Weergave foto op site

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Trotter
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 september 2007, 10:04
Locatie: Antwerpen
    Windows 10 Firefox

Weergave foto op site

Bericht door Trotter »

Dag,
ik gebruik op mijn samsungtablet een volledig geupdate versie van firefox .
Ik heb geen enkel abo op sociale media , dus ook niet op instagram.
Op de internetpagina :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/22 ... nsen-naar/
staan foto's die niet weergegeven worden .
Er wordt enkel aangegeven dat het instagramfoto's zijn .
Welke instelling in firefox moet ik veranderen om die foto's wel te zien .

Een weergave van de internetpagina in Chrome op dezelfde tablet laat die foto's wel zien .

Iemand ?

Alvast dank
Met vriendelijke groeten.
Jan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Weergave foto op site

Bericht door nirwana »

Jan,

Voor mij geldt hetzelfde als bij jou, want ik zie ook alleen maar afbeeldingen met de tekst "Dit bericht op Instagram bekijken".

Het is voor Instagram (lees: Facebook) niet interessant dat mensen alleen de afbeeldingen van het platform op andere websites tonen, dus dat houden ze daarom tegen.

Het is goed denkbaar dat als je wel bij Instagram bent ingelogd dat je deze afbeeldingen op een andere site dan wel kunt zien. Zolang Instagram je maar kan tracken met login-cookies, dan vinden ze dat vast wel goed :-)

Let wel dat Firefox jou ook standaard beschermd tegen het volgen door websites.
Als ik via het schildje op de locatiebalk dat uitschakel voor de website vrt.be (op Firefox onder Windows 10) dan krijg ik alsnog deze afbeeldingen te zien, dus het is vooral Firefox die dergelijke tracking tegenhoudt en jou daarvoor beschermt.

Overigens kun je in de instellingen van Firefox onder Privacy & Beveiliging wel weer inschakelen hoe goed Firefox jou moet beschermen.
Uiteindelijk moet Firefox jou helpen online, niet tegenhouden en beperken.

Ik heb dit ook nog even getest op Firefox onder Android. Dan zie ik de afbeeldingen van Instagram wel. Overigens zie ik in de instellingen van Firefox op Android dat ik daar de Verbeterde bescherming tegen volgen uit heb staan. Als ik die op Aan zet en vervolgens daar de instelling Streng gebruik dan zie ik alleen nog maar placeholder-afbeeldingen van Instagram. Dan blokkeert Firefox deze dus in feite.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Trotter
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 september 2007, 10:04
Locatie: Antwerpen
    Android Firefox

Re: Weergave foto op site

Bericht door Trotter »

Martijn,

op mijn tablet heb ik in de instellingen voor firefox de instelling
Verbeterde bescherming tegen volgen
uitgeschakeld .

Ik zie nu de foto's zoals zij in de site geplaatst zijn .

Dan is mijn daaruit volgende vraag : lever ik een stuk privacy in als ik deze instelling uit zet ? Wat betekent al dan niet gevolgd worden ?

Vriendelijke groet
Jan
Met vriendelijke groeten.
Jan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Weergave foto op site

Bericht door nirwana »

Jan,

Zie https://support.mozilla.org/nl/kb/Verbe ... ox-desktop voor een uitgebreide beschrijving van wat er dan zoal geblokkeerd wordt.

Maar, wees gerust, ook met de standaard-instellingen beschermt Firefox jou nog heel goed.

Dit is vooral extra bescherming die Firefox biedt ten opzichte van andere webbrowsers.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie