trage verbinding bij kiezen van nieuw tabblad

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
nieuw
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:16
    Android Firefox

trage verbinding bij kiezen van nieuw tabblad

Bericht door nieuw »

Beste,

Heb jaren FF gebruikt tot een update (denk in 2018, van 63. naar hoger) voor problemen zorgde. Kreeg probleem toen niet opgelost.

Ben dan overgeschakeld naar Chrome, maar het heimwee naar FF bleef en blijft.

Het probleem op zich: FF start normaal op, maar maakt geen verbinding naar internet; sorry, wel verbinding maar het duurt 10 tot 15 min (soms langer) alvorens de gevraagde site op het scherm komt.

Dus bvb nieuw tabblad kiezen ; google.be intikken, na genoemde tijd komt de site van google tevoorschijn en kan ik normaal werken tot ik een nieuw tabblad vraag en weer gaat de tijd in.

Heb al alles geprobeerd: FF diep uninstall met Revo; (FF laatste versie geïnstalleerd (97.0.1); firewell en AVast uitgezet; beiden geconfigureerd; FF zonder add-ons; niets helpt, het probleem blijft, ook bij een nieuwe installatie van FF. Het blijft lang duren voor een verbinding. Ik vermoed dat ergens een "blokkeerder" zijn werk doet, maar vind hem niet. (bij uninstall zou toch alles weg moeten zijn) Het icoon van de opgevraagde site op (nieuw) tabblad blijft van links naar rechts springen.

Wat kan ik nog aan- of afvinken? Zit het in FF? Zit het in W7? Certificaten of "misvormde" koppelingen?

Weet iemand raad? Ik wil FF terug gebruiken ! ! (Ik durf in about:config duikelen) zeg me hoe ik FF eventueel VOLLEDIG kan verwijderen en dan opnieuw installeren op een HD van mijn keuze (en niet op C:....program files)

tkx Nieuw (hestia)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: trage verbinding bij kiezen van nieuw tabblad

Bericht door nirwana »

Dat is inderdaad niet goed en schiet niet erg op.

Als je met W7 eigenlijk Windows 7 bedoelt, dan gebruik je wel een erg oud besturingssysteem. En vooral een waarvoor geen updates meer worden uitgebracht door Microsoft. Dat lijkt mij niet heel erg veilig in de huidige tijd.

Ook kan dat tot compatibiliteitsproblemen leiden, bijvoorbeeld met Firefox.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: trage verbinding bij kiezen van nieuw tabblad

Bericht door nirwana »

Wat zou je kunnen proberen:
- Firefox opfrissen, waardoor je een schoon Firefox-profiel krijgt
- Hardwareversnelling uitschakelen in Firefox

Als dat allebei niet helpt, dan moeten we dieper gaan graven...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: trage verbinding bij kiezen van nieuw tabblad

Bericht door nirwana »

Mozilla heeft ook dit artikel samengesteld:
https://support.mozilla.org/kb/snelle-o ... raag-wordt
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie