-win32-shared nadat het zip-bestand is uitgepakt in D:\polenforum is het eenvoudigst. (Als je dit doet, hoef je geen zoekpad toe te voegen in Windows.)
5. (Optioneel) Als test kun je ook versie 4 uitpakken, maar dan even naar bijvoorbeeld de submap ffmpeg4. Als je straks na succesvol resultaat de submap ffmpeg hernoemt naar ffmpeg3 en daarna ffmpeg4 naar ffmpeg, vervang je daarmee de versie en zou een prachtige foutmelding over de header moeten zien.
6. Download het bestand batch_convert_with_ffmpeg_on_windows.zip vanaf de eerdergenoemde pagina en pak ook die inhoud uit naar D:\polenforum.
7. Overschrijf daarna de inhoud van doConvert.bat met de inhoud hierboven. Uiteraard kun je de locaties zelf aanpassen, dus de mapnamen zelf en de verwijzingen ernaar in het batchbestand.
8. Plaats ook alle video's met een probleem of die je nog wilt testen in D:\polenforum. Als test zou je dit eerst voor de 2 bestanden in het testbericht op je forum kunnen doen, liefst aangevuld met de bijlage in de genoemde bug, ook een mp4-bestand.
9. Start een opdrachtprompt in D:\polenforum, typ doconvert en aanschouw het resultaat.

Alle gerepareerde bestanden moeten nu in de submap \converted verschijnen. In D:\polenforum zie je nog een logbestand convert.log met details.

Succes.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Video's werken in FF ineens niet meer op mijn forum

Bericht door Torzan »

Toch maar een schermafbeelding voor de ongelovigen.

Ook goed om te zien dat je probleem is opgelost, dan kan het topic dicht.
Plaats reactie