Waar worden cookies opgeslagen bij Linux (Mint)

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Ubuntu Firefox

Waar worden cookies opgeslagen bij Linux (Mint)

Bericht door Jan_Kol »

Soms herinstalleer ik mijn Linux Mint, b.v. als er een nieuwere versie verschijnt. Vooraf sla ik van alles op via het onvolprezen programma "Reservekopie-gereedschap". Ik sla daar b.v ook al mijn Thunderbird gegevens mee op in een back-up en kan zonder nadere inspanning na herinstallatie en terugzetten van de kopie met het Reservekopie-gereedschap verder werken, dus alle e-mails, accounts, opgeslagen wachtwoorden, agenda etc. zijn dan direct beschikbaar op de stand van het moment dat de reserve-kopie werd gemaakt.

Bij Firefox lukt dat niet en moet ik allerlei instellingen weer opnieuw maken.

Mijn vraag is nu hoe ik die gegevens onder Linux Mint ook kan opslaan voor hergebruik na het vernieuwen van het besturingssysteem.
Oh ja, MozBackup werkt niet met Linux, maar ja die gegevens zullen ergens opgeslagen worden en als ik weet waar dat is kan ik die map en/of die bestanden met het Reservekopie-gereedschap bewaren.

Alvast dank voor een reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Waar worden cookies opgelslagen bij Linx (Mint)

Bericht door nirwana »

Jan,

Zie https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=243661 voor het antwoord op jouw vraag.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Waar worden cookies opgeslagen bij Linux (Mint)

Bericht door markh »

Je zou ook kunnen kijken op https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... ns-bewaart; in dit hulpartikel vind je over het algemeen de meest recente informatie, mocht Mozilla besluiten om profielen ineens op een andere manier in te gaan delen.
Plaats reactie