Scheidingsteken

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Capstan
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 augustus 2019, 21:51
    Ubuntu Firefox

Scheidingsteken

Bericht door Capstan »

Omdat mijn zicht niet meer zo best is (brilletje werkt onvoldoende) valt mij op dat sinds kort de door mij ingevoegde scheidingstekens - feitelijk zijn het lijnen - tussen groepen aangemaakte bladwijzers niet meer, of nauwelijks nog zichtbaar zijn. :(
Dit was voor mij een groot hulpmiddel om overzicht te houden. Omdat dit ongemak zich zowel bij mij thuis met Linux 19 in combinatie met een DEll beeldscherm als wel op mijn werk met Server 2012 (Microsoft) en een HP beeldscherm voordoet vermoed ik dat de oorzaak in Firefox zit (v.68.01) Zou als iemand die hier komt en eveneens Firefox programmeur is dit misschien op kunnen pakken?

Bij voorbaat heel veel dank!
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Scheidingsteken

Bericht door Pettic »

Zou het helpen om er een extra scheidingslijn bij te zetten?
Windows; Firefox; Thunderbird
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Scheidingsteken

Bericht door corvl »

Scheidingstekens zijn altijd een probleem en zijn vaak nauwelijks zichtbaar.
Je kunt een ander thema onder Ubuntu proberen om te zien of je er één kunt vinden die er beter uitziet.
Het is mogelijk om via userChrome.css aan te passen hoe een scheidingsteken (toolbarseparator) er uit ziet (-moz-appearance: none !important; verwijdert de huidige opmaak) maar het is niet eenvoudig om dat goed te krijgen .

Code: Selecteer alles

#personal-bookmarks toolbarseparator {
 -moz-appearance: none !important;
 width: 2px !important;
 background-color: #00000050 !important;
 padding: 0px !important;
 margin: 3px 6px 3px 6px !important;
}
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Scheidingsteken

Bericht door nirwana »

Ik denk dat het beter werkt om bladwijzers in te delen in mappen of met tags dan dat je ze met scheidslijnen van elkaar probeert te scheiden.
Dan ben je tenminste minder afhankelijk van wat Firefox in een bepaalde versie met het thema doet.

Naast een ander thema in Ubuntu, kun je ook eens proberen wat voor invloed een ander Firefox-thema kan hebben.
Al moet ik eerlijk zeggen dat Mozilla al een tijd probeert om af te komen van dit soort volledige thema's. Ik kan daarom op de addons-site van Mozilla niet meer echt een overzicht vinden van dat soort thema's. Wel zie ik bijvoorbeeld https://addons.mozilla.org/firefox/addo ... for-firef/ als een zwart thema.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Capstan
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 augustus 2019, 21:51
    Ubuntu Firefox

Re: Scheidingsteken

Bericht door Capstan »

Dag allemaal,

Ten eerste, mijn excuses dat ik laat reageer. Het kwam er maar niet van om eerder een reactie te geven, ook omdat ik met vanalles anders druk moest zijn.
Maar vooral: dank voor de reacties!

Omgekeerd chronologisch:
Het zwarte thema biedt geen oplossing omdat na aanklikken van het menu Bladwijzers alles wit is.
Het scheidingstekens aanpassen via code, is voor mij te gecompliceerd waarbij het probleem van het niet zo beste zicht óók een rol speelt.
Nog een scheidingsteken heeft geen zin.... Maar nu komt het: Er minimaal 15 bijplaatsen wel. Dan ontstaat er een ruimte ter hoogte van een tekstregel.
Plaats reactie