Download-links werken niet meer na update

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 10 Firefox

Download-links werken niet meer na update

Bericht door llorrell »

Net een update van FF gekregen naar 61.0.1 (64-bits en krijg dit probleem:
download-links werken niet meer. Bv. een pdf downloaden via een link (in mijn geval een factuur van mijn provider) lukt niet. Als ik dezelfde pagina open met Chrome dan komt de download keurig binnen. Dit vind ik dus heel lastig.

Wat te doen?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Download-links werken niet meer na update

Bericht door Torzan »

De eerste standaardvraag in zo’n geval is dan altijd 'gebeurt het ook in de Veilige modus, dus zonder add-ons'?

Zo nee, probeer dan als eerste de add-ons te laten bijwerken in de Add-onbeheerder. Als er geen updates zijn, schakel je ze een voor een uit in de normale modus om de boosdoener te vinden.

Zo ja, download dan de vorige of een oudere versie van Firefox en verwijder de huidige, waarna je die versie installeert (zet eerst even de automatische updates uit in de instellingen van de huidige versie, anders volgt er weer een update). Als het probleem dan wegblijft, zelfs met ingeschakelde add-ons, zou er sprake kúnnen zijn van een bug, maar kan er ook een andere oorzaak zijn.

Ook belangrijk: vanaf welke eerdere versie had je de update uitgevoerd?

Het wissen van de buffer (cache) of cookies kan soms ook voldoende zijn.
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 7 Firefox

Re: Download-links werken niet meer na update

Bericht door llorrell »

Dank voor deze tips. Ga ik uitproberen.
De update is overigens vanaf de vorige versie, ik was helemaal bij.
Mijn reactie is wat laat, want ik verwachtte een mailtje te krijgen bij een respons (had ik ook aangevinkt), maar dat kwam niet. Dus ging ik zelf maar eens kijken. En ja, ik vind jouw reactie nu.
Gesloten